DC Wiki
Advertisement

Dark Nights: Metal #4 - Czarty numer Dark Nights: Metal. Wydany jako część crossoveru Dark Nights: Metal.

Streszczenie[]

Czytając historię poszukiwań Nth Metalu przez bohaterów Ziemi po inwazji na Mroczny Multiverse, Dream of the Endless mówi, że istnieje biblioteka pełna niemożliwych historii, które nigdy nie zostałyby opowiedziane i jeśli którakolwiek z nich zostanie przeczytana, biblioteka spłonie... a wraz z nią cały świat.

W Dark Multiverse mroczne wersje Supermana budzą Bruce'a Wayne'a z niekończącego się koszmaru. Nie jest już potrzebny, ponieważ wykonał swoją pracę polegającą na zwabieniu Supermana, aby mógł stać się Wielką Baterią: wkrótce świat Bruce'a będzie wystarczająco słaby, aby mogli wyruszyć i go zdobyć. Podczas gdy Clark nadal zasila ciemną wieżę, Mroczni Supermeni przygotowują się do wysłania Bruce'a głębiej w Ciemność, z dala od jego przyjaciela. Nieoczekiwanie Bruce znajduje siłę, by zareagować. Uznając, że ci Supermeni polegali na stworzonej przez siebie broni, Bruce ściąga z jednego z Mrocznych Supermenów rękawicę, którą nazywa „Five Finger Death Punch”. Rękawica zawiera każdy istniejący kolor Kryptonitu, więc z pewnością zniszczy każdego Supermana w pobliżu, w tym jego własnego przyjaciela. Gdy Mroczni Supermeni go atakują, Bruce przypomina sobie, co Dream powiedział mu dawno temu („Wezwij mnie w miejsce Czarnego Słońca”, odnosząc się do roli Clarka jako dostawcy energii dla Mrocznego Multiwersu), więc woła o pomoc i on i Superman znikają.

W Rock of Eternity, kosmicznym centrum Multiverse, Wonder Woman, Doctor Fate i niechętna Kendra Saunders walczą z siedmioma grzechami głównymi, które chronią Skałę przed intruzami. Fate jest tym zaskoczony, ponieważ potwory mają ich powitać, biorąc pod uwagę, że ich misja jest niezbędna do ocalenia samego Multiverse. Kendra wydaje się podejrzana, a zapytana przez Wonder Woman mówi, że Carter był tutaj, kiedy wyjechał do Mrocznego Multiwersu, więc zakłada, że ​​N-ty metal, który wyczuwają, to jego maczuga. Ona i jej Blackhawki nigdy nie przybyli tutaj, by go zniszczyć, bo się tego bała. Nagle Aquaman komunikuje się z Wonder Woman, gdy coś znalazł.

Na obrzeżach Atlantydy Aquaman i Deathstroke stoją w świętym i zakazanym miejscu: starożytnym cmentarzysku pierwszego króla Atlantydy, Ariona. Strażnicy tego miejsca zostali zamordowani, a gdy Aquaman pyta rybę, kto jest winowajcą, mówi tylko o oślepiającej ciemności. Deathstroke ucina historię, rozbijając swoim mieczem rozetę w grobowcu. Podczas gdy Aquaman jest wściekły z powodu braku szacunku dla świętych praw Atlantydy, otwór ujawnia portal, przez który Slade może wyczuć złoże N-tego Metalu. Aquaman i Deathstroke wchodzą do niego.

Tymczasem Hal Jordan i Mister Terrific są na Thanagar Prime i są eskortowani do władcy planety, aby mogli poprosić o N-ty Metal. Hal jest zaskoczony, że nigdy nie wiedział o istnieniu tego miejsca, ponieważ jego zadaniem jest monitorowanie planet we wszechświecie, ale Terrific wyjaśnia, że ​​jego lokalizacja jest obecnością etapową, co oznacza, że ​​istnieje w wielu współrzędnych jednocześnie. Docierają do sali tronowej i spotykają Onimara Synna, wieloletniego wroga Imperium Thanagarów, który przejął władzę i zwabił ich tam. Pomaga mu w tym jego sojusznik Starro Zdobywca. Terrific myślał, że go zabił, ale zamiast tego wyrósł z kawałka jego własnego eksplodowanego mackowego pazura. Chociaż istnienie całego Multiverse jest zagrożone, dwaj złoczyńcy nie mają zamiaru współpracować, ponieważ wiedzieli o Mrocznym Multiverse od eonów i są uzbrojeni w Działo Feniksa, które ma być w stanie podnieść ziemię, gdyby legiony Barbatosa przybyły na ich planetę. Onimar najpierw chciał użyć armaty do zniszczenia Ziemi, ale teraz znalazł dla niej znacznie większy cel, w tym plastikowe jajko. Hal i Terrific są uwięzieni, gdy Starro spowalnia ich synapsy, aby uniemożliwić im prawidłowe myślenie.

Superman i Batman znajdują się w ciemności, ale Dream wydaje się ich uspokajać: nie są zgubieni. Gdy Bruce oskarża Dream, że przez tak długi czas nic nie robił, by pomóc, Dream zabiera ich do The Dreaming, jego królestwa, gdzie wyjaśnia, że ​​jest bardziej osobiście zaangażowany w to, co się dzieje, niż im się wydaje. Znajdują się w Bibliotece Luciena, w dziale zarezerwowanym dla historii, których nigdy nie należy opowiadać, stworzonych z okropności ludzkich serc, które Barbatos przekształca w rzeczywistość. Gdy to robi, biblioteka płonie, a wraz z nią wszystkie historie, na zawsze. Dream mówi, że nie może dołączyć do bohaterów w ich wysiłkach, ale może uzbroić ich w historię:

Z ciemności wyłoniła się wielka iskra stopionego potencjału. Iskra stworzyła dwa przeciwstawne istnienia, Materię i Antymaterię. Wraz z nimi przybyli bracia, wyznaczeni do monitorowania wszystkiego, co zostało stworzone, i trzecia istota, której zadaniem było czuwanie nad tym, co miało dopiero nadejść. Istota ta znajdowała się w Kuźni Świata, głęboko w kotłowaniu możliwości, które nazywacie Mrocznym Multiwersem. Przez eony wykuwał wszechświaty z nadziei i lęków wszystkich żywych istot. Najbardziej stabilne światy powstały w Orrery. W przypadku pokręconych, niestabilnych światów Forger miał Wielkiego Smoka (Barbatos), który je zniszczył i zwrócił ich energię do Kuźni. Ale smok, istota, która znała tylko zniszczenie, zabił swojego pana, i w ten sposób światy, które powinny zostać rozwiązane, żyły dalej, a Kuźnia zaczęła ciemnieć.

Tak więc jedyna prawdziwa nadzieja na Multiverse leży w World Forge, gdzie znajduje się dużo potężniejszy metal niż Nth Metal, zakładając, że Barbatos nie zamienił go jeszcze całkowicie w ciemność. Dream mówi, że może stworzyć dla nich przejście do Kuźni Świata, ale muszą kroczyć z nadzieją i cudem w swoich sercach, aby nie zgubili się na zawsze w Mrocznym Wieloświecie. Bruce twierdzi, że nie może tego zrobić, ponieważ lata spędzone w Ciemności rozpuściły jego nadzieję, ale Clarkowi udaje się przekonać go, by pozostał pełen nadziei, gdy myśli o swoim synu Damianie i reszcie swojej rodziny.

Na Skale Wieczności Wonder Woman nie może połączyć się z innymi zespołami, więc pyta Doktora Fate'a, czy wyczuwa maczugę. Odpowiada, że ​​tak, słabo, ale jest też coś innego, pochodzącego od Kendry. Stoi, trzymając w dłoniach skurczony Astralny Mózg Anty-Monitora. Kendra ujawnia, że ​​Rada Nieśmiertelnych powierzyła jej przekazanie antymaterii przez centrum Multiverse, aby uderzyć w Mroczny Multiverse, próbując zniszczyć go na dobre. Problem, mówi Fate, polega na tym, że może to zniszczyć również wszystko inne. Kendra zaczyna krwawić i nagle jej ciało zostaje rozdarte, by odsłonić Lady Blackhawk. Tymczasem Doktor Fate zostaje powstrzymany przez Czarnego Adama, ponieważ on i Vandal Savage zawarli własną umowę z Barbatosem, nie wierząc w decyzje Rady.

Gdy Dream czyta ich historię, Batmanowi i Supermanowi udaje się dotrzeć do Kuźni Światów, ale okazuje się, że zapadła ciemność. Bruce pamięta, jak Carter Hall napisał w swoim dzienniku, że Kuźnia miała być miejscem tworzenia, początków, ale... za nimi pojawia się gigantyczne, podobne do jastrzębia stworzenie, twierdzące, że jest samym Carterem Hallem, Smokiem z Barbatos , Keeper of the Dark Forge, stwierdza, że teraz są tylko zakończenia.

W "Części IV" pojawiają się:[]

Główne postacie:

  • Batman
  • Superman
  • Wonder Woman

Postacie poboczne:

  • Deathstroke
  • Doctor Fate
  • Dream
  • Justice League
    • Aquaman
    • Cyborg
    • Flash
    • Green Lantern (Hal Jordan)
  • Mister Terrific

Złoczyńcy:

  • Barbartos
    • Dragon of Barbatos
    • Superman Blue (Halucynacje)
    • Superman/Lex Luthor Mashup (Halucynacje)
    • Superman/Batman Mashup (Halucynacje)
    • Dark Knights
      • The Batman Who Laughs
      • The Dawnbreaker
      • The Destroyer
      • The Drowned
      • The Merciless
      • The Murder Machine
      • The Red Death
  • Black Adam
  • Lady Blackhawk
  • Onimar Synn (Debiut)
    • Starro
  • Seven Deadly Sins

Pozostali:

  • Anti-Monitor
  • Imp
  • Monitor
  • World Forger (Debiut)
  • Plastic Man
  • Storm
  • Lucien (Głos)
  • Arion (Wspomniany)
  • Council of Immortals (Wspomniany)
  • Damian Wayne (Wspomniany)
  • Vandal Savage (Wspomniany)

Lokalizacje:

  • Bialya
    • Rock of Eternity
  • Dark Multiverse
    • World Forge
  • Dreaming
  • Marianas Trench
    • Atlantis
  • Polaris System
    • Thanagar

Przedmioty:

  • Blue Kryptonite
  • Green Kryptonite
  • Green Lantern Ring
  • Lasso of Truth
  • Nth Metal
  • Red Kryptonite
  • Yellow Kryptonite
  • Eighth Metal (Wspomniany)
Advertisement