DC Wiki
Advertisement

George „Digger” Harkness, lepiej znany jako Kapitan Boomerang, to australijski przestępca specjalizujący się w rzucaniu bumerangami z zabójczą dokładnością. Był wcześniej członkiem Łotrów, zanim został schwytany i wysłany do Belle Reve, aby dołączyć do Suicide Squad.

Historia[]

Geneza[]

Chociaż lubił wymyślać fałszywe historie o swoim pochodzeniu, prawda była taka, że od najmłodszych lat Digger Harkness nauczył się bardzo dobrze rzeźbić i rzucać bumerangami, wiedząc, że jego nieobecny ojciec był w nich szczególnie biegły. Młody Harkness wierzył, że gdyby mógł stać się lepszy z bumerangami, zrobiłoby to wrażenie na jego ojcu, gdyby mieli się jeszcze kiedykolwiek spotkać.

Kiedy był starszy, Harkness przeniósł się do Central City w Stanach Zjednoczonych, aby zostać mistrzem złodziejstwa ze swoimi bumerangami i został przestępcą kostiumowym „Kapitanem Boomerangiem”. Jednak jego plan się nie powiódł, gdy został zakwestionowany przez strażnika speedstera Flasha, który nieustannie umieszczał Harknessa za kratkami. Kapitan Boomerang sprzymierzył się z galerią łotrów Flasha, ale mimo to nawet ich połączone wysiłki nie mogły się równać z Flashem.

W pewnym momencie kapitan Boomerang został pokonany i ostatecznie wysłany do więzienia Belle Reve, gdzie został wybrany na członka oddziału samobójców Amandy Waller.

Rebirth[]

Podczas misji w super-więzieniu w Arktyce, Legion Samobójców odkrył portal do Strefy Widmo, od którego kapitan Boomerang nie był na tyle sprytny, by trzymać się z daleka. Wpatrując się w niego, Boomerang został uderzony przez podmuch gorącej wizji od świeżo uwolnionego generała Zoda, zabijając go. Jednak jego świadomość została w jakiś sposób przeniesiona z powrotem w postaci ducha do systemów zasilania Belle Reve, który został odkryty, gdy członek drużyny Hack przekopywał się przez nie. Hack następnie przystąpił do rematerializowania Diggera, czyniąc go ponownie człowiekiem, aby pomóc powstrzymać szalejącego generała Zoda.

Justice League vs. Suicide Squad[]

Kiedy Liga Sprawiedliwości dowiedziała się o działaniach oddziału samobójców Amandy Waller, zespół interweniował w jednej z misji oddziału w Badhnisia, mając na celu zakończenie działalności Task Force X. Próbując podzielić Ligę Sprawiedliwości, aby uniknąć schwytania przez nich, Drużyna zabrała swoich bohaterów - Kapitana Boomeranga ściganego przez jego długoletniego wroga Flasha. Pomimo tego, że Flash złapał Boomerang, Liga Sprawiedliwości została ostatecznie pokonana, gdy członek drużyny Killer Frost użył potężnego podmuchu lodu, aby zamrozić Ligę Sprawiedliwości na wystarczająco długo, aby zostać zatrzymanym i zabranym do Belle Reve.

Później Amanda Waller ujawniła, że ​​członkowie jej oryginalnego oddziału samobójców, który był przetrzymywany w tajnym podziemnym obiekcie, zostali uwolnieni przez geniusza Maxwella Lorda i że potrzebuje Ligi Sprawiedliwości i nowego oddziału samobójców do współpracy, aby powstrzymać im. Kapitan Boomerang i Flash, teraz pracując ramię w ramię, razem odpierali międzywymiarowe potwory wezwane przez złoczyńcę Johnny'ego Sorrowa. Nawet po tym, jak Lordowi udało się wezwać demona Eclipso za pomocą Serca Ciemności, Kapitan Boomerang pomógł odeprzeć kontrolowane przez umysł masy wraz z pozostałymi członkami Legionu Samobójców i Batmanem, zanim pokonał Lorda i uratował dzień.

Advertisement