DC Wiki
Advertisement

Dinah Drake (Black Canary) - bohaterka z charakterystycznym ponaddźwiękowym krzykiem, znaną jako Canary Cry, którego używa do walki wraz z przestępczością z Birds of Prey i Green Arrow.

Historia[]

Geneza[]

Dinah dorastała jako dziecko ulicy w Gotham City, dopóki nie została przyłapana na nurkowaniu w śmietniku przez Desmonda Lamara, właściciela lokalnego dojo. Litując się nad nią, pozwolił jej zostać w dojo w zamian za pomoc w utrzymaniu budynku. Trwało to przez lata, a ona zaczęła myśleć o nim jak o ojcu, gdy przyjął ją na uczennicę w swoim dojo. Kiedy odkrył, że ma nieuleczalnego raka, w testamencie zostawił opiekę nad dojo Dinie, a ona zajęła się prowadzeniem jego zajęć. Niestety, Desmond powstrzymywał lokalne gangi przed wtrącaniem się do dojo w zamian za pieniądze.

Podczas wielkiej burzy, która dotknęła Gotham podczas Roku Zerowego, opuściła miasto w ciemności, Dinah była z dala od dojo i przypadkowo spotkała rannego mężczyznę pracującego dla Johna Lyncha. Mężczyzna dał jej urządzenie przed śmiercią i wkrótce była ścigana przez grupę ninja, którzy chcieli zabrać je dla siebie. Walczyła z nimi przez chwilę, ale w końcu została przytłoczona. Na szczęście John Lynch i jego ludzie przybyli na czas, aby uratować jej życie. Kiedy odwiózł ją do jej dojo, odkryła, że zostało zniszczone podczas zamieszek.

Zdając sobie sprawę, że nic jej nie zostało, Lynch zaoferował jej szansę dołączenia do niego w drużynie walczącej z metaludźmi, Team 7, [1], na co zgodziła się na jakiś czas i poznała swojego przyszłego męża Kurta Lance’a[2]. Drake pracowała dla Drużyny 7, będąc wysłaną z misją odnalezienia Czarnego Diamentu, który niszczył dusze otaczających go osób.[3] Po tej misji Dinah zdała sobie sprawę, że plan Johna Lyncha polegał na nadaniu im mocy, Dinah zyskała zdolność do ogłuszającego krzyku zwanego „Canary Cry”.

Dinah w końcu poślubiła członka zespołu, Kurta, ale wkrótce potem zaczęła wierzyć, że został zabity z jej ręki.[4]

  1. Birds of Prey Vol 3 25
  2. Team 7 Vol 2 0
  3. Team 7 Vol 2 1-4
  4. Birds of Prey Vol 3 8
Advertisement