DC Wiki
Advertisement

Wieczni Batmani (Batmen Eternal) -Historia napisana przez Jamesa Tyniona IV, na łamach serii Detective Comics. Akcja toczy się w uniwersum Prime Earth.

Streszczenie[]

Po tym, jak Batgirl obaliła inicjatywę Tima Gotham Knight, mówiąc, że Batman zgodził się to zrobić tylko po to, by mieć oko na Batwoman, Tim i Bruce kłócą się o to, a Bruce potwierdza słowa Barbary i mówi Timowi, że programu już nie będzie. Wściekły Tim myśli o propozycji dołączenia do swojego byłego wroga i rywala, byłego geniusza z Kolonii, Ulyssesa Armstronga, który w jakiś sposób ukradł dane z przyszłej osobowości Tima.

Ulysses pokazuje Timowi konkretny fragment znalezionych danych, o Batwoman kończącej Batmana na bezpośredni rozkaz Prezydenta Stanów Zjednoczonych, a wszystko za sprawą reaktywacji Brother Eye przez Bruce'a. Następnie Ulisses proponuje Timowi, aby dał mu dostęp do Brother Eye przed czasem, aby mógł zaprowadzić pokój w Gotham City, zanim ten moment nastąpi. Tim odpowiada swojemu byłemu wrogowi, że musi przemyśleć to wszystko, po czym spotyka Batmana i akceptuje fakt, że potrzebuje pomocy, aby dojść do siebie po całej niedawnej traumie, której doznał. Tam dwóch agentów Kolonii atakuje i zabija przestępców, nad którymi czuwał Batman.

Gdy Batman spotyka się z Batwoman i pułkownikiem Kane'em, aby wyjaśnić ich udział w tej sytuacji, Tim odkrywa, że za tym wszystkim stoi Ulisses: przejął kontrolę nad Brother Eye i opracował protokół OMAC, aby przekształcić wszystkich podłączonych do broni pod jego kontrolą. Ponieważ Tim nie może odzyskać kontroli nad systemem Brother Eye, Ulisses przejmuje nad nim kontrolę, a program jest instalowany na skafandrze Tima. Zmuszając Tima do przeżywania każdej złej chwili w swojej przyszłości, Ulysses robi mu pranie mózgu, zmuszając Tima do przejęcia kontroli nad flotą OMAC. Gdy Batman jest przekonany, że Tim jest tylko pionkiem w czyjejś grze, Bruce przekonuje Batwoman, by dała mu trochę czasu, a następnie udaje się wraz z Cassandrą do Stephanie Brown, aby poprosić o pomoc w powstrzymaniu Tima, zanim będzie za późno.

Tim, teraz ubrany w kombinezon OMAC, próbuje zabić Batwoman za to, co zrobił Bruce'owi w przyszłości. Ale ponieważ Katherine nie wierzy, że Tim działa z własnej woli, Tim pokazuje jej wszystkie działania, które wykonuje i dlaczego należy ją powstrzymać. Ale Stephanie włamuje się do kodu Ulissesa, pokazując Timowi, że Batwoman nie zabiła Batmana tak, jak wierzył: że Batman był chory z powodu zatrucia promieniowaniem, którego doznał, kiedy budował satelitę Brother Eye. Ponieważ miał umrzeć w niezwykłym bólu, Bruce postanowił samozniszczyć wszystko, co ma związek z Batmanem, ponieważ kaptur nie powinien być wieczny, tylko po to, by Kate mogła wykonać swój obowiązek. Po życiu zgodnie z prawdą i zatrzymaniu Ulissesa Tim wraca, a Brother Eye zostaje dezaktywowany.

Podczas gdy Batwing i Bruce pracują nad wyeliminowaniem Brother Eye na dobre, Tim postanawia znaleźć odpowiedzi na temat swojej przyszłości razem ze Stephanie, opuszczając miasto z obietnicą, że pewnego dnia wróci.

Zeszyty[]

  • Detective Comics #975
  • Detective Comics #976
  • Detective Comics #977
  • Detective Comics #978
  • Detective Comics #979
  • Detective Comics #980
  • Detective Comics #981
Advertisement