DC Wiki
Advertisement

Drowned Earth to wydarzenie będące crossoverem Aquamana i Ligi Sprawiedliwości, w którym biorą udział Aquaman i Atlantyda.

Streszczenie[]

Śmierć Posejdona[]

W ramach planu Legionu Zagłady mającego na celu sprowadzenie Zagłady na Multiwersum, Gepard i Czarna Manta znalazły Łzę Zagłady, jedną z siedmiu sił niezbędnych do odblokowania Całości. Gepard, kąpiąc swoje pazury w Łzie, zyskał moc zdolną do zabicia boga, aby plan mógł zostać zrealizowany. Gepard i Manta zlokalizowali Posejdona i zabili go. Następnie użyli klucza do Cmentarza Bogów, aby uwolnić trzy starożytne obce bóstwa, które rządziły oceanem na innych planetach. Wonder Woman i Aquaman w Sali Sprawiedliwości dowiedzieli się o śmierci Posejdona i zaczęli myśleć, że ich dwaj nemezis planują ich uderzyć, tak jak Grodd i Sinestro zrobili to z Flashem i Green Lanternem. Dowiedzieli się, że Legion ma plany dotyczące Cmentarza Bogów, więc rozpoczęli wyprawę z innymi członkami Ligi, prowadząc ich do Arktyki. Podczas tej misji zarówno Aquaman, jak i Wonder Woman zniknęły po tym, jak Diana znalazła klucz do Cmentarza w starożytnym statku należącym do największego bohatera Atlantydy, Ariona.

Gdy tylko Diana i Artur zaginęli, na Ziemi rozprzestrzenił się kryzys: wody wszystkich oceanów zostały skażone dziwną substancją, która przy kontakcie potrafi zamienić każdego człowieka w potworne stworzenie morskie. Miejscem najbardziej zagrożonym była Atlantyda, biorąc pod uwagę, że jej mieszkańcy byli przyzwyczajeni do życia w morzu: Mera, królowa Atlantydy, robiła wszystko, co w jej mocy, aby powstrzymać zarazę swoich poddanych, używając swoich wodnych mocy, aby chronić całe miasto. Tymczasem wody Ziemi zaczęły wylewać się na powierzchnię, zanieczyszczając miasta na całym świecie. Liga Sprawiedliwości, koordynowana przez Batmana, zaczęła organizować plan ewakuacji na całym świecie, ale miała trudności z zapanowaniem nad kryzysem.

W miarę pogłębiania się kryzysu Batman i Mera skontaktowali się ze sobą, a królowa zapytała o status Artura. Batman poinformował, że sześć godzin wcześniej zarówno on, jak i Wonder Woman trafili do Mias podczas misji w Arktyce. Batman dowiedział się wówczas również, że Mera trzyma całe miasto Atlantydę w barierze wodnej i próbował przekonać ją, aby odpuściła i przybyła do Sali, aby zorganizować lepszy plan działania. Wkrótce jednak Triumwirat Bogów Morza, sprawcy ataku, wysłał eskadry najeźdźców, aby uderzyły w Ziemię: jeden z ataków miał miejsce na Atlantydzie i Mera została zmuszona wbrew swojej woli do opuszczenia bariery. Stwierdziwszy, że jest jedyną Atlantydą, która nie uległa przemianie, musiała uciekać, ponieważ straciła także komunikację z Batmanem.

Tymczasem Tytani, nawet jeśli Batman nakazał im nie działać przeciwko wrogowi, a jedynie pomóc w ewakuacji, postanowili zastosować się do planu Gartha i zaatakować statek najeźdźców, aby dowiedzieć się, czy są jakieś słabe punkty, które można wykorzystać w kontratak. Tam spotkali w walce jednego z bogów, Drogue'a, który zabiłby ich, gdyby nie atlantyjska magia Gartha, która uratowała ich jako jedyną moc działającą przeciwko bóstwu. Gdy Garth poświęcił się transformacji, pozostali Tytani mogli uciec dzięki Steel's Boom Room.

Łza zagłady[]

Nie mając żadnego sojusznika, Mera zdecydowała się uwolnić Władcę Oceanu i poprosiła go o pomoc, ponieważ znał historię Atlantydy lepiej niż ktokolwiek inny, może poza Arturem. Orm wyjawił jej, że na Ziemi istnieje broń, która może być kluczem do pokonania Triumwiratu: jest to Łza Zagłady, ukryta w prawdziwym grobowcu Ariona, którego nie ma na Atlantydzie. Prowadząc Merę do starożytnego pomieszczenia, które Orm ukrył przed swoim bratem, Władca Oceanu dał królowej Clarion, koronę Ariona, aby poprowadziła ją do miejsca, w którym znajduje się grobowiec, aby mogła znaleźć Łzę. Gdy próbowali uciec z Atlantydy, Orm został schwytany przez Galla i przemieniony, a Mera ponownie została sama.

Tymczasem Artur był więźniem Krwawej Rafy, siedziby Triumwiratu w kosmosie. Dowiedziawszy się, że trzej obcy bogowie zawarły pakt z Czarną Mantą, Aquaman został pozbawiony mocy przez Tyyde, a jego połączenie z Siłą Życiową zostało przekazane Mancie w ramach rekompensaty za ich powrót. W rzeczywistości byli więźniami Cmentarza Bogów, ale dzięki Mancie byli teraz wolni, zamiast tego uwięziony tam ich starożytny wróg Posejdon. W innym miejscu, dryfując po tajemniczych wodach, znajdowała się Wonder Woman, która postanowiła podróżować dalej, dopóki nie dowie się, gdzie jest jej przyjaciel Arthur.

Na Ziemi Batman ponownie nawiązał kontakt z Flashem i Supermanem, gdy odkrył lokalizację Kosmicznego Krakena, bestii odpowiedzialnej za zatrucie wód. Clark i Barry docierają następnie do Oceanu Atlantyckiego, próbując stawić czoła bestii, lecz potwór i jego pan, Drogue, stanowią zbyt duże wyzwanie dla dwójki bohaterów: magia Drogue'a osłabiała Supermana, zaś Flasha kąpały zatrute wody. Zostali uratowani przez Merę i uciekli razem z nią, a Flash był w stanie oprzeć się transformacji, przynajmniej przez dłuższy czas niż inne, dzięki swoim mocom Speed ​​Force. Zgodzili się podążać za Merą, aby pomóc jej w badaniach nad Łzą Zagłady, nawet jeśli Superman uważał, że broń ta jest najgorszym scenariuszem rozwiązania problemu, przed którym stanęli.

Cmentarz Bogów[]

Gdy Ziemia była w ruinie, a Liga uległa rozproszeniu, Lex i jego Legion mieli doskonałą szansę, aby dostać się do Sali Sprawiedliwości i wykraść potężną Całość. Jedyną obroną w Sali był Batman, również poważnie ranny w wyniku walki z Lexem podczas misji odzyskania Całości. Ubrany w stary kombinezon Luthora przechowywany w Sali, Batman był w stanie znokautować Grodda, Sinestro i Jokera, ale nie udało mu się dotrzeć do Całości, zanim Luthor i Cheetah mogli ją przejąć: ostatecznie Liga straciła potężny artefakt wraz z Legion po raz kolejny zyskuje przewagę w wojnie Sprawiedliwość/Zagłada.

Tymczasem Triumwirat postanowił ukarać Aquamana, zabijając go, wrzucając Artura do kosmicznego wiru. Ale nie mogli wiedzieć, że Wonder Woman pojawi się, ratując Artura. Będąc już daleko od Krwawej Rafy, Aquaman wyjawił Dianie, że ma plan: udają się na Cmentarz Bogów za pomocą klucza, który Diana znalazła na statku Ariona w Arktyce, a następnie spotkają Posejdona i mają nadzieję, że dzięki jego mocom , byłby w stanie przywrócić połączenie Aquamana z Siłą Życiową. Wchodząc na cmentarz, spotkali Posejdona, który poddał Aquamana procesowi.

Gdy Artur przeszedł próbę, Posejdon wyjawił mu prawdziwą historię Ariona i Triumwiratu: zachęcony ideałami Ariona jedności i pokoju, Posejdon wyjawił starożytnemu atlantydzkiemu bohaterowi, że Ziemia jest jedyną planetą posiadającą Siłę Życiową, moc Posejdona opętany jako bóg mórz. Arion, pełen podziwu, zdecydował, że umieści część Siły Życiowej w swoim Clarionie, aby następnie dostarczyć ją w przestrzeń kosmiczną innym planetom walczącym o rozwinięcie życia we własnym oceanie. Ale potem Posejdona uderzył strach i egoizm: nie chciał w ogóle dzielić się swoją wyjątkową mocą z nikim, więc przekonał Ariona, że obcy bogowie, którzy odpowiedzieli na jego wezwanie do zjednoczenia, są źli, próbując go oszukać, aby im dał moc, aby mogli przybyć i podbić Ziemię.

W przypływie wściekłości Arion cofnął realizację swojego planu, zamiast tego napełniając Clariona mocą przeciwną Siły Życiowej: Łzą Wygaśnięcia. Następnie wystrzelił Clarion w przestrzeń kosmiczną, zabijając całe życie na planetach trzech obcych bogów, zabierając także im życie. Od tego czasu Atlantyda przestała być latarnią jedności i nadziei, a zamiast tego zastąpiła ją ksenofobiczne społeczeństwo. Posejdon poczuł się winny swojego czynu, który stał się teraz przyczyną upadku Ziemi. Następnie użył ostatniej części swojej mocy, aby odesłać Dianę i Artura, zanim Cmentarz się zawali z powodu działań Geparda, mówiąc Aquamanowi, aby zabrał ze sobą trójząb bóstwa i zanurzył go w Łzie, która pozostała ukryta w ciele Ariona, aby użyj go jeszcze raz przeciwko Triumwiratowi.

Grób Ariona[]

Mera, Flash i Superman byli w stanie znaleźć grobowiec na pustyni Atakama, ale kiedy tam dowiedzieli się, że Łza była już własnością kogoś innego, wkrótce Manta okazała się być Legionem, który przybył na to miejsce, aby zabić Merę i pozostali bohaterowie, mówiąc im również, że ma teraz wszystkie moce, które kiedyś były własnością kochanka Mery, Aquamana. Ponieważ sytuacja była rozpaczliwa, a jedynie moce Mery uratowały ich przed skażeniem, a Błysk był coraz bliżej całkowitej metamorfozy, Królowa dowiedziała się, że Legion nie wydobył całej Łzy i że część pozostała w kościach Ariona. Biorąc go i obmywając nim wodny miecz, spowodował odwrót zarówno Drogue'a, jak i Manty.

Wkrótce potem Aquaman i Wonder Woman pomogli Merze i innym uciec z grobowca, a Artur opowiedział Merie prawdziwą historię Ariona. Artur powiedział jej również, że ponowne użycie Łzy do zabicia ich może być złym rozwiązaniem, zamiast tego faworyzuje inne podejście: Aquaman chciał błagać o pokój i zrozumienie z nimi, oferując trójząb Posejdona jako znak przyjaźni, ponieważ zawierał on Siła Życiowa, której odmówiono im w pierwszej kolejności. Mera, nieprzekonana, zgodziła się dać Arturowi tylko jedną szansę, zanim użyje Łzy do zabicia wroga.

Kluczową częścią planu była podróż do centrum planety przy użyciu mechanizmu wystrzeliwującego wieże Atlantydy, aby mogły przełamać barierę ustawioną przez Triumwirat, aby chronić się przed przeciwnikiem. Kiedy te bariery zostaną zniszczone, Aquaman dotrze do bogów i poprosi. Oferowano Wonder Woman, biorąc pod uwagę, że wyrzutnia była w połowie technologią Amazonek. Chroniona mocami Mery, Diana dotarła na miejsce, ale została zaatakowana przez Geparda: Amazonka została uratowana przez Batmana, a następnie wystrzeliła wieże, które przełamały bariery.

Ofiara Aquamana[]

Po przełamaniu barier bogowie zaakceptowali sugestię Manty, by sprowadzić na Ziemię Krakena Śmierci: odmianę Kosmicznego Krakena, który zanieczyścił ocean Ziemi. To stworzenie, podobnie jak sama Łza, miało moc unicestwienia życia swoim dotykiem. Ponieważ Liga powstrzymała zagrożenie, Artur próbował dotrzeć umysłem do trzech obcych bóstw, ale nie udało mu się to. Mimo to swoim działaniem odniósł ważne zwycięstwo: był w stanie otrząsnąć się z wpływu Łzy na Merę, która zaczynała być zepsuta przez jej mroczną siłę. Mera, teraz znowu sama, zasugerowała Arturowi, aby skoncentrował się na Clarionie i próbował zamienić go z powrotem w broń Życia, a nie Śmierci.

Aquamanowi udało się to zrobić, a następnie dał go Merze, ponieważ tylko ona mogła wykorzystać Clariona jako prawowitego władcę Atlantydy. Dzięki ich działaniom Clarion rozesłał po całym wszechświecie oryginalne przesłanie Ariona, teraz wyrażone słowami Mery. Przesłanie życia, jedności, wspólnoty. Ta wiadomość wstrząsnęła trzema obcymi bogami, którzy przypomnieli sobie, kim byli: młodymi bóstwami próbującymi szerzyć życie na swoich planetach, a nie śmierć. Zgadzając się zakończyć konflikt w pokoju, Manta zdradził ich, zabijając zarówno Drogue'a, jak i Galla, jednocześnie sprzeciwiając się rozkazom Lexa, który wezwał go z powrotem do bazy.

Przejmując kontrolę nad Krakenem Śmierci, Manta chciał zniszczyć życie w oceanach, ale dowiedział się, że tylko Drogue może rozkazywać bestii, co oznacza, że Manta potępił nie tylko całe życie na Ziemi, ale także siebie. Prosząc o transport przez Legion, Manta spotkała się z odmową, ponieważ Lex powiedział mu, że kto nie wykonuje jego rozkazów, nie może być członkiem jego Legionu. Ponieważ wszystko wydawało się stracone, Aquaman zrozumiał, że tylko on, jako nosiciel Siły Życiowej po przywróceniu mu mocy przez Tydde, może powstrzymać Krakena Śmierci, więc Arthur poświęcił się dla ludzkości. Gdy Ziemia znów była bezpieczna, a Mera odbudowywała Atlantydę, Wonder Woman powiedziała wtedy swoim towarzyszom z League, że Aquaman nie umarł, a jedynie zaginął i jest nieosiągalny. Wierzyła w to, ponieważ wszyscy odczuliby jego śmierć, ponieważ był połączony z Siłą Życiową.

Zeszyty[]

  • Justice League (Volume 4) #10 (prelude)
  • Aquaman (Volume 8) #41 (tie-in)
  • Titans (Volume 3) #28 (tie-in)
  • Justice League/Aquaman: Drowned Earth #1
  • Justice League (Volume 4) #11
  • Aquaman (Volume 8) #42 (tie-in)
  • Justice League (Volume 4) #12
  • Aquaman/Justice League: Drowned Earth #1
Advertisement