DC Wiki
Advertisement

Garth, znany również jako Tempest, był pierwszym Aqualadem i byłym protegowanym Aquamana. Był członkiem-założycielem Teen Titans, a później Titans.

Historia[]

Młodość[]

Garth był podopiecznym Artura i służył jako jego protegowany, Aqualad. W pewnym momencie dołączył do oryginalnych Teen Titans wraz z Robinem, Wonder Girl, Speedy, Kid Flash i Omenem. Czuł się jak outsider na powierzchni, ale jego nowi przyjaciele zadbali o to, by był mile widziany. Zespół walczył z wieloma wrogami, takimi jak H.I.V.E. który wynajął Granta Wilsona do zabicia Tytanów, to nie wyszło, ponieważ Grant zmarł od narkotyków, które H.I.V.E. dał mu to, że Deathstroke obwinił nastolatków o śmierć syna. Pozostał z zespołem przez kilka lat, zanim jego wspomnienia z jego doświadczeń zostały wymazane po spotkaniu z Mister Twisterem, co również sprawiło, że zapomniał o tym, że został adoptowany przez Aquamana i był jego pomocnikiem.

Zapisał się do kolegium magii Atlantydy, Cichej Szkoły. Tam poznał uzdolnioną studentkę Syrę, w której wkrótce się zakochał. Jednak dyrektor Cichej Szkoły, Loke, bardzo mocno naciskał na nich oboje i kazał im uczyć się najbardziej niebezpiecznych, zakazanych sztuk. Pewnego dnia Garth popełnił śmiertelny błąd w zaklęciu, przypadkowo zabijając Syrę. Obwiniając Loke'a i szkołę za śmierć Syry, Garth odszedł i wyrzekł się czarów. Później został członkiem The Drift.

Polowanie na Aquamana[]

Podczas wygnania i późniejszego polowania na byłego króla Artura Curry'ego, Garth w końcu wziął udział w dążeniu do sprowadzenia swojego byłego króla za zdradę królestwa pod rozkazami królowej regentki. Umieszczony jako dowódca polowy zespołu łowców-zabójców, złożonego z różnych złoczyńców pływających po morzu, powołanych przez jego podwładnego, w końcu ścigali go do Petersburga na Alasce, gdzie dochodziło do ciosów, gdy jeden lub dwóch z jego żołnierzy zaatakowało jego byłego pana .

Gdy rozpoczęli walkę z kolejnym najazdem, Thule, chodzący, animowany sektor miasta, który zaczął niszczyć osadę na linii oceanicznej, wzniósł swój brzydki łeb w ich wszechświat. Odrzucając wszelkie różnice, Tempest nakazał swojej załodze pomóc Aquamanowi w walce z obecnym zagrożeniem ze strony behemota, zgodnie z sugestią Artura.

Następnie Garth odwołał oddział uderzeniowy, aby następnego dnia ścigać i zatrzymać Arthura. Po pewnym czasie Garth spotkał się z Driftem, omawiając to, co podsłuchali, kiedy razem z Tulą szpiegowali niczego niepodejrzewającego Arthura, który zebrał się w Lidze Sprawiedliwości. Wyrażając swoje wątpliwości co do tego, dlaczego zlecono mu polowanie na Aquamana, zdecydował, że wszyscy będą obserwować i czekać, aby lepiej ustalić jego cel.

Wkrótce on i reszta The Drift skonfrontowali się z Aquamanem w celu podniesienia armii morskich potworów, które obecnie atakują Atlantydę. Kiedy powiedziano mu o oszuście, który udawał jego żonę Merę i sprzymierzył się z inwazją Thule, by podbić ich świat, Murk początkowo zaprzeczył takim twierdzeniom, dopóki dwie Mery nagle nie wyskoczyły z wieży i udowodniły niewinność Aquamana. Jego podejrzenia potwierdziły się teraz, gdy Garth i The Drift pomogli mu odwrócić falę przeciw inwazji wkraczającej do ich wszechświata.

The Peace Gatherings[]

Po zniszczeniu Thule, Garth, wraz z Tulą i Murkiem, zostali zaproszeni przez Artura na Festiwal Morski Amnesty Bay, aby lepiej doświadczyć kultury powierzchniowej. Zainteresował się butelkowanym statkiem i bananowcami i ogólnie dobrze się bawił.

Później Garth służył jako ochroniarz Mery podczas konferencji prasowej na Stacji Spindrift. Był również odpowiedzialny za przygotowanie sali konferencyjnej dla przedstawicieli mediów i z entuzjazmem wykonał zadanie. Później poinformował Merę o tym, jak Arthur walczył z Dead Water w telewizji.

Titans Hunt[]

Garth natknął się na Graysona, agenta Spyral, podczas gdy szpieg był na polowaniu na nielegalnych handlarzy organami o imieniu Harvest. Rozwścieczony Garth skupił się na handlu z bogatym właścicielem firmy, mordując wszystkich w zasięgu wzroku w ramach zemsty za kradzież płuc Atlantydy za ich zgniłe przedsięwzięcie korporacyjne.

Wkrótce on i Dick wdali się w kłótnię, z Tempestem kończącym się dławieniem, zanim zmęczył się i wycofał w morze, odpływając, zanim Grayson zdążył się zemścić. Po tym, jak został zwabiony z powrotem na linię brzegową, gdzie zwykli spędzać czas starzy Młodzi Tytani, Garth natychmiast przystąpił do ataku, gdy zauważył Graysona po tym, jak użył organów, które śledził Garth, aby przyciągnąć jego uwagę. Gdy walczyli z Dickiem, który wielokrotnie błagał o zawieszenie broni, na chwilę przerwała im interwencja nowo przybyłej Donny Troy. Po krótkiej bitwie Garth został wysłany przez zmęczoną Amazonkę na krótką chwilę, zanim wrócił do walki.

Po wymianie ciosów i przekomarzaniu się Garth zakończył bójkę, wpychając Donnę do klubu Teen Titans, do którego właśnie wszedł Dick Grayson. Po chwili uspokojenia się, wraz z innymi zaczął przypominać sobie fragmenty ich zapomnianego życia, kiedy walczyli razem jako młodzi bohaterowie. Tempest pamiętał, że Grayson używał imienia Robin.

Po chwilowym szoku Garth wyobraził sobie siebie w latach Aqualad, pamiętając, kiedy był z resztą zespołu podczas ulewnego deszczu o nadprzyrodzonym pochodzeniu. Kiedy on też przyszedł, Donna i Dick przypomnieli sobie tę samą wizję, której towarzyszył krzyk, który obudził ich wszystkich. Cała trójka omówiła swoje sny na jawie, a Garth w końcu wyszedł ze swoimi dwoma zmęczonymi towarzyszami, zastanawiając się, co oni wszyscy słyszeli. Wciąż nie ufając grupie i nagłym zderzeniom wspomnień, został uspokojony przez Graysona, zanim zaproponował odszukanie kogokolwiek lub czegokolwiek, co zakłócało ich wspomnienia.

Tempest towarzyszył im w lokalnej restauracji w Hatton Corners. Natknął się na pobitego gliniarza z małego miasteczka, w którym zaczęli badać obserwacje dziwnych stworzeń w pobliskim lesie, Garth przypomniał sobie, że oficer był młodszy, kiedy spotkali się po raz pierwszy, a jednocześnie pamiętał, że on i jego towarzysze byli wtedy młodsi.

On i inni zaczęli zbierać własne wspomnienia zapomnianych wydarzeń, jakby zostały celowo wymazane z ich umysłów. Trio następnie wyruszyło do lasu, szukając wskazówek co do tajemnicy, która połączyła ich wszystkich, ale wkrótce została zaatakowana przez Mamuta po tym, jak Garth usłyszał, jak nadchodzi. Po tym, jak został znokautowany przez przeciwnika, Garth szybko odzyskał przytomność, gdy Troy był okładany przez behemot, w końcu go powalając, gdy obaj pracowali razem po raz pierwszy od lat.

Wciąż nie mogąc znaleźć odpowiedzi, grupa wkrótce spojrzała w drugą stronę, zauważając kolejną wieżę, niesamowicie znajomą widokowi, z którego kręcili się w oddali. W końcu zatrzymali się w Monolith, gdzie znajdował się Herald. Eskalując dziwną wieżę, młody Atlanta czuł, że pamięta to miejsce, ostrzegając swoich towarzyszy, aby podczas wznoszenia się lekko stąpali.

The Return of Wally West[]

Miesiące później Tytani zostali zaalarmowani o intruzie w ich starej kwaterze Teen Titans. Kiedy Tytani weszli do budynku, odkryli rudowłosego, podobnego do Flasha, przechodzącego przez ich stare posiadłości.

Nightwing był pierwszym, który zakwestionował tę osobę, ale został wysłany w powietrze, gdy go dotknął. Tytani natychmiast rzucili się do walki ze speedsterem, który był w stanie uniknąć większości ich ataków. Arsenal i Donna dotknęli speedstera i również zostali odrzuceni. Wkrótce Garth i Lilith dotknęli speedstera. Gdy tylko dotknął tajemniczego mężczyzny, Garth uświadomił sobie, z kim mają do czynienia – Wally West, oryginalny Kid Flash. Garth przypomniał sobie, że Kid Flash był także członkiem-założycielem Teen Titans i był jednym z najlepszych przyjaciół Gartha w przeszłości.

Każdy członek Tytanów doświadczył tej wizji i wszyscy zdali sobie sprawę, że mają do czynienia ze swoim życiowym przyjacielem Wallym Westem, który został zapomniany jak Młodzi Tytani. Wally postawił hipotezę, że jego połączenie z Speed ​​Force na nowo rozpaliło wspomnienia wszystkich o nim, kiedy ich dotknął. Wally powiedział Tytanom, że został uwięziony poza czasem i przestrzenią, i nie był jeszcze pewien, co go tam umieściło, tylko że zabrało to 10 lat wspomnień z życia wszystkich. Chociaż zaniepokojeni tą wiadomością, Tytani ucieszyli się z powrotu ich starego przyjaciela.

The Crown of Thorns[]

Garth był poszukiwany przez Merę w Wieży Tytanów i poinformował ją, że słyszał o detronizacji Artura. Mera ujawniła, że ​​pragnie jego pomocy w dekonstrukcji magicznej bariery otaczającej Atlantydę, Koronę Cierniową. Ponieważ było to zaklęcie Cichej Szkoły, a Garth był byłym uczniem, wierzyła, że ​​może być w stanie ominąć to i zabrać ją do Arthura. Błagał Merę, aby ponownie się zastanowiła, przypominając jej, że porzucił sztuki mistyczne, ale w końcu się zgodził.

Garth i Mera przybyli do Korony Cierniowej, gdzie zauważył, że było to najokrutniejsze dzieło magii, jakie kiedykolwiek widział. Choć niechętny, wzmocnił swoją determinację i przygotował się do zburzenia bariery. Jednak podczas budowania władzy został przerwany, gdy on i Mera zostali skonfrontowani przez Loke'a i magistrów z Cichej Szkoły.

Garth i Mera walczyli przeciwko Loke'owi i jego ludziom, Loke ganił Gartha za porzucenie ścieżek Szkoły Cichej i przyjęcie zbyt wielu powierzchownych metod Arthura. Garth odparł, że nie zapomniał o Szkole Ciszy ani o tym, co zrobili Syry. On i Mera byli w stanie uciec, ale zdążył wyrwać magisterski amulet. Garth przedstawił go Mera po wyjaśnieniu swojej przeszłości w szkole, twierdząc, że może to pomóc jej przejść przez Koronę Cierniową. Kazał jej przejść, podczas gdy on powstrzymywał czarowników. Mera podziękowała mu pocałunkiem w policzek i powiedziała, że ​​Arthur byłby dumny z człowieka, jakim stał się Garth.

Garth uciekł magistom (którzy nie chcieli wyjść na powierzchnię i wywołać międzynarodowego incydentu), docierając do latarni morskiej Artura w Amnesty Bay. Wyjaśnił Tuli, co się stało, stwierdzając, że Mera nie chce, aby Liga Sprawiedliwości ani Tytani byli zaangażowani, ponieważ był to problem Atlantów. Podzielił się również swoimi obawami dotyczącymi Mery, ponieważ amulet, który jej dał, został uszkodzony i martwił się, co może zrobić z nią przejście przez barierę.

Advertisement