DC Wiki
Advertisement

Deadshot (Floyd Lawton) – fikcyjny antybohater, dawniej złoczyńca, pojawiający się w amerykańskich komiksach wydawanych przez DC Comics, zwykle jako przeciwnik Batmana. Postać po raz pierwszy pojawiała się w komiksie Batman #59 (czerwiec/lipiec 1950) i został stworzony przez Boba Kane'a, Davida Vern Reeda i Lew Schwartza. Urodzony 12 Kwietnia 1978 roku w Gotham City w stanie New Jersey.

Historia[]

W Uniwersum DC, Deadshot jest często wynajmowany jako płatny zabójca, szczyci się tym, że "nigdy nie chybia". Jest zdolny do wykorzystywania wielu rodzajów broni, ale najczęściej przedstawiany jest on z pistoletami na nadgarstkach. Początkowo pojawia się w Gotham City jako nowy łowca przestępców ale okazuje się być wrogiem Batmana, kiedy próbuje zastąpić Mrocznego Rycerza. Zostaje wysłany do więzienia, gdy Batman i komisarz Gordon upubliczniają plotkę, że chce się stać królem podziemia Gotham. Po odbyciu kary w więzieniu, Deadshot zaczyna pracę płatnego zabójcy, zmieniając swój kapelusz i marynarkę w kombinezon i metalową maskę z urządzeniem namierzającym na prawe oko. Jego prawdziwe imię to Floyd Lawton, dorastał z matką, obraźliwym ojcem i bratem. Pewnego razu ojciec Lawtona atakuje jego brata, co skłoniło młodego Deadshota by zakończyć terror ojca w rodzinie strzelając do niego z jego własnej strzelby. Jednak gałąź, na której siedział celując, złamała się powodując, że kula poleciała w złym kierunku zabijając brata, a nie ojca. Psychiczne skutki tego wydarzenia spowodowały prawie nieskazitelny cel, lekceważenie własnego życia oraz niezdolność do zabicia Batmana.

Galeria[]

Deadshot1
Willsmithdeadshot

Ekranowa wersja Deadshota z filmu Legion Samobójców. W antybohatera wcielił się aktor Will Smith.

Deadshot2
Advertisement