FANDOM

Gal Gadot - izraelska aktorka, piosenkarka, mistrzyni sztuk walk i modelka. Urodziła się w Rosz ha'ayin w Izraelu w żydowskiej rodzinie. Jej rodzice to Irit, nauczycielka i Michael, inżynier, który jest Izraelczykiem w szóstym pokoleniu. Służyła w IDF (Siły Obronne Izraela) przez dwa lata i zdobyła tytuł Miss Izraela w 2004 roku.

BiografiaEdytuj

Gal zaczęła pracować jako modelka pod koniec 2000 roku i zadebiutowała w czwartym filmie serii Szybko i wściekle, który przyniósł jej rozpoznawalność. Jej rola została rozszerzona w sequelach Szybcy i wściekli 5 (2011) oraz Szybcy i wściekli 6 (2013). W filmach Gal wykonywała własne akrobacje, bez pomocy kaskadera.

Na początku grudnia 2016 roku Gal wystąpił w roli Wonder Woman w filmie Batman v Superman: Świt sprawiedliwości. Gal powtórzyła rolę super-bohaterki w solowym filmie o losach Diany pt.Wonder Woman, który premierę miał w 2017 roku. Tego samego roku Gal Gadot wystąpiła w kolejnym filmie DC Extended Universe pt. Lidze Sprawiedliwości. W 2008 wyszła za mąż, za Jarona Wersano, z którym ma dwie córki Almę i Maję.

FilmografiaEdytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Gadot otrzymał trening szermierki, kickboxingu, Kung Fu, Capoeira i Brazylijskiego Jiu-Jitsu w ramach przygotowań do roli Wonder Woman.
  • Gal jest miłośniczką motocykli i posiada czarnego Ducati Monster-S2R z 2006 roku.
  • Jest żoną izraelskiego biznesmena Yarona Versano od 28 września 2008 roku.