DC Wiki
Advertisement

Wonder Woman - księżna Diana, córka Hipolity, Królowej Amazonek i Zeusa, najpotężniejszego z bogów Olimpu. Diana zgłosiła się na ochotnika, aby opuścić swój dom Themyscirę i bronić przesłania pokojowego Amazonek, walczącego o sprawiedliwość i równość w Świecie Człowieka. Jest członkiem-założycielem Justice League.

Historia[]

Dzieciństwo[]

Geneza[]

Rebirth[]

Urodzona przez Hippolytę, królową Amazonek, Diana żyła spokojnym i radosnym życiem aż do interwencji Steve'a Trevora na wyspie Themyscira. Wśród Amazonek odbył się turniej, aby wyłonić reprezentanta, który powróci do Świata Człowieka wraz z Trevorem. Diana pokonała pozostałe Amazonki, ale dostała zadanie ostatecznego wyzwania, odpierając kulę wystrzeloną z broni przez jej matkę. Po wygraniu konkursu Diana została nagrodzona zbroją i Lasso Prawdy i wyjechała do Stanów Zjednoczonych, choć po przybyciu została aresztowana i przetrzymywana w celi. Popadając w rozpacz Dianę nawiedzili bogowie Olimpu w ich zwierzęcych postaciach: paw, jeleń, sowa, mysz, orzeł, gołąb i żółw, którzy obdarzyli ją darami siły, szybkości, wytrzymałości, empatii i lotu.

Począwszy od premiery The New 52, pochodzenie i początkowe przygody Wonder Woman w świecie mężczyzn uległy zmianie. Po Odrodzeniu DC ujawniono, że pochodzenie i życie Diany na Themyscirze, a także niektóre z jej doświadczeń w świecie mężczyzn, były fałszywymi wspomnieniami wszczepionymi przez Deimosa i Phobosa. Dzięki wydarzeniom z Superman: Ostanie Dni Supermana, a następnie wydarzeniom z Wonder Woman: Rebirth, Diana była w stanie to odkryć i zaczęła odzyskiwać swoje prawdziwe wspomnienia, w tym prawdę o jej pochodzeniu. Dowiedziała się również, że opuściła Themyscirę później, niż myślała, badając świat mężczyzn w epoce nowożytnej.

Po wydarzeniach z Doomsday Clock ujawniono, że Doctor Manhattan manipulował osią czasu całego DC Multiverse, a jedną z konsekwencji tej manipulacji było to, że Diana przybyła do świata mężczyzn w innej epoce. W końcu Manhattan przywrócił prawidłową linię czasu, czyniąc Wonder Woman częścią historii męskiego świata od początku II wojny światowej.

New 52[]

New 52: Fałszywe wspomnienia[]

Kiedy dwa bóstwa Deimos i Phobos, synowie Aresa, zaczęli planować, jak uwolnić swojego ojca z więzienia na Themyscirze, Diana była ofiarą ich manipulacji, która zmieniła wszystkie wspomnienia Wonder Woman o swojej przeszłości, od urodzenia do wyjeżdżając z Themysciry, by żyć w świecie mężczyzn, została również wmanipulowana w przekonanie, że po opuszczeniu domu przeżyła pewne przygody. Jeszcze później Diana była przekonana, że te wspomnienia są prawdziwe.

W jej fałszywych wspomnieniach Amazonki tradycyjnie rozmnażały się, gwałcąc, a następnie mordując marynarzy, którzy wydarzyli się zbyt blisko ich wyspy. Hippolyta była bezpłodna, a legenda głosiła, że Diana urodziła się z silnego pragnienia matki, by mieć dziecko, bryłę gliny ożywioną w postaci dziewczynki; idealna Amazonka, ponieważ urodziła się z żadnego mężczyzny. [1] Prawda była jednak taka, że Hippolyta miał romans z Zeusem, a prawdziwe pochodzenie Diany zostało ukryte, aby chronić Królową i jej córkę przed gniewem zazdrosnej żony Zeusa, Hery. [2] Bez wiedzy Diany, jej matka również urodziła jej brata bliźniaka imieniem Jason. [3]

Krew[]

Osobny artykuł: Wonder Woman: Krew

Podczas pobytu w Londynie Wonder Woman została wezwana na pomoc młodej dziewczynie o imieniu Zola przed sługami bogini Hery, a po pokonaniu wrogów przez Dianę, Hermes poinformował ją, że Zola jest w ciąży z dzieckiem Zeusa, co wywołało gniew Hery. [4] Diana następnie zabrała Zolę i rannego Hermesa na wyspę Themyscira, dom Amazonek, gdzie gniew Hery dotarł do nich w postaci jej córki Strife. Wonder Woman użyła Lassa Prawdy, aby powstrzymać Strife przed skrzywdzeniem Amazonek, ale to spowodowało, że ujawniła fakt, że Diana i ona były siostrami. [1] Następnego dnia Diana dowiedziała się od swojej matki, że w rzeczywistości jest córką Zeusa i zraniona tym, że jej życie było kłamstwem, postanowiła wyrzec się imienia Diana i przysięgła, że nigdy więcej nie wróci na wyspę. [2]

Niestety, niedługo po odejściu Diany, Hera przyszła po swoją zemstę i choć nie mogła zmusić się do zabicia Hipolyty, nie mogła jej też wybaczyć. Czując żal z powodu rezygnacji z jedynej prawdziwej rodziny, jaką miała, Wonder Woman wróciła do Themysciry, gdzie zauważyła że Amazonki zniknęły, a jej matka zamieniła się w kamień. [5] Wkrótce potem Wonder Woman spotkała Lennoxa, mężczyznę, który twierdził, że jest kolejnym z bękartów Zeusa. Po odkryciu, że Zeus zaginął, stanęli twarzą w twarz z bogami Olimpu, Posejdonem i Hadesem, aby uniemożliwić im przejęcie tronu Zeusa. [6] Aby zapobiec wojnie między bogami, Diana zaproponowała dwóm braciom dzielenie Nieba z jednym panującym w dzień, a drugim w nocy. Hera ze złością interweniowała, co było częścią planu Diany, i używając laski Hermesa, przeniosła się na Olimp, aby samotnie stawić czoła Herze. Ostrzegła, że ​​sprawi, że Hera pożałuje tego, co zrobiła jej matce przed powrotem na Ziemię. Niestety, zanim wróciła, Hades porwał Zolę z ostrzeżeniem, że Diana będzie musiała wywiązać się ze swojej umowy, w przeciwnym razie Zola i jej dziecko umrą. [7]

Rebirth[]

Kłamstwa i Prawda[]

Wonder Woman Vol 5 11 Textless

Wonder Woman wyrusza do „Themysciry”, której nie rozpoznaje.

Szukając odpowiedzi, Wonder Woman odszukała starą przyjaciółkę, która, jak sądziła, może zapewnić drogę do Themysciry: Barbarę Minerwę, Cheetah. Cheetah zgodziła się pomóc, pod warunkiem, że Diana zabije boga roślin Urzkartagę i uwolni Barbarę od jej klątwy, na co Diana się zgodziła. Kiedy jednak zlokalizowała Urzkartagę, odkryła Steve'a Trevora i kilku jego towarzyszy, którzy zostali schwytani przez pułkownika Andresa Cadulo, który zamierzał stać się ucieleśnieniem boga i poświęcić Steve'a w tym procesie. Wonder Woman uwolniła dziesiątki jeńców Cadulo i, z pomocą Geparda i schwytanych przez niego kobiet, zdołała zniszczyć Urzkartagę i uwolnić Barbarę od klątwy Cheetah. Z pomocą Barbary Diana i Steve byli w stanie znaleźć „Themyscira”, chociaż Diana była zaskoczona, że ​​jej matka żyje i ma się dobrze, mimo że pamiętali ją jako martwą z rąk Hery. Po zdjęciu bransoletek Diana zdała sobie sprawę, że jej przeszłe interakcje z tymi wyobrażeniami Amazonek i jej domu były w rzeczywistości iluzją i że mogła nigdy nie wrócić do domu, odkąd wyjechała, by eskortować Steve'a do Stanów Zjednoczonych. Po tym uświadomieniu sobie, Diana doznała załamania psychicznego.

Dowiedziawszy się o niezdolności Wonder Woman do powrotu na Themyscirę, doktor Veronica Cale, bogata i potężna kobieta, wprowadziła w życie plan wykorzystania Wonder Woman do odnalezienia Themysciry. Wiele lat wcześniej bogowie Fobos i Deimos ukradli duszę córce Cale, Izzy. Powiedzieli Veronice, że zwrócą jej córkę tylko wtedy, gdy pomogłaby im znaleźć Wonder Woman i dostała od niej lokalizację Themysciry. Nie widząc innej opcji, Cale utworzył zespół o nazwie Godwatch, którego celem było zlokalizowanie Diany i Themysciry.

Veronica Cale zatrudniła toksykologa pułkownika Poisona, który kierował zespołem Trucizny, zespołem, który próbował schwytać Dianę i Steve'a. Aby chronić Dianę w jej bezbronnym stanie, Steve umieścił ją w szpitalu psychiatrycznym w Londynie. Jednak Team Poison nadal ścigał Steve'a, Barbarę i komandor Ettę Candy. Barbara, która była członkiem Godwatch, kiedy była gepardem, postanowiła porozmawiać z samą Veronicą. Cale i Doktor Cyber pokazali Barbarze nagranie zespołu Trucizny, która miała zabić jej przyjaciół, a Barbara zgodziła się zostać ponownie Cheetah w zamian za to, że Veronica odwołała zespół i oszczędziła im życie.

Diana szybko odzyskała zdrowie psychiczne i została wyjęta spod opieki szpitala psychiatrycznego. Natychmiast zauważyła nieobecność Barbary i postanowiła ją zlokalizować. Jednak kiedy przybyła do Empire Enterprises, powitał ją tylko Doktor Cyber. Cale ponownie nałożył Team Poison na Wonder Woman, a pułkownik Poison zdołał strzelić Dianie w klatkę piersiową. Diana i Steve szybko pokonali swoje siły i podążyli za Veronicą Cale i Cheetah do bramy prowadzącej do Themysciry. Wonder Woman i Cheetah walczyli, a kropla krwi Diany spadła na bramę, która otworzyła portal do więzienia Aresa pod Themyscirą. Phobos i Deimos, których Cale zamienił w psy z pomocą Kirke, weszli do portalu wraz z Dianą i Veronicą Cale. Veronica znalazła swoją córkę obok Aresa.

Wonder Woman Vol 5 23 Textless

Diana i jej matka, Hippolyta, spotykają się po raz pierwszy, odkąd Diana opuściła Themyscira

Ares powiedział Dianie, że został uwięziony przez innych bogów Olimpu i związany łańcuchami, które zostały zabezpieczone przez Afrodytę mocą jej miłości. Powiedział jej również, że lata temu Phobos i Deimos wszczepili jej fałszywe wspomnienia o Themyscirze, co spowodowało, że wyobraziła sobie aspekty swojej przeszłości, które nigdy nie miały miejsca w rzeczywistości. Tymczasem Fobos i Deimos wkroczyli do Themysciry i walczyli z Amazonkami. Diana wiedziała, co musi zrobić, i zadzwoniła do Aresa, by zjednoczył ją z Phobosem i Deimosem. Teleportował ich do niej i używając jej Lasso Prawdy, Wonder Woman związała ich mocą jej bezwarunkowej miłości do nich, tak jak Afrodyta zrobiła z Aresem. Po pokonaniu bliźniaczych bogów Diana próbowała opuścić więzienie Aresa wraz z Veronicą i Izzy, jednak esencja Izzy została przyłączona do królestwa i nie mogła wrócić na Ziemię. Izzy została zmuszona albo dożyć reszty swoich dni w więzieniu, albo żyć wiecznie w Themyscirze jako Amazonka. Wybrała to drugie i Veronica pożegnała się z córką. Diana na krótko połączyła się z matką, po raz pierwszy odkąd opuściła wyspę.

Wonder Woman Vol 5 9 Textless

Diana i Steve znów razem

Cheetah szukała zemsty na Veronice Cale za porzucenie jej i próbował ją zamordować, ale został powstrzymany przez Wonder Woman. Cale odmówił przekształcenia Cheetah z powrotem do jej ludzkiej postaci, a sama Cheetah zdecydowała, że nie chce już być człowiekiem. Zostawiwszy swoje Lasso Prawdy wiążące Fobosa i Deimosa, Diana została zwrócona przez Bogów Olimpijskich i ponownie połączyła się ze Stevem.

Heart of the Amazon[]

Po zapobieżeniu atakowi terrorystycznemu w obozie dla uchodźców w Grecji, Wonder Woman wróciła do placówki rządowej w Stanach Zjednoczonych i została zbadana przez chorą lekarkę, dr Shannon Crawford. Tego wieczoru Diana była na ślubie brata Etty Candy, gdzie odkryła bombę ukrytą pod jednym ze stołów przed detonacją. Była w stanie powstrzymać wybuch, ale Etta została ranna odłamkiem. Oddała Ettę doktor Crawford, która usunęła szrapnel, następnie potraktowała Wonder Woman środkiem uspokajającym o mocy Amazonki, który opracowała, pozostawiając Dianę zbyt słabą, by walczyć. Dr Crawford powiedziała Dianie, że ma rzadką chorobę genetyczną i że zamierza wykorzystać amazońską krew Diany do opracowania leku, ratującego jej życie, a także leczenie innym dotkniętym tą samą chorobą. Diana obudziła się i odkryła, że ​​Crawford rozwinęła siłę Amazonii w wyniku transfuzji krwi. Udało jej się związać dr Crawford Lassem Prawdy, które odrzuciło kłamstwo i przywróciło Crawford do poprzedniego stanu. Straciwszy nadzieję na lekarstwo, Crawford wstrzyknęła sobie środek uspokajający, zabijając ją. Wonder Woman spóźniła się, by ją powstrzymać, ale rozumiała decyzję Crawford, by zakończyć jej ból i trzymała ją, gdy umierała.

Wonder Woman Vol 5 28 Textless

Wonder Woman i Etta Candy walczą z zabójcami

Później Etta została wypuszczona ze szpitala, a Diana towarzyszyła jej do domu. Została postrzelona przez snajpera, ale odbiła kulę i przesłuchała napastniczkę, która nazywała siebie Mayfly. Ujawniła, że ​​próbowała zamordować Wonder Woman w zamian za nagrodę, która została za nią wyznaczona. Wkrótce potem Diana została zaatakowana przez pięciu kolejnych zabójców: Cat Eye, Cheshire, Abolith, Baundo i Plastique, z których ta ostatnia ujawnił, że podłożyła bombę na weselu. Wonder Woman była w stanie pokonać ich wszystkich z pomocą Etty i wrócili do A.R.G.U.S.. Tam Sasha Bordeaux poinformowała ją, że inny naukowiec, Hamilton Revere, słyszał o próbach zebrania DNA Diany przez doktor Crawford i najwyraźniej postawił hipotezę, że można go wykorzystać do leczenia wielu chorób. Wonder Woman była zaintrygowana i postanowiła odszukać Revere z własnej woli i wysłuchać jego planów. Kiedy przybyła, Revere poinformował ją, że tak naprawdę starał się wykorzystać jej DNA do stworzenia armii superżołnierzy. Wykorzystał również próbki krwi Diany, aby dać niektórym swoim zbirom super siłę, którzy ją zaatakowali. Etta i Steve Trevor przybyli, aby pomóc Wonder Woman i razem związali atakujących w Lasso Prawdy, co po raz kolejny usunęło kłamstwo z ich ciał. Revere został aresztowany, a Diana wróciła do domu ze Stevem i Ettą.

Children of the Gods and Swan's Song[]

Wonder Woman Vol 5 37 Textless Variant

Wonder Woman mierzy się z Darkseidem

Po pokonaniu Giganty w bitwie, do Wonder Woman zwrócił się prawnik, który poinformował ją, że odziedziczyła majątek Herkulesa, który został zabity. Wkrótce potem A.R.G.U.S. poinformował ją, że ciało Herkulesa pochodzi z obszaru zawierającego ślady energii unikalnej dla Apokolips. Diana odwiedziła dom Herkulesa i znalazła zaadresowany do niej list informujący ją o miejscu pobytu jej brata bliźniaka, Jasona. Znalazła go w Grecji i ta dwójka pozornie zaczęła się wiązać, tylko po to, by Jason zwrócił się przeciwko Dianie po przybyciu Grail, z którą potajemnie się sprzymierzył. Grail zaczęła zabijać dzieci ziemskich bogów, aby użyć ich boskiej mocy, aby przywrócić jej ojca Darkseida do dorosłości, tak jak został zamieniony w dziecko pod koniec Wojny Darkseida. Jason sprzymierzył się z nią, aby dokonać zemsty na Wonder Woman, ponieważ nienawidził jej za to, że nie szukała go po tym, jak dowiedziała się o jego istnieniu jakiś czas temu i była o nią zazdrosna. Jednak gdy Darkseid miał wyssać siłę życiową Diany, Jason żałował swoich czynów i dołączył do Wonder Woman w walce z Grail i Darkseidem. Następnie prawnik Herkulesa ujawnił swoją prawdziwą tożsamość jako samego Króla Bogów, Zeusa. Zeus walczył z Darkseidem, podczas gdy Wonder Woman walczyła z jego córką, Grail. Ostatecznie Zeus został pokonany, a jego siła życiowa została wyssana przez Darkseida, przywracając Apokoliptianowi jego pełną dorosłą postać. Przybyła Liga Sprawiedliwości, zmuszając Darkseida i Grail do wycofania się przez Boom Tube. W następstwie bitwy Diana wybaczyła swojemu bratu oszustwo.

Wonder Woman Vol 5 39 Textless

Wonder Woman walczy z Silver Swan

Wonder Woman wkrótce stanęła w obliczu nowego zagrożenia. Kilka lat temu Diana uratowała młodą dziewczynę, Vanessę Kapatelis, przed śmiercią z rąk Major Disastera. Kontynuowała odwiedzanie Vanessy przez wiele lat, gdy dochodziła do siebie po urazach, i zachęcała ją do poddania się eksperymentalnemu leczeniu z użyciem nanitów, co pozwoliło Vanessie ponownie chodzić. W końcu życie superbohaterki zmusiło ją do zaprzestania wizyt. Podczas nieobecności Diany zmarła matka Vanessy, Julia, a Vanessa została sama i czuła, że Diana ją porzuciła. Zaczęła nienawidzić Wonder Woman i ogłosiła się wrogiem Wonder Woman, używając nanitów w swojej krwi do stworzenia metalicznej, skrzydlatej zbroi i przyjmując imię Silver Swan. Silver Swan zamordowała rodzinę ludzi, których niedawno uratowała Diana, powodując, że Wonder Woman walczyła z nią u boku Jasona. Dianie udało się utopić Srebrnego Łabędzia, aż straciła przytomność, co spowodowało, że powróciła do swojej ludzkiej postaci. Zostawiła Vanessę, aby wyzdrowiała pod opieką A.R.G.U.S.

Amazons Attacked[]

Po odwrocie Darkseida i Grail wrócili do bazy w Amazonii, gdzie Darkseid wprowadzał w życie swoje tajemnicze plany. Zlecił swoim lojalnym Furiom wytropienie boskiej relikwii, której potrzebował, ale nie byli w stanie tego zrobić dzięki interwencji Steve'a Trevora i jego siłom A.R.G.U.S.. W międzyczasie Wonder Woman walczyła z wieloma złoczyńcami zwerbowanymi przez Veronicę Cale: Zarą z Karmazynowego Płomienia, Blue Snowman i Anglette. Gdy Diana dogoniła Steve'a w A.R.G.U.S. Do kwatery głównej Jason wrócił ubrany w zbroję podarowaną mu przez bogów, ale bez wiedzy o jej przeznaczeniu. Gdy nadeszły wieści o ataku Grail, Wonder Woman i Jason natychmiast zareagowali w samą porę, aby powstrzymać Grail przed zabiciem kolejnego półboga. Wonder Woman związała Grail Lasso Prawdy i zmusiła ją do ujawnienia planów Darkseida. Grail wyjaśniła, że Darkseid chce zbudować sobie armię Amazonek. Dzięki jej pół-amazońskiej krwi Grail była w stanie uwolnić się z uścisku Lasso i wycofać.

Wonder Woman Vol 5 43 Textless

Wonder Woman i Jason w walce z Darkseidem

Ostatnie pozostałe relikty, których potrzebował Darkseid, były strzeżone przez A.R.G.U.S. w ich kwaterze głównej, więc Darkseid zdecydował się użyć Boom Tube do przetransportowania budynku i całej jego zawartości do swojej bazy w amazońskim lesie deszczowym. Kobiece Furie odzyskały relikwie i umieściły je na miejscu, podczas gdy Wonder Woman walczyła z Darkseidem. Dzięki mocy relikwii Darkseid był w stanie otworzyć portal do Themysciry. Ponieważ niemożliwe jest, aby ktoś, kto postawił stopę na Themyscirze, wrócił po opuszczeniu, Diana nie była w stanie podążać za Grail przez portal. Grail najechała i zaczął przekształcać Amazonki w stworzenia przypominające Parademony Darkseida. Ponieważ Jason nigdy tak naprawdę nie postawił stopy na Themyscirze, podążył za Grail i spotkał swoją matkę Hippolytę po raz pierwszy od jego narodzin. Podczas gdy Jason i Hippolyta walczyli z przemienionymi Amazonkami, Wonder Woman była w stanie pokonać Darkseida dzięki swojej miłości do swojego zmarłego ojca, Zeusa i jej przyrodniego rodzeństwa, wzywając ich duchy z ciała Darkseida i niszcząc go od środka. Amazonki schwytały Grail i uwięziły ją w więzieniu pod Themyscirą wraz z Aresem, podczas gdy Darkseid ponownie pojawił się gdzieś na Ziemi. Jason otrzymał magiczną włócznię od swojej matki i wrócił na Ziemię.

The Dark Gods[]

Od czasu jej ataku na Veronicę Cale, Cheetah została schwytana przez Cale'a i przetrzymywana w piwnicy Empire Industries, gdzie doktor Poison przeprowadzał na niej eksperymenty. Cheetah nagle zapadł w śpiączkę, po czym obudził się i zmasakrował personel Empire Industries, krzycząc o powrocie tak zwanych „Mrocznych Bogów”. Ponownie próbowała zabić Cale'a, ale została powstrzymana z powodu szybkiej interwencji Wonder Woman. Steve Trevor poinformował Dianę, że na całym świecie ludzie zaczęli zachowywać się dziwnie i ostrzegali przed Mrocznymi Bogami. Gdy leciała po niebie Waszyngtonu, została nagle zaatakowana przez obłąkaną Supergirl. Po długiej bitwie Wonder Woman była w stanie pokonać Karę i powstrzymać ją w Lasso of Truth, co pozbawiło ją przytomności. Jason wrócił, gdy dowiedział się od Losów, że zbroja, którą podarowali mu bogowie, została pierwotnie stworzona dla Diany, ale została omyłkowo podarowana Jasonowi po śmierci Zeusa. Pozwoliło to również Jasonowi skierować moc dowolnego członka greckiego Panteonu, chociaż mógł używać tylko mocy jednego boga na raz. Jason zaczął wyjaśniać Dianie swoje odkrycia, ale przerwała im grupa gigantycznych monolitów pojawiających się na niebie, które zaczęły się aktywować. Gdy tylko rodzeństwo zaczęło badać sprawę, Wonder Woman została zabrana przez parę Gwiezdnych Szafirów, które potrzebowały jej pomocy z powodu nagłego wypadku na Zamaronie. Gdy Diana została siłą teleportowana, Jason został sam przed aktywującymi się monolitami.

Wonder Woman została zabrana do Zamaron, gdzie Gwiezdne Szafiry poinformowały ją, że tam też zapanował Mroczny Bóg. Diana walczyła z nowo powstałym Karnellem, Mrocznym Bogiem Miłości, który poinformował Dianę, że on i jego bracia przybyli z Mrocznego Multiwersu, z którym niedawno spotkała się Liga Sprawiedliwości. Kiedy Diana nosiła Dziesiąty Metal w kulminacyjnym momencie bitwy Ligi Sprawiedliwości z Barbatosem, Diana życzyła sobie powrotu bogów. Chociaż miała na myśli bogów Olimpu, zamiast tego wybrano bogów Mrocznego Multiwersu, a tym samym nieumyślnie spowodowała ich inwazję. Wraz z Korpusem Star Sapphire Wonder Woman była w stanie pokonać Karnella, który wycofał się z powrotem na Ziemię. Wonder Woman opuściła Korpus i wróciła do domu. Pod jej nieobecność Jason zjednoczył się z Ligą Sprawiedliwości i walczył z Mrocznymi Bogami, którzy pogrążyli Ziemię w chaosie. Nagle Mroczni Bogowie zniknęli, tylko po to, by powrócić z Jasonem u boku. Jason walczył z Wonder Woman, ale po tym, jak wyprowadził ją z dala od Mrocznych Bogów, ujawnił, że używa swojej zbroi, aby skierować moc Dolosa, Boga Oszustwa, i faktycznie oszukuje Mrocznych Bogów. Wykorzystując mądrość Ateny, Jason opracował plan przekonania Mrocznych Bogów do wycofania się z powrotem do ich rzeczywistości. Zaoferował siebie wraz z mocą greckiego Panteonu w zamian za opuszczenie Ziemi przez Mrocznych Bogów. Mroczni bogowie przyjęli propozycję, a Diana ze łzami w oczach pożegnała się ze swoim bratem, który został zabrany ze sobą do Mrocznego Multiwersum. Planeta została uratowana, a jej mieszkańcy wrócili do normalności, ale Diana była zrozpaczona utratą brata.

The Last Age of Magic[]

Po tym, jak Liga Sprawiedliwości walczyła z zagrożeniem ze strony Tytanów Omega, Ściana Źródła została złamana z wieloma konsekwencjami, które wstrząsnęły fundamentami samego Multiverse. Po powrocie na Ziemię Wonder Woman poczuła, że wymiar magii był inny, prawie zaniepokojony, po bitwie z Tytanami, zwłaszcza odkąd Drzewo Cudów pojawiło się w mieście Salem. Nie wiedząc, dlaczego odczuwa ten dysonans, ponieważ nie praktykowała magii, Diana skontaktowała się z przyjaciółką, która mogła wiedzieć więcej: Zatanną Zatarą. Odkrywając, że zmaga się z kontrolowaniem prostego zaklęcia podczas występu w teatrze swojego ojca, Wonder Woman poprosiła czarodziejkę, aby dołączyła do oddziału Ligi Sprawiedliwości, który tworzyła, aby zbadać obecną niestabilność przenikającą magię. Zatanna przyznała, że magia jest niestabilna i zachowuje się niebezpiecznie, ale utrzymywała, że jest to sprawa, którą magiczne stworzenia i tylko magiczne stworzenia będą musiały się zająć, odrzucając ofertę Diany.

Po powrocie do swojej nowej kwatery amazonka powiedziała jej tylko dwóm rekrutom, detektywowi szympansowi i człowiekowi-nietoperzowi, o niepowodzeniu w sprowadzeniu Zatanny do owczarni. Wkrótce jednak zaczęły pojawiać się problemy: zwłoki wielu magów zabitych przez ich własną magię ożyły i zaatakowały zespół, który był obecny na badaniach Kirka Langstoma, gdy naukowiec próbował dowiedzieć się, jaki wpływ ma niestabilna magia na samego magika. Podczas walki ze zmutowanymi zombie, które mówiły o tajemniczej rasie istot zwanych Otherkind, Zatanna i Swamp Thing teleportowali się do siedziby Diany, pomagając pokonać wroga. Następnie Zatanna powiedziała Dianie, co robiła, zanim dołączyła do walki: była z Swamp Thing, próbując porozmawiać z Drzewem Cudów, kiedy samo Drzewo, w postaci jej ojca, pokazało jej przepowiednię, która całkowicie zmieniła jej zdanie na temat co jej wcześniej ofiarowała. Po ukończeniu formacji nowa Justice League Dark postanowiła wrócić do Salem, aby skontaktować się z Doctor Fate, próbując dowiedzieć się, czy wie coś o tym, dlaczego cały system magii się rozpada.

Diana i Zatanna były jedynymi dwojgiem dopuszczonymi do obecności Przeznaczenia, ale wkrótce oboje odkryli, że gospodarz Przeznaczenia, Kent Nelson, nie kontrolował swojego ciała: sam Lord of Order, Nabu, był obecnie w posiadaniu ciała Kenta. Nabu wyjawił im obojgu, że był zmęczony magią, ponieważ było to coś, co całkowicie wymknęło się spod kontroli, powodując chaos, a zwłaszcza niszcząc Porządek, któremu Nabu przysięgał służyć i chronić. Następnie wyznał, że planuje pozwolić Innym rodzajom i ich przywódcy, Człowiekowi do góry nogami, przybyć na Ziemię, aby przywrócić magię do jej pierwotnego miejsca, aby można było przywrócić porządek wszechświata. Nie mając nawet szansy na walkę z nim, Diana znalazła się przed samym przerażającym mężczyzną do góry nogami.

Walka się rozpoczęła, ale wkrótce wszyscy członkowie drużyny oraz inny magik, John Constantine, dowiedzieli się, że stwór jest za silny dla któregokolwiek z nich. Kiedy wszystko wydawało się stracone, Diana została nasycona tajemniczą i zupełnie nieznaną magią, pochodzącą ze znaku na jej czole. Ta magia w jakiś sposób zraniła Człowieka do góry nogami i dzięki sugestiom Zatanny Diana była w stanie wypędzić stwora, przywracając również szkody, które wyrządził. Mimo to nikt nie rozumiał nic z tej nowej mocy, którą obudziła Diana, a zagrożenie ze strony Innego rodzaju nie zostało wygaszone, ale tylko opóźnione.

The Witching Hour[]

Kiedy miała dwanaście lat, Diana była świadkiem rytuału odprawianego na Themyscirze ku czci bogini-wiedźmy Hekate: pamiętała, że będąc tam, sama bóstwo naznaczyła ją na czole. Po tym, jak wspomnienie powróciło w jej umyśle, Diana poszła z Zatanną na spotkanie z Ligą Sprawiedliwości, aby poinformować ich o zagrożeniu ze strony Człowieka do góry nogami i Innego rodzaju. Kiedy dyskusja przeniosła się na to, jak nowy zespół Diany był w stanie przeciwstawić się i wygnać tak potężnego wroga, Diana wyraźnie starała się ukryć prawdę, której nie chciała, aby jej towarzysze się dowiedzieli, więc Zatanna interweniowała, zmieniając temat na coś innego. Po powrocie do siedziby Justice League Dark, Zatanna i Diana skonfrontowały się ze sobą w tej sprawie, a amazonka powiedziała czarodziejce, że nie chce, aby którykolwiek z jej kolegów z drużyny martwił się o jej stan, stan, który nawet ona uważała za tajemniczy i niezrozumiały.

Gdy zespół się zebrał, Hekate objawiła się, próbując przejąć kontrolę nad Dianą. Zatanna zdołała pomóc jej opierać się tak długo, jak było to konieczne, gdy Detective Chimp otworzył portal do bezpiecznego miejsca: Oblivion Bar. Jednak kiedy już tam dotarli, John Constantine poinformował ich, że właśnie przegapili masakrę z rąk innego znachora Hekate i że nadszedł czas na Godzinę Czarownic. Po tym, jak Constantine dołączył do zespołu, wszyscy udali się na wyspę Aeaea, aby porozmawiać z Circe, protegowaną Hekate, próbując dowiedzieć się, jak przeciwstawić się bóstwu, a także kontrolować moc Diany.

Nawet jeśli Zatanna się nie zgodzi, Circe i Diana pomyślały, że Wonder Woman będzie w stanie wykorzystać swoją nową moc przeciwko samej Hekate. Wkrótce miała okazję to zrobić, gdy Deadman poinformował wszystkich, że Manitou Dawn, opętana przez boginię-wiedźmę, rozdziera Nandę Parbat na strzępy. Tam Diana szybko zdała sobie sprawę, że Zatanna miała rację, gdy Hekate przejęła pełną kontrolę nad jej ciałem, a jej dusza została teraz uwięziona w domowym wymiarze Hekate, zbiorowej nieświadomości. W ostateczności Zatanna i Constantine próbowali egzorcyzmować moc Hekate poza ciałem Diany, ale dzięki niestabilności magii i nieznanej naturze mocy Hekate rytuał zakończył się nieoczekiwanie: pozostałe dwie aktywne czarownice opętane przez Hekate zostały uwolnione z jej uścisku , ale cała ich moc skupiła się w Wonder Woman.

Hekate, używając ciała Diany, przejęła kontrolę nad Nandą Parbat i wyruszyła, aby zrobić ostatni krok w kierunku kontrolowania całej magii: uczynić Sferę Bogów jej. Rozdzierając Olimp, dusza Diany podróżowała przez Zbiorową Nieświadomość, znajdując gościnność w dwóch uśpionych aspektach samej Hekate. Opowiedzieli Dianie prawdziwą historię Hekate, a także powiedzieli jej, że teraz Starucha, nienawistny i wściekły aspekt Hekate, przejął kontrolę. Diana musiała dokonać odważnego wyboru, aby pokonać potężną boginię, ale wybór był konieczny: z innymi aspektami Hekate oferującymi jej szansę, Diana odzyskała kontrolę nad swoim ciałem, a następnie użyła swojej mocy, aby otworzyć portal dla Człowieka do góry nogami, który jako odpowiednik Hekate z Dark Multiverse zstąpił i pożarł żywcem boginię. Po przywróceniu Sfery Diana straciła całą swoją magiczną moc, a Hekate została pokonana. Po powrocie do siedziby Justice League Dark, Diana i Zatanna zaczęły planować kontratak przeciwko Innym.

  1. 1,0 1,1 Wonder Woman Vol 4 2
  2. 2,0 2,1 Wonder Woman Vol 4 3
  3. Justice League Vol 2 50
  4. Wonder Woman Vol 4 1
  5. Wonder Woman Vol 4 4
  6. Wonder Woman Vol 4 5
  7. Wonder Woman Vol 4 6
Advertisement