DC Wiki
Advertisement

Richard Grayson — pierwszy protegowany Batmana. Był członkiem założycielem i liderem Drużyny, najpierw jako Robin, a następnie jako Nightwing.

Historia[]

Przed serią[]

Richard Grayson jest synem Johna Graysona i Mary Grayson, którzy wraz z resztą rodziny byli znani jako Latający Graysonowie z Cyrku Haleya.

Rick dołączył do zespołu w bardzo młodym wieku, od urodzenia trenując akrobatykę. Podczas trasy koncertowej po Gotham City, Tony Zucco, znany przestępca, grozi wykonawcom, chyba że właściciel cyrku zapłacił za wymuszenie pieniędzy. Właściciel odmówił, a tej nocy Dick patrzył z przerażeniem, jak linka jego rodziny pęka, powodując, że jego rodzice, kuzyn i ciotka pędzą na śmierć i paraliżują jego wuja na całe życie, na przedstawieniu była wtedy cała elita Gotham.

Bruce Wayne adoptował Dicka jako swojego podopiecznego po tym, jak był świadkiem śmierci rodziców Dicka, a wujek Dicka Rick był w śpiączce. Szkolił Dicka w różnych technikach, takich jak sztuki walki, skradanie się, hakowanie komputerowe i trening broni. Kiedy Dick rozpoczynał karierę w walce z przestępczością, przyjął tożsamość Robina, pomocnika lub, jak woli, być nazywanym partnerem Batmana.

Założenie Drużyny[]

Grayson dołączył do Aqualada, Młodego Flasha i Speedy'ego, w Hali Sprawiedliwości, młodzi bohaterowie zirytowani brakiem wiary w ich możliwości, zaczęli badać pożar w Kadmus. Razem uratowali klona Supermana, znanego jako Super Boy, iz jego pomocą pokonali zmutowanego Marka Desmonda. W akcie buntu czwórka nastolatków połączyła się, tworząc zespół, a 8 lipca zostali zabrani do Jaskinii znajdującej się w Górze Sprawiedliwości, gdzie spotkali piątego członka, Marsjankę.

Grayson, będąc najbardziej doświadczonym członkiem zespołu, zakładał, że automatycznie będzie liderem, jednak tak się nie stało. Był zbyt niedojrzały oraz nie potrafił dowodzić innymi ludźmi. Zespół czuł, że Robinowi brakowało odpowiedniej komunikacji, podczas gdy w rzeczywistości był to nawyk, który nabrał podczas współpracy z Batmanem. Był przyzwyczajony do naturalnego i bezsłownego duetu, nie do dużo mniej doświadczonych protegowanych innych superbohaterów. Po misji Robin mianował na dowódcę Aqualada, gdyż ten był najstarszy i najlepiej komunikował się z resztą bohaterów. Protegowany Aquamana odparł wtedy, że przejmuje ten obowiązek do momentu, w którym Dick nie będzie wystarczająco dojrzały, by prowadzić Drużynę samodzielnie. Pomimo tego, że był częścią nowego zespołu, kiedy nie wykonywał przydzielonych misji, Grayson nadal mieszkał w Gotham City i uczęszczał do Gotham Academy ze swoją przyjaciółkami, Barbarą Gordon i Bette Kane.

Advertisement