DC Wiki
Advertisement

Generał Zod - były dowódca armii Kryptonu, przeciwnik Supermana. Został wygnany do Strefy Widmo, dzięki czemu przeżył zagładę Kryptonu, jednak poprzysiągł zemstę na rodzinie Jor-Ela.

Historia[]

New 52[]

Ucieczka ze Strefy Widmo[]

Podczas pobytu w Strefie Zod i Faora zapoznali się ze Światem Wojny, ogromną machiną wojenną obcych i planowali użyć jej niekończących się armii do podboju światów zewnętrznych. Ich plan obejmował również kryptońskiego potwora znanego jako Doomsday, również więźnia w Strefie. Zod i Faora uwolnili bestię z jego niewoli i wyrzucili ją poza granice Strefy Widmo, osłabiając ich i umożliwiając ewentualną ucieczkę.

Plan Zoda zadziałał, a działania Doomsday pozwoliły Zodowi uciec ze Strefy Widmo. Zod udał się na Ziemię, lądując na Saharze. Tam po raz pierwszy zaczęły manifestować się kryptońskie moce Zoda, brutalnie mordując grupę podróżników. Zod został wkrótce zaatakowany przez Justice League of America, dopóki nie przybyli Superman i Wonder Woman, ta ostatnia powstrzymująca go swoim magicznym lassem. Zod rozpoznał Supermana jako Kal-Ela, syna Jor-Ela. Superman postanowił zatrzymać Zoda w menażerii Fortecy Samotności. Tam wyjawia Supermanowi, że inny Kryptończyk, Faora, również podróżował z nim na Ziemię, który przysięga ją wytropić. Ale Zod skłamał; podobnie jak on sam, Faora również został uwięziony w Strefie Widmo. Zod oszukuje Supermana, aby dał mu dostęp do jego Projektora Strefy Widmo i uwalnia się z kontenera transportowego, w którym umieścił go Superman, wraz ze wszystkimi innymi stworzeniami z menażerii Fortecy. Gdy Superman jest zajęty walką z obcymi zwierzętami, Zod używa projektora, aby uwolnić Faorę ze strefy.

Chwytając swojego sojusznika, Zod opuszcza fortecę i leci do lasu. Początkowo kontakt z ziemską atmosferą spowodował, że Faora stała się agresywna i niespójna, ale gdy tylko uzyskała swoje moce, wrócił jej zdrowy rozsądek. Nagle Superman dogania dwóch przestępców i angażuje się w walkę. Wiedząc, że ich przeciwnik troszczy się o ludzi, Zod i Faora inicjują pożar lasu, który zagraża pobliskiemu miastu. Superman ratuje wioskę, ale pozostaje bezbronny, dopóki Wonder Woman nie przybywa, wyrównując szanse. Widząc, że Wonder Woman jest gotowa zabić Faorę, by chronić Supermana, generał zagraża życiu Supermana, chyba że Wonder Woman pozwoli mu i Faorze odejść. Wonder Woman jest zmuszona do przestrzegania.

Gdy Superman i Wonder Woman są w odwrocie, Zod i Faora budują portal Strefy Widmo na Południowym Pacyfiku, używając skradzionej ludzkiej technologii. Nagle Superman i Kobieta powracają, nosząc magiczną zbroję i szukając rewanżu. Zod ujawnia, że jego plan polegał na tym, aby Doomsday przełamał barierę między normalną przestrzenią a Strefą Widmo, ułatwiając inwazję ze Świata Wojny. Chociaż bohaterowie początkowo pokonują Zoda i Faorę, zdetonując ich zbroje z bliskiej odległości, Zod i Faora otrzymują bezpośrednią wiązkę światła słonecznego, wysłaną przez greckiego boga Apolla, który szukał zemsty za wcześniejszą porażkę Supermana, nawet jeśli tak było przez pełnomocnika. Zod i Faora brutalnie pokonują przeciwników i wrzucają ich do reaktora jądrowego, wierząc, że nie będą już stanowić zagrożenia. Ale podczas gdy Zod i Faora wkraczają do Strefy Widmo, aby wyzwolić Świat Wojny, Superman i Wonder Woman udaje się wywołać wielką eksplozję nuklearną, która zniszczyła portal, ponownie uwięziąc Zoda i Faorę w Strefie.

Znacznie później Batman i Wonder Woman udają się do Strefy Widmo, mając nadzieję na znalezienie lekarstwa dla Supermana, który stał się nową iteracją Doomsday. Natkną się na Nona, który ujawnił, że Zod i Faora w tajemniczy sposób zniknęli po uwolnieniu Doomsdaya ze Strefy Widmo.

Rebirth[]

Suicide Squad[]

Suicide Squad Vol 5 17 Textless

Zod w Suicide Squad

Jakiś czas po jego schwytaniu przez Suicide Squad, Amanda Waller kazała wszczepić Zodowi bombę mózgową wykonaną z kryptonitu. Kiedy Zod wrócił do przytomności, został wprowadzony do Suicide Squad przez Waller. Zod i Drużyna otrzymali misję udania się do tajnej kryjówki Brygady Zagłady, grupy terrorystycznych rosyjskich nadludzi. Włamując się do fortecy, Zod zaatakował Tunguskę, jednego z członków Brygady, który mógł kontrolować moc słońca. Jednak zanim zdążył zabić wojownika, jego sojusznik Cosmonut uderzył w Zoda, chwilowo go dezorientując. W końcu Zod wstał i zmiażdżył głowę Tunguski. Ta akcja spowodowała, że Tunguska stał się niestabilny, ponieważ zaczął wydzielać energię. Uznając, że eksplozja jest nieuchronna, Enchantress użyła swoich tajemnych zdolności, aby teleportować całą drużynę z bazy, gdy eksplodowała.

Po ucieczce z bazy Zod i zespół wrócili do domu po swojej pierwszej udanej misji w drużynie. Zod otrzymał wolne rządy w zakładzie karnym, więc udał się do Czarnej Krypty. Zod zaczął komunikować się ze swoją rodziną po drugiej stronie zasłony, czując ich ból i udrękę z powodu uwięzienia w okrucieństwie Strefy Widmo. Wiedząc, że musi uwolnić się od ograniczeń, Zod znalazł drogę do lustra. Używając lustra, Zod wystrzelił swoją wizję ciepła we własną głowę, wycinając dziurę w czaszce, aby dostać się do bomby.

Zielone Latarnie[]

Po uwolnieniu swojej rodziny ze Strefy Widmo, Zod udał się w najdalsze zakątki kosmosu. W końcu natknął się na prymitywny świat o nazwie Jekuul. Ten świat miał dwa żółte słońca, więc Zod uczynił go nowym domem swojej rodziny. Zod planował zmienić Jekuul w nowy Krypton, gdzie jego lud mógłby rozkwitnąć jako Bogowie. Szybko zwrócił się o pomoc do rdzennych gatunków, aby rozpocząć budowę kryptońskiej architektury dla nowej cywilizacji, ponieważ mieszkańcy Jekuul wierzyli, że Ród Zodów był bóstwem i dlatego czcili ich.

W końcu działania Zoda na Jekuul zwróciły uwagę Korpusu Zielonych Latarni, który wysłał dwóch Zielonych Latarni, ludzi Hala Jordana i Kyle'a Raynera, aby zbadali przyczyny brakujących zasobów. Kiedy Zielone Latarnie wylądowały na powierzchni planety, Zod poszedł ich powitać z otwartymi ramionami, ponieważ nie był gotowy na otwarty konflikt z siłami takimi jak Korpus Zielonych Latarni. Jednak rozpoznając go z Ziemi, Hal i Kyle natychmiast zaatakowali Zoda.

Zod zlecił Eradicatorowi przeanalizowanie pierścienia Latarni na tyle, aby zrozumieć jego moc, trzymając Hala Jordana jako więźnia, gdy to robił. Reszta Korpusu Zielonych Latarni podjęła próbę ratunku dla Jordana.

Advertisement