DC Wiki
Advertisement

Piorun uderza dwa razy - historia napisana przez Joshue Williamsona. Pierwszy tom piątego wydania serii Flash. Akcja rozgrywa się w uniwersum Prime Earth.

Streszczenie[]

  Barry’emu objawia się tajemnicza postać, mówi, że nazywa się Wally i Barry powinien go pamiętać. Gdy postać ma już zniknąć, Barry dotyka go i przypomina sobie wszystko. Wally West jego pomocnik, nazywany Kid Flashem. Po wydarzeniach z Flashpointu wszyscy o nim zapomnieli, a on został uwięziony w mocy prędkości. Dzięki Barry’emu udaje mu się wydostać i na nowo wrócić do świata żywych. Wally tworzy nowy kostium i postanawia przypomnieć o sobie starym przyjaciołom.  

  W mieście Central City pojawia się tajemnicza burza, przypadkowi ludzie zostają trafieni przez pioruny, które obdarzają znaczną część miasta mocą prędkości. Jednym z nich jest kolega z pracy Barry'ego detektyw August Heart. Barry cieszy się, że w końcu będzie miał pomocnika i razem z Augustem zaczynają działać wspólnie.     

  Meena Dhawan, jedna z obdarowanych mocą prędkości otwiera szkołę dla sprinterów, gdzie ludzie będą mogli nauczyć się korzystać z nowych mocy. Flash odwiedza to miejsca i postanawia zrobić wszystko, aby podzielić się swoim doświadczeniem z ludźmi. Między Meeną a Barrym rodzi się uczucie. Tymczasem w mieście Pojawia się nowy złoczyńca, Godspeed, poluje on na nowych sprinterów i odbiera im moc siłą.         

   Bratanek Iris West, Wally, który już przed burzą w Central City otrzymał moc, zastanawia się nad dołączeniem do szkoły sprinterów, jednak nie chce, żeby się to wydało, a jego ciotka zamartwiała się o niego. Meena namawia go na prywatne lekcje. Jednak dochodzi do kolejnego ataku, w którym życie traci właśnie Meena, Barry nie zdążył dotrzeć na miejsce. Po przejrzeniu dowodów Barry zauważa, że Godspeed zabił jeszcze jedną osobę niebędącą sprinterem. Był to zabójca brata Augusta. Wszystkie dowody wskazują na jego partnera, Barry Konfrontuje się z Augustem. Godspeed wyjaśnia, że odbierając prędkość innym, staje się coraz szybszy, szybszy od Barry’ego. Flash ucieka ledwo żywy.   

  W szkole sprinterów Flash wpada na pomysł, odkąd miasto zyskało nowych sprinterów, jego moc osłabła, ta jakby się podzieliła, prosi więc aby ludzie oddali mu swoją moc, odbierze ją tym samym sposobem co Godspeed, lecz nie stanie im się krzywda, ponieważ oddadzą ją dobrowolnie. Barry dogania Augusta i rozpoczyna walkę z nim, Godspeed wciąż pozostaje bardzo szybki, potrafi stworzyć swoją replikę, poruszając się bardzo szybko. Na pomoc przybywa mu Wally, razem udaje im się odebrać moc Augustowi. Godspeed trafia do więzienia, gdzie odwiedza go Barry, mówiąc, że przejrzał dowody jeszcze raz i osoba, którą zabił, nie była mordercą jego brata.                   

Zeszyty[]

  • The Flash: Rebirth (Volume 2) #1 (Doomed to Repeat It)
  • The Flash (Volume 5) #1 (Lightning Strikes Twice, Part One: Deus Ex Machina)
  • The Flash (Volume 5) #2 (Lightning Strikes Twice, Part Two: Thunderstruck)
  • The Flash (Volume 5) #3 (Speed City)
  • The Flash (Volume 5) #4 (Teamwork)
  • The Flash (Volume 5) #5 (Barry Allen's Day Off)
  • The Flash (Volume 5) #6 (Revenge)
  • The Flash (Volume 5) #7 (No More Speedsters)
  • The Flash (Volume 5) #8 (Old Friends)
Advertisement