DC Wiki
Advertisement

Donna Troy - Amazonka, która została pierwotnie stworzona przez złą czarodziejkę Derinoe, aby zniszczyć Wonder Woman. Jest członkiem-założycielem Tytanów i pierwszą Wonder Girl.

Historia[]

Geneza[]

Donna została stworzona przez amazońską czarodziejkę Derinoe poprzez magiczny rytuał z gliny, z zamiarem wykorzystania jej do zniszczenia Wonder Woman. Amazonki odkryły spisek Derinoe i zapobiegły mu. Aby ochronić Donnę przed prawdą o jej pochodzeniu, dali jej fałszywe wspomnienie bycia normalną dziewczyną, która została uratowana z pożaru przez Wonder Woman i przywieziona do Themysciry, by wychować się jako Amazonka.

Teen Titans[]

Wkrótce potem Donna zapuściła się w Świata Mężczyzn i dołączyła do pierwszych Teen Titans obok Robina, Speedy'ego, Kid Flasha, Gnarrka, Heralda, Hawka i Dove'a, Aqualada i Omen, przyjmując pseudonim Wonder Girl.

Później dołączyła do Darkstars.

Wspomnienia Donny i jej kolegów z drużyny zostały później wymazane przez pana Twistera, gdy byli zaangażowani w plan, który Omen mógł powstrzymać. Donna straciła całą pamięć o drużynie i jej przyjaciołach i pozornie wróciła do Themysciry.

War-Torn[]

Osobny artykuł: Wonder Woman: War-Torn

Donna wystąpiła w iluzjach Wonder Woman, które zostały stworzone przez Bogów Olimpu. W tych fałszywych wspomnieniach, wkrótce po jej stworzeniu, Donna Troy została poinformowana przez Derinoe, że ma być wybawicielką Themysciry dla wrogów zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz, i została nazwana nową królową na radzie Amazonek. Donna Troy uważała, że wyspa powinna należeć wyłącznie do kobiet i dlatego Synowie Themysciry musieli zostać zabici. To doprowadziło ją do konfliktu z królową Dianą, która przysięgła chronić tych mężczyzn. Po konflikcie Diana zamknęła Donnę w więzieniu na Olympusie, czekając, aż przyjmie odkupienie.

Titans Hunt[]

Osobny artykuł: Titans Hunt

Dzięki połączonym wysiłkom jej kolegów, byłych Młodych Tytanów, aby powstrzymać odrodzenie się Mister Twistera, później stała się częścią nowo utworzonego zespołu Tytanów.

Odrodzenie[]

Osobny artykuł: DC Odrodzenie

Kiedy Wally West wrócił z Speed Force, ponownie spotkał się z Donną i innymi klasycznymi Tytanami, aby dowiedzieć się, co się dzieje z Multiverse.

Troia[]

Drużyna mierzy się z przeciwnikiem o pseudonimie Troia, która okazuje się być Donną z przyszłości, nieśmiertelną, pogrążoną w smutku przez doświadczenie śmierci każdego z tytanów. Przybyła do przeszłości, aby Donna nie doświadczyła tego bólu i zabić jej przyjaciół już teraz. Kid Flash wyczuł śmierć Wally'ego i przybył na miejsce zdarzenia i widząc martwego Flasha, wyczuł w nim resztkę Speed Force. Dzięki swojej mocy Kid Flash wyzwala moc prędkości w Wallym i ten wraca do życia. Cała drużyna tytanów połączonymi siłami pokonuje Troie.

Na tytanów oraz ich mentorów zastawia pułapkę złoczyńca Key. Podczas tego wydarzenia Diana wyznaje Donnie że nie jest ludzką istotą ale stworzoną z gliny magiczną maszyną, której przeznaczeniem było zabić Dianę. Po tym wszystkim Donna zostaje zamknięta w obserwatorium Ligi, w obawie przed przyszłością w której może stać się Troią. Drużyna Tytanów zostaje rozwiązana pod naciskiem Batmana i reszty Ligii.

Advertisement