DC Wiki
Advertisement

Liga Cieni -Historia napisana przez Jamesa Tyniona IV, na łamach serii Detective Comics. Akcja toczy się w uniwersum Prime Earth.

Streszczenie[]

Cassandra krąży samotnie po Gotham City nocą, śledząc tancerkę baletu, będąc pod wrażeniem, jak potrafi oddawać swoje uczucia za pomocą języka ciała. Cassandra sama ma problemy z wysławianiem się i nie umie powiedzieć przyjaciołom, jak się czuje. Tymczasem Luke stworzył dla Basila pierścień, który pomoże mu zachować swoją oryginalną postać, jednak nie może jej zbyt często używać, ponieważ wypala to jego dna i nie będzie mógł przybrać swojej postaci ponownie, z kolei nie może też zbyt długo przebywać w formie Clayface’a, gdyż źle działa to na jego mózg o zdolność postrzegania. Z oddali zmagania Cassandry obserwuje Lady Shiva.  

Odkąd Batman podjął współpracę z burmistrzem, przestępczość zmalała do najniższego poziomu od lat. Jednego wieczoru Batman znajduje burmistrza przybitego mieczami do ściany, jego ostatnimi słowami jest „Liga Cieni”. Nagle wpadają funkcjonariusze policji, Batman musi uciekać, aby nie zostać aresztowanym. Razem z Batwoman udają się do celi jej ojca Jacoba, aby wypytać o Ligę Cieni, ale Batman nie chce uwierzyć w jej istnienie. Podczas wieczornych wiadomości dochodzi do ataku gazem jokera, cała drużyna rusza na ulicę, ale Cassandra zauważa, że ludzie nie są zainfekowani, tylko udają.

Drużyna jest atakowana przez Ligę Cieni Batwing i Azrael zostają ranni, na pomoc wzywają Clayface’a. Tymczasem Cassandra dostrzega obserwującą ich z góry kobietę, zakrada się do niej, a ta rzuca jej wyzwanie, ale Cassandra nie celuje w zabójcze miejsca i Lady Shiva jest zawiedziona. Gdy zjawia się Batman i Batwoman wycofuje się, twierdząc, że jej córka nie jest nic warta i zabije wszystkich mieszkańców Gotham. Batwoman dostaje ostrzeżenie od Renee ze policja w Gotham ma rozkaz strzelać do każdego z jej drużyny. Kate udaje się porozmawiać z ojcem, a ten każe jen uciekać, ponieważ Shiva to zimna i bezwzględna zabójczyni. Całej rozmowie przysłuchuje się Cassandra, która słysząc, kim jest jej matka, zalewa się łzami.

Cassandra wspomina szkolenie swojego ojca, widząc ją zatroskany Clayface próbuje poprawić jej humor i przymyka oko na to, aby uciekła spod jego nadzoru. Za Cassandra rusza Batman, ale dziewczyna nie chce z nim rozmawiać, wymierza mu kilka ciosów i rusza przed siebie. Odnajduje w końcu lady Shivę i pyta, dlaczego ją porzuciła, ta obiecuje odpowiedzieć na to pytanie jeśli będzie z nią walczyć tak, aby zabić, Cassandra nie robi tego I zostaje pobita do nieprzytomności. Do kryjówki drużyny włamuje się liga cieni porywają Batwoman i na oczach ojca przebijają ją mieczem. W jaskini Batman zastaje Ra’s Al Ghula.

Ra’s opowiada Batmanowi o Lidze Cieni i jak wiele razy zbliżał się do odkrycia prawdy o niej, ale za każdym razem usuwał jego wspomnienia. Ra’s założył Ligę Cieni i dał pod kontrolę Lady Shivie, ale ta zwróciła się przeciwko niemu. Ra’s odurza Batmana starym wyciągiem z rośliny, przez co zostaje sparaliżowany, wtedy do jaskini wpada Liga Cieni, Ra’s wymienia Batmana w zamian za pokój między nimi. Na pomoc rusza mu Cassandra.

Po pobiciu przez matkę Cassandrą zaopiekowała się tancerka, która obserwowała, opowiedziała jej historię, którą czytała jej matka o dziewczynie, która chciała być cieniem i tłumaczy jej przekaz, że nie musi być tym, czego świat od niej oczekuje tylko sobą. Cassandra rusza do swojej matki pokonując przy tym każdego wroga na swojej drodze, gdy w końcu staje naprzeciw matki, nie jest tym razem sama, ma swoją drużynę do pomocy.

Cassandra walczy ze swoją matką, wciąż atakuje tak, aby jej nie zabić, Shiva uważa to za słabość, ale Cassandra wyprowadza ciosy tak, że udaje jej się pokonać matkę. Jednak pojawia się Ra’s i strzela do Shivy kończąc konflikt, obiecuje Batmanowi rozbroić bombę, ale zabiera ze sobą ciało Shivy. Po wszystkim Batman przypomniał sobie, czego potrzebuje do walki z Ra’sem, magii.  

Zeszyty[]

Advertisement