DC Wiki
Advertisement

Dwa oblicza Two-Face'a (Deface the Face) - Historia napisana przez Jamesa Tyniona IV, na łamach serii Detective Comics. Akcja toczy się w uniwersum Prime Earth.

Streszczenie[]

Po nieudanym ślubie Batmana i Kobiety-Kota, Batman rozpoczął śledztwo w sprawie pozornie normalnego morderstwa w Gotham, którym okazał się Karl Twist – najemnik, którego Harvey Dent nie wsadził za kratki, będąc jeszcze prokuratorem okręgowym, a teraz był agentem Kultu Kobry. Batman wyśledził Dwóch Twarzy i dowiedział się, że zła tożsamość Dwóch Twarzy nie zabiła Twista - dobra tożsamość Harveya zrobiła to w przypływie wściekłości. Starając się chronić wizerunek Harveya jako „moralnej” strony Dwóch Twarzy, postać Dwóch Twarzy wrobiła się w morderstwo i aktywnie współpracowała z Batmanem i komisarzem Gordonem, aby schwytać Kobrę i naprawić błąd Harveya. Two-Face najwyraźniej zginął w eksplozji w ostatecznej konfrontacji z Kobrą.

Pomimo odbywającego się pogrzebu Batman szybko wytropił Two-Face'a, który sfingował swoją śmierć i próbował sprzedać Lewiatanowi ślad toksyny Kobry.

Zeszyty[]

  • Detective Comics #988
  • Detective Comics #989
  • Detective Comics #990
  • Detective Comics #991
  • Detective Comics #992
  • Detective Comics #993
Advertisement