DC Wiki
Advertisement

Syndykat Ofiar -Historia napisana przez Jamesa Tyniona IV, na łamach serii Detective Comics. Akcja toczy się w uniwersum Prime Earth.

Streszczenie[]

  Batwoman i Renee spotykają się na miejscu zbrodni, Wayne Enterprises zostało zaatakowane przez tajemniczych kryminalistów, czego świadkiem był Lucius Fox. Stephanie wciąż pozostaje bez kontaktu z drużyną, od czasu śmierci Tima przebywa w szpitalu, w której Harper pomaga potrzebującym razem z Jeanem. Tymczasem Orphan i Clayface trenują w Błotnistej Sali, gdzie komputer symuluje dla nich kolejnych przestępców, nagle symulacja pokazuje obraz Clayface'a, Basil załamuje się, przypominając sobie jakim potworem jest. Wieczorem odbywa się gala, na której gwiazdą jest Luke Fox, Bruce planuje dołączyć go do drużyny. Nagle do budynku wpadają terroryści nazywający siebie Syndykatem Ofiar.  

  Batwoman zwołuje drużynę na miejsce, po chwili do akcji wkracza również Batman, jednak okazuje się, że nie może trafić przeciwnika, jest nietykalny. Przestępcy traktują Spoiler gazem, który zadaje jej ból, ostrzegają, że następna ofiara będzie śmiertelna. Zwraca się w kierunku kamer i ogłasza że jeżeli Batman się nie ujawni i obieca zaprzestać działalności, będzie zabijał każdego, kto mu pomaga. Batwing w tym czasie zakłóca transmisje i wyłącza pole, które chroniło przeciwnika. W tym czasie Harper i Basil wyprowadzają ranną Spoiler, gdy na ich drodze staje Mudface. Po tym jak przeciwnicy rozpylają w pomieszczeniu gaz antystrachu, Batman zarządza odwrót. W kryjówce Luke przedstawia okrągły stół Batmana, a Batwoman przedstawia, co dowiedziała się o napastnikach. Każdy z nich to była ofiara ataku na Batmana. Luke dostaje zadanie zapoznać się ze sprzętem Tima, po jego śmierci nikt nie był w stanie obsłużyć tak zaawansowanego sprzętu.  

  Stephanie zostaje zaatakowana w szpitalu, Batman próbuje wyciągnąć z niej, co się stało, ale ta mówi, tylko że napastnik nie chciał zrobić jej krzywdy. Widząc ze coś ukrywa Batman organizuje drużynie sesje z psychoterapeutą, pierwszy na rozmowę idzie Basil, opowiada o Mudface, która była jego fanką, ale w wyniku jego napadu szału została pokryta przez niego gliną, przez co składa się teraz z tego samego materiału, ale nie umie go kontrolować. Opowiada też, że im dłużej przebywa w formie Clayface'a tym bardziej jego mózg przestaje rozróżniać dobro od zła. Przychodzi kolej na Stephanie, ale ta orientuje się, że jest przesłuchiwana i wyrzuca Batmanowi jego egoizm. Do pomieszczenia wpada Luke i informuje o ataku na szpital.  

Stephanie ujrzała postać Tima, okazał się być tylko sztuczną inteligencją zaprogramowaną przez Red Robina w taki sposób by dostęp do niej mógł mieć tylko on sam oraz Stephanie. Pomimo jego wyglądu rozmowa z nim nie przypominała tej z Timem, który zawsze ją potrafił wesprzeć i doradzić. Drużyna Batmana dociera do szpitala, gdzie Azrael walczy z przeciwnikami. Każdy z nich toczy pojedynek na różnych pietrach budynku, pokonując złoczyńców. Gdy Batman już ma pokonać Pierwszą Ofiarę, zjawia się Spoiler i zakłóca działanie kostiumów drużyny. Składa Batmanowi ultimatum, albo zaprzestanie działalności, albo sama ujawni jego tożsamość, ponieważ uważa, że przez jego egoizm cierpią niewinni ludzie. Batwoman udaje się rozbroić Spoiler, ale ta ucieka, obiecując, że będzie przeszkadzać Batmanowi kiedy tylko się da. Batman postanawia, że nie będzie jej ścigał, ale będzie miał na nią oko.

Timowi udaje się wydostać z celi, w której był przetrzymywany przez wroga, okazuje się, jednak że nadal pozostaje uwięziony przez tajemniczego mężczyznę.

Zeszyty[]

  • Detective Comics #943 (Part One: I Saw the Devil)
  • Detective Comics #944 (Part Two: Payback)
  • Detective Comics #945 (Part Three: Unforgiven)
  • Detective Comics #946 (Part Four: Death Wish)
  • Detective Comics #947 (Finale: The Brave One)
  • Detective Comics #948 (Batwoman Begins: Part One)
  • Detective Comics #949 (Batwoman Begins: Finale)
Advertisement