DC Wiki
Advertisement

The Phantom Lantern- Historia napisana przez Sama Humphriesa. Drugi tom serii Green Lanterns. Akcja toczy się w uniwersum Prime Earth.

Streszczenie[]

Jessica pomaga Simonowi w przygotowaniach do odwiedzić wymagającej matki. Tymczasem Rami medytuje w pokoju gościnnym. Matka Simona zjawia się i robi mu wyrzuty o jego bezmyślność i narażanie się na niebezpieczeństwo przez bycie lanternem. Ostatecznie jednak ciastka przygotowane przez nich smakują jej i rozmowa schodzi na przyjemniejsze tory. Rami budzi się z transu, wyczuwając nadejście Dominatorów. Jessica i Simon ruszają do akcji.

Miliony lat temu gdy powstawały pierwsze pierścienie mocy, strażnik Rami wynalazł jeszcze jeden pierścień, taki, który pozwala każdemu go użyć. Strażnicy nie byli zachwyceni eksperymentami jednego z nich i wygnali go, aby strzegł pierścienia i nie wracał, dopóki nie znajdzie sposobu, aby go zniszczyć. Na ziemi Rami próbuje uciec z pierścieniem przed dominatorami, którzy chcą pierścień dla siebie. Simon i Jessica pomagają mu pozbyć się zagrożenia. Rami Niechętnie chce współpracować z nowymi latarnikami, wolałby pomoc kogoś bardziej doświadczonego. Jessica jednak przekonuje go ze pierścień nie wybrał ich bez powodu i też są Green Lanternami.

Lata temu pilot imieniem Frank Laminski miał awarie samolotu, od wypadku uratował go Hal Jordan jako Green Lantern, od tego czasu Frank marzy o tym, by również dostać pierścień. Nie poddaje się widząc nawet pojawiających się kolejnych latarników. Trenuje swoje ciało i wolę do przezwyciężania strachu, aby pierścień w końcu go wybrał, jednak nic takiego się nie stało. Pewnej nocy w końcu zjawia się pierścień wybierając go na nowego Lantern, jednak w chwili gdy frank ma założyć pierścień, następuje błąd i pierścień zmienia decyzję, twierdząc, że znalazł nowego kandydata. Frank jest zrozpaczony, ale pewnej nocy Odwiedza go tajemniczą postać opowiadając o pierścieniu, który nie musi go wybrać, ale może go użyć każdy, Phantom ring. Nieznajomy przedstawia się jako Volthoom.

Frank podpala dom sąsiadów Simona i kiedy oboje lanterni ruszają na ratunek frank i Volthoom zakradają się do domu, aby ukraść Phantom Ring. Volthoom atakuje strażnika a Frank zakłada pierścień i zyskuje moc pierścienia. Oboje uciekają, zanim Simon i Jessica zdążyli wrócić.

Frank bawi się w bohatera i ratuje dziecko i jego psa od tornada. Niedługo potem na miejscu zjawia się telewizja, by przeprowadzić wywiad z nowym Green Lanternem. Simon jest zły, że nie dopilnowali pierścienia, ale Jessica wpada na pomysł, aby przeskanować obszar w poszukiwaniu jakiś dziwnych zachowań spektrum i udaje się, pierścień namierza używającego pierścienia franka. Na miejscu oboje wdają się w konflikt z frankiem, który obraża ich przed telewizją. Jessica zarzuca Frankowi, że nie zasługuje na pierścień i wtedy Frank przestaje kontrolować emocje i ogarnia go chciwość do zachowania pierścienia. Jego strój zmienia się na pomarańczowy.

Frank nie może zapanować nad emocjami i przełącza się pomiędzy różnymi kolorami spektrum. Zaczyna irytować Volthooma i ten każe mu skupić się na jednym kolorze, zielonym. Frankowi udaje się opanować i z powrotem zmienia się w Green Lantern. Simon i Jessica szukają Phantom Lanterna i pojawiają się przed nimi wątpliwości, jeżeli Frank nie jest godny pierścienia to dlaczego oni mieliby być. Oboje w głębi uważają ze moc woli nie pasuje do nich. Frank Odwiedza Park upamiętniający zielone latarnie z ziemi, tam zachowuje się jak gwiazda, traktując ludzi z wyższością, wtedy zjawiają się Green Lanterni próbując odebrać mu pierścień, Frank używa żółtego światła, aby ich pokonać.

Miliony lat temu strażnicy stworzyli pierwszego latarnika Volthooma, zaślepiony mocą zaatakował planetę strażników. Rami jeden ze strażników wynalazł nową broń, zielone pierścienie mocy, które miałby wybierać swoich godnych latarników. Obecnie Rami przetrzymywany jest przez Volthooma, który chce się zemścić za to, że umieścił w nim latarnie, która zżerała go od środka. Rami namawia go, by powstrzymał Franka przed noszeniem pierścienia, ponieważ Phantom Ring korzysta z energii użytkownika, tworząc z niego chodząca bombę. Jessica i Simon walczą z niestabilnym Frankiem. Jessica chce mu pomóc, ponieważ widzi, że nie panuje nad pierścieniem, ale frank tylko przełącza się pomiędzy mocami światła, wciąż atakując latarników.

Frank przyjmuję postać indygo i zaczyna czuć żal odnośnie swoich czynów kiedy widzi, ile szkód wyrządził, ze wstydu zdejmuje pierścień, a kiedy to robi, Simon szybko odbiera mu go. Jessica zakłada Phantom Ring na palec i ku jej zdziwieniu pierścień skupiając się na najsilniejszych cechach użytkownika nadal utrzymał ją w postaci Green Lantern. Jessica czuje się dużo pewniejsza siebie. Na ziemię przybywa dwóch latarników, odpowiadając na wezwanie o pomoc, są niezadowoleni, że zostali wezwani to jakiejś drobnostki. Wtedy pojawia się Rami, tłumacząc, że wcale nie było to drobnostka. Odsyła strażników w kosmos, a sam pozostaje, aby trenować nowych rekrutów na ziemi. Jednak nikt nie zdaje sobie sprawy, że pod postacią Ramiego ukrywa się Volthoom.  

Zeszyty[]

  • Green Lanterns #7
  • Green Lanterns #8
  • Green Lanterns #9
  • Green Lanterns #10
  • Green Lanterns #11
  • Green Lanterns #12
  • Green Lanterns #13
  • Green Lanterns #14

Advertisement