DC Wiki
Advertisement

Female Furies to grupa wojowniczych kobiet, które zostały wyszkolone przez Babcię Goodness, by służyły Darkseidowi.

Historia[]

Furie wychowały się w sierocińcu Granny Goodness, chociaż wiadomo, że rekrutują gatunki z innych planet, takie jak ludzie z Ziemi.

Członkami założycielami Female Furies byli Aurelie, Big Barda, Lashina, Bernadeth, Stompa i Mad Harriet. Gibka Aurelie była pierwszym przywódcą grupy i była zmuszona zaakceptować zaloty nikczemnego Willika, dopóki z nią nie skończył i nie zabił jej rozgrzanymi do białości stalowymi butami.

Big Barda zaczęła wątpić w swoje miejsce wśród Furii, kiedy zobaczyła, jak Aurelie została tak okrutnie zamordowana. Tak więc, kiedy Willik się do niej zbliżał, ona i inne Furie wepchnęły go do dosłownej czarnej dziury. Wkrótce potem Big Barda opuściła Furie, aby być ze swoim kochankiem, Mister Miracle na Ziemi, pozostawiając zarówno Lashinę, jak i Bernadeth walczących o przywództwo.

Podczas Wojny Darkseida, Furie zgodziły się pomóc Big Bardzie w pokonaniu córki Darkseida, Grail, w zamian za powrót Big Bardy do szeregów Furii. Barda później ponownie opuściła grupę w nieznanych okolicznościach.

Po zaginięciu Darkseida Lex Luthor został władcą Apokolips, zmuszając Furie do wycofania się na pustkowia Apokolips. Tam Furie na krótko zwerbowały Lois Lane do grupy. Wraz z Babcią Dobrocią Furie planowały podbić główną cytadelę Apokolips, choć napotkały opór, gdy zaatakował Kalibak i jego siły. Kiedy Superman dołączył do bitwy, Lois Lane zwróciła się przeciwko Furiom i pomogła je pokonać. Zostali uwięzieni na Apokolips po tym, jak Superman przejął rolę Lexa Luthora jako władcy.

Furie zostały uwolnione w nieznanych okolicznościach po tym, jak Darkseid powrócił z Graalem. Teraz dołączyła do nich Gilotina. Grupa została wysłana na misje zbierania mitycznych artefaktów w celu przywrócenia mocy Darkseidowi. Podczas poszukiwań jednego artefaktu w Turcji Furie wpadły w zasadzkę Steve'a Trevora i kilku A.R.G.U.S. agentów po tym, jak odkryli plan uwięzionego przestępcy Giganty. Steve i jego żołnierze zdołali schwytać Lashinę i Szaloną Harriet i odpędzić pozostałych. Pozostałe Furie zgłosiły swoją porażkę Darkseidowi.

W niewoli Lashina i Mad Harriet zostały przesłuchane przez Wonder Woman, ale odmówiły odpowiedzi. Wierząc, że są wojownikami honoru, Wonder Woman uwolniła ich z więzów i przygotowała się do walki z nimi. Podczas gdy dwie Furie miały przewagę, bitwa została przerwana, gdy Darkseid teleportował A.R.G.U.S. kwatera główna do dżungli amazońskiej. W następnej bitwie Darkseid został pokonany i uznany za zabitego, a Furie zostały aresztowane.

W nieznanym czasie później Lashina, Bernadeth, Stompa i Mad Harriet uczestniczyli w narodzinach Jacoba Free, syna Big Bardy i Mister Miracle. Nóż Fahrena Bernadeth był jedynym narzędziem, które mogło uwolnić ich dziecko z niezniszczalnej pępowiny Bardy. Mister Miracle podziękował Bernadeth za jej pomoc, na co odpowiedziała, że zabije go następnym razem, gdy go zobaczy.

Przez krótki czas Babcia Goodness myślała o zwerbowaniu Harley Quinn do Kobiecych Furii. Harley przyjęła imię Hammer Harleen, chociaż nie została zaakceptowana przez inne Furie. Po wielokrotnych niepowodzeniach Harley Quinn została usunięta z grupy i wróciła na Ziemię z byłą Fury Petite Tiną.

Advertisement