DC Wiki
Advertisement

Doug Mahnke - przygodę z komiksem rozpoczął w wieku 5 lat, kiedy otrzymał stos zeszytów z wyczynami Spider-Mana od grającego w rugby licealisty o imieniu Mike, który mieszkał w suterenie jego domu. Konsekwentne zainteresowanie tą formą przekazu, połączone z jego zdolnościami graficznymi, zapewniło Dougowi pracę rysownika w Dark Horse, którą rozpoczął w wieku 24 lat (znana jest dokładna data, ponieważ zdarzyło się to dwa tygodnie przed tym,  jak poślubił prześliczną ukochaną). Jego pierwsze zadanie polegało na zilustrowaniu scenariusza Johna Arcudiego do zeszytu pod tytułem Homicide, z ponurym detektywem w roli głównej. Obaj twórcy współpracowali nad wydaną przez Dark Horse serią The Mask oraz pierwotnie opublikowaną przez DC Comics serią Major Bummer. Od tamtej pory Doug zilustrował wiele albumów (między innymi Superman: The Man of Steel, JLA, Batman, Team Zero, Seven Soldiers: Frankenstein, Black Adam: The Dark Age, Stormwatch: PHD), współpracując z takimi artystami jak: Joe Kelly, Judd Winick, Chuck Dixon, Grant Morrison, Christos Gage, Ed Brubaker. Mieszka na środkowym zachodzie z żoną i szóstką dzieci, psem oraz królikiem o imieniu Suzie.

Advertisement