DC Wiki
Advertisement

Grail jest córką Darkseida, o której prorokowano, że spowoduje wielkie zniszczenie na rozkaz Antyboga.

Historia[]

Początki[]

W tym samym czasie, gdy Dianę urodziła Hippolyta, amazońska zabójczyni Myrina urodziła potajemnie córkę Darkseida, wspomagana przez Penelopę i obserwowana przez wyrocznię Menalippe. Po narodzinach dziewczynki Grail broniła jej matka przed Penelopą, która usłyszała przepowiednię Menalippe o zniszczeniu, jakie spowoduje dziewczynka, gdy dorośnie. Po zamordowaniu Menalippe, Myrina uciekła z Themysciry, zabierając ze sobą córkę jako pierwsze Amazonki, które opuściły wyspę.

Kilkadziesiąt lat później Grail sprzymierzyła się z Anti-Monitorem i pomogła mu wypowiedzieć wojnę jej ojcu.

Darkseid War[]

Grail w końcu przybyła na Ziemię przez portal wymiarowy i szybko spustoszyła Ligę Sprawiedliwości, prawie zabijając ich wszystkich, dopóki inna Amazonka nie przybyła, by z nią walczyć, ale okazała się nie dorównać jej, łatwo ją pokonując. Pokonała także Green Lantern i Power Ring i użyła energii pierścienia tego ostatniego, aby przywołać Anti-Monitora do ich świata.

Powitała niszczyciela w ich wszechświecie, zanim ponownie zaangażowała się w walkę z Wonder Woman, walkę przerwaną przez Metrona, który przybył, aby teleportować Ligę Sprawiedliwości z dala od niej i Anty-Boga. Następnie przystąpiła do wezwania swojego ojca do ich świata, a kiedy on i jego armie przybyli, zarówno ona, jak i Anti-Monitor zaatakowali siły Apokolips.

Rozpoczęła się wojna, walczyła i oślepiała swojego brata, dopóki Diana ponownie nie starła się z nią, wymieniając ciosy, dopóki jej ojciec nie wezwał Black Racera, by mu pomógł, tylko po to, by zostać schwytanym i kontrolowanym przez Anty-Monitora, który zwrócił broń przeciwko niemu i ostatecznie zniszczył Darkseida na dobre.

Po śmierci jej ojca Grail była świadkiem, jak Anti-Monitor powoli wyrzucał z siebie równanie Anti-Life, aby ponownie stać się Mobiusem, na co wykorzystała okazję, by wziąć równanie dla siebie, twierdząc, że śmierć jest zbyt dobra dla Darkseida. Zaczęła szukać pierwszego mężczyzny, który postawił stopę na Themyscirze, Steve'a Trevora i przyciągnęła go do siebie, aby połączyć go z równaniem Anti-Life, przekształcając go w swojego niewolnika umysłu.

Wracając na pole bitwy, nakazała Steve'owi zniszczenie Mobiusa, kończąc życie Anty-Boga, zanim nakazała Steve'owi kontynuowanie i zniszczenie Ligi Sprawiedliwości. Cały Korpus Zielonych Latarni próbował ją ujarzmić, pokonując wrogów, po czym zwrócił jej uwagę na nowonarodzone dziecko Superwoman, zabijając jego matkę i zabierając dziecko do siebie, aby systematycznie kraść moce wszystkich otaczających Bogów i odzyskać Anti-Life Equation, aby jej ojciec mógł odrodzić się ponownie poprzez dziecko.

Jej wskrzeszony ojciec, teraz jako jej posłuszny pionek, nowy Darkseid miał zniszczyć Ligę Sprawiedliwości, aż do przybycia Kobiecych Furii, które zaatakowały Grail wraz z resztą Ligi w ostatniej próbie jej powstrzymania. Powstrzymywana przez Dianę i jej matkę, Myrina poprosiła swoją złą córkę, aby otworzyła oczy, aby złagodzić wściekłość, na co Grail niechętnie to zrobiła, strzelając wiązkami przez jej matkę, by uderzyć Darkseida, oddzielając go od Równania i przywracając go do stanu niemowlęcia.

Teraz w odizolowanej jaskini Grail trzyma w ramionach swojego małego ojca, obiecując go wychować i kochać tak, jak jej matka to zrobiła, stwierdzając, że teraz oboje mają drugą szansę.

Children of the Gods[]

Zstępując w dalsze zło, Grail zdecydowała, że powinna użyć siły życiowej różnych dzieci Zeusa, aby przyspieszyć dojrzewanie jej ojca. Przybywając do Elexinor w stanie Oregon, odszukała Herkulesa, którego zabiła w pojedynku, używając Motherbox do wyssania jego siły życiowej, po czym wróciła do Darkseida, którego nakarmiła energią, postarzając go do nastolatka. Chociaż była przerażona, że nawet moc Herkulesa nie wystarczy, aby w pełni przywrócić Boga Tyranii, Darkseid po prostu powiedział jej, że będą musieli spróbować zabić wiele dzieci Olimpijczyka na Ziemi szybciej

Amazons Attacked[]

Po odwrocie Darkseida i Grail wrócili do bazy w Amazonii, gdzie Darkseid wprowadzał w życie swoje tajemnicze plany. Zlecił swoim lojalnym Furiom wytropienie boskiej relikwii, której potrzebował, ale nie byli w stanie tego zrobić dzięki interwencji Steve'a Trevora i jego siłom A.R.G.U.S.. W międzyczasie Wonder Woman walczyła z wieloma złoczyńcami zwerbowanymi przez Veronicę Cale: Zarą z Karmazynowego Płomienia, Blue Snowman i Anglette. Gdy Diana dogoniła Steve'a w A.R.G.U.S. Do kwatery głównej Jason wrócił ubrany w zbroję podarowaną mu przez bogów, ale bez wiedzy o jej przeznaczeniu. Gdy nadeszły wieści o ataku Grail, Wonder Woman i Jason natychmiast zareagowali w samą porę, aby powstrzymać Grail przed zabiciem kolejnego półboga. Wonder Woman związała Grail Lasso Prawdy i zmusiła ją do ujawnienia planów Darkseida. Grail wyjaśniła, że Darkseid chce zbudować sobie armię Amazonek. Dzięki jej pół-amazońskiej krwi Grail była w stanie uwolnić się z uścisku Lasso i wycofać.

Ostatnie pozostałe relikty, których potrzebował Darkseid, były strzeżone przez A.R.G.U.S. w ich kwaterze głównej, więc Darkseid zdecydował się użyć Boom Tube do przetransportowania budynku i całej jego zawartości do swojej bazy w amazońskim lesie deszczowym. Kobiece Furie odzyskały relikwie i umieściły je na miejscu, podczas gdy Wonder Woman walczyła z Darkseidem. Dzięki mocy relikwii Darkseid był w stanie otworzyć portal do Themysciry. Ponieważ niemożliwe jest, aby ktoś, kto postawił stopę na Themyscirze, wrócił po opuszczeniu, Diana nie była w stanie podążać za Grail przez portal. Grail najechała i zaczął przekształcać Amazonki w stworzenia przypominające Parademony Darkseida. Ponieważ Jason nigdy tak naprawdę nie postawił stopy na Themyscirze, podążył za Grail i spotkał swoją matkę Hippolytę po raz pierwszy od jego narodzin. Podczas gdy Jason i Hippolyta walczyli z przemienionymi Amazonkami, Wonder Woman była w stanie pokonać Darkseida dzięki swojej miłości do swojego zmarłego ojca, Zeusa i jej przyrodniego rodzeństwa, wzywając ich duchy z ciała Darkseida i niszcząc go od środka. Amazonki schwytały Grail i uwięziły ją w więzieniu pod Themyscirą wraz z Aresem, podczas gdy Darkseid ponownie pojawił się gdzieś na Ziemi. Jason otrzymał magiczną włócznię od swojej matki i wrócił na Ziemię.

Advertisement