DC Wiki
Advertisement

Pęd Ciemności- historia napisana przez Joshue Williamsona. Drugi tom piątego wydania serii Flash. Akcja rozgrywa się w uniwersum Prime Earth.

Streszczenie[]

Barry dowiaduje się, że Wally opuszcza szkołę, domyśla się, że działa jako Kid Flash bez jego nadzoru. Flash spotyka się z Wallym i informuje, że nie bezie go więcej szkolił jeżeli opuszcza szkołę i działa na własną rękę. Wally wkurzony myśli jak się wykazać przed Flashem, przypomina sobie wiadomości o tajemniczym cieniu. Nocą rusza na poszukiwania w Central City i znajduje ciemną postać, która szuka Flasha.

Wally zostaje porwany przez cienie. Tymczasem Barry postanawia porozmawiać z Wallym jako Barry, nie Flash. Odwiedza dom Iris, ale zastaje tylko pusty pokój, przed wejściem stoi Shade dawny znajomy Flasha, który informuje go, że Kid Flash jest w mrocznej krainie. Flash i Iris zostają tam przeniesieni, na miejscu Shade opowiada im historię swojej ukochanej i jak coraz bardziej tracił kontrolę nad cieniami. Przekazuje im też, że obecnie w mrocznej krainie rządzą jego ukochana i Iris opanowane przez mrok.

Cała trójka rusza w kierunku wieży, gdzie znajdują się Iris i ukochana Shade'a. Po drodze toczą walkę z atakującymi ich cieniami. Gdy docierają do wieży, zostają całkowicie spowici przez ciemność. Barry chce nauczyć Wally'ego wibrować tak, aby cienie nie mogły go dotknąć, ale Kid flash robi coś jeszcze lepszego, sprawia, że cząsteczki cieni wybuchają, dzięki czemu zostają uwolnieni. Następnie próbują uratować Iris, wspólnie zbierają moc prędkości i zderzają się ze sobą tworząc ogromną falę światła, która przegania mrok i sprawia, że wracają do normalnego świata. Po powrocie Barry umawia się z Iris na randkę.

Zeszyty[]

  • The Flash (Wydanie V) #9 (Kid Flash of Two Worlds!)
  • The Flash (Wydanie V) #10 (The Speed of Darkness, Part One)
  • The Flash (Wydanie V) #11 (The Speed of Darkness, Part Two)
  • The Flash (Wydanie V) #12 (The Speed of Darkness, Part Three)
  • The Flash (Wydanie V) #13 (Date Night)
Advertisement