DC Wiki
Advertisement

Deus Ex Machina -Historia napisana przez Jamesa Tyniona IV, na łamach serii Detective Comics. Akcja toczy się w uniwersum Prime Earth.

Streszczenie[]

Azraela odwiedza ranny przyjaciel, informując, że zakon Dumasa stworzył nowego rycerza. Tymczasem Bruce infiltruje Iceberg Lounge, gdzie nawiązuje się walka, do której włącza się Zatanna. Batman i Zatanna zostają zaatakowani przez Ascalona, nowego rycerza zakonu, na pomoc przybywa reszta drużyny. Ascalon widząc Azraela jest zdezorientowany i ucieka z pola walki. Bruce prosi Zatanne o pomoc w odnalezieniu Tima.

Zatanna spędza czas z Bruce'em pokazując mu jej świat magii, ten prosi ją o użycie Maszyny Bogów, ale Zatanna odmawia, będąc strażniczką artefaktu. Luke i Kate wgrywają do zbroi Batwinga oprogramowanie Ascalona, ale ten hakuje zbroje i przejmuje nad nimi kontrolę. Do pomieszczenia wpada Jean-Paul, ale jest pod kontrolą Azraela.

Batwoman i Cassandra, próbują powstrzymać Ascalona, podczas gdy Jean-Paul walczy z własną świadomością, która chce zabijać grzeszników. Pojawia się Batman i Zatanna i udaje im się pokonać Azraela, a Luke wgrywa Jean-Paulowi kolejną świadomość, oprogramowanie z policyjnej zbroi Batmana, które zawiera świadomość Bruce'a.

Wspólnymi siłami Batman i Zatanna pokonują zhakowane zbroje Batwinga, a Zatanna wyciąga Maszynę Bogów i przekazuje ją Ascalonowi, aby poznał prawdę. Ascalon zobaczył miłość Jean-Paula i zaprzestał próby zabicia go, po czym odszedł. Na koniec Jean-Paul informuje Bruce'a, że dzięki maszynie bogów zobaczył, że Tim wciąż żyje.

Zeszyty[]

  • Detective Comics #958 (Intelligence Part 1: Ex Machina)
  • Detective Comics #959 (Intelligence Part 2: Transcendence)
  • Detective Comics #960 (Intelligence Part 3: Short Circuit)
  • Detective Comics #961 (Intelligence Part 4: Ghost in the Shell)
  • Detective Comics #962 (Intelligence Finale: Judgment Day)
  • Detective Comics #957 (The Wrath of Spoiler)
Advertisement