DC Wiki
Advertisement

Grodd, syn zmarłego króla Grodda, jest obecnym królem Gorilla City i potężnym telepatycznym gorylem, który jest wrogiem Flasha, mając nadzieję ukraść mu Speed ​​Force.

Historia[]

Poczatki[]

Członek starożytnej cywilizacji małp w Gorilla City, Grodd-Son został wychowany przez starszych wioski w przekonaniu, że jest wybranym odbiorcą Światła, mistycznej i enigmatycznej mocy, która super naładowała umysły ich starożytnych przodków, jednocześnie niszcząc Majów i że kiedy przybędzie Wysłannik Światła, będzie mógł zapoczątkować nową erę dla małp człekokształtnych z Gorilla City. Kiedy osiągnął pełnoletność, Grodd-Son wyzwał swojego ojca, króla Grodda, do walki na śmierć i życie, aby ustalić, kto będzie rządził Gorilla City. Obaj starli się włóczniami, aż młodszy Grodd był w stanie wytrącić ojca z równowagi, uderzając go głową i wbijając róg jego hełmu w czoło ojca, zabijając go natychmiast. Ogłaszając się nowym królem Groddem, zaczął konsumować mózg poprzedniego króla, uzyskując całą jego wiedzę i wspomnienia.

Gdy walka się skończyła, przybył Flash, podróżując przez Speed ​​Force. Kiedy małpy widzą Barry'ego, natychmiast wierzą w Posłańca ze swoich legend, ale człowiek nie jest w stanie niczego sobie przypomnieć, a tym bardziej przekazać wiadomości, co skłoniło króla Grodda do skucia go i strzeżenia przez jego wojowników. Podczas gdy Starsi Wioski organizują spotkanie, dochodząc do wniosku, że Grodd ujawni ludziom istnienie Gorilla City w akcie wojny i że muszą pomóc uwolnić Posłańca wbrew jego rozkazom, Grodd podsłuchuje ich, wściekły z powodu ich zdrady. Barry zostaje wkrótce uratowany przez Starszych, którzy zabierają go do Świątyni, gdzie zamierzają pokazać mu, kim naprawdę jest - nie Posłańcem, ale Biegaczem, jedynym, który dźwiga brzemię Światła, i że małpy są właściwie Posłańcy, z prostym przesłaniem - Światło porusza świat do przodu, a Flash z każdym krokiem zapewnia bezpieczeństwo czasu i przestrzeni.

Usłyszawszy wystarczająco dużo, król Grodd atakuje, miażdżąc czaszkę Starszego o malowidła naskalne przedstawiające ich pochodzenie, zabijając go, krzycząc, że Starsi kłamią. Grodd postanawia zabić Barry'ego i pochłonąć jego mózg, aby zdobyć moc Światła i użyć jej do wyprowadzenia swojej Armii Goryli z cienia ich tajnej cywilizacji i podboju Ziemi. Atak Grodda przypomina Barry'emu traumatyczny atak goryla, gdy był dzieckiem, i pocieszające słowa jego matki, ożywiając jego wspomnienia i pozwalając mu walczyć z Groddem, nakłaniając go do rozbicia kolumn wsporczych Świątyni, przynosząc cały budynek upadając na niego, pozornie zabijając go. Pozostali Starsi wysyłają Flasha do domu, ale wcześniej nalega, aby teraz, gdy są wolni od panowania Grodda, wszyscy mogli swobodnie wybierać własne ścieżki.

Wojna goryli[]

Nieznany nikomu, król Grodd nie zginął w wyniku zawalenia się świątyni i został uratowany, gdy jego lojalny sojusznik, generał Silverback, odkrył go z ruin. Wściekły Grodd wrócił do Gorilla City, zabijając wszystkich Starszych oprócz jednego, których zmusił do torturowania, aby umożliwić mu wygenerowanie energii potrzebnej do zabrania Armii Goryli do Flasha, gdzie wypowiedział wojnę Miastu Klejnotów i Flasha. Gdy żołnierze Gorilla przedzierali się przez Central City, Flash był zmuszony połączyć siły z Łotrami, aby ich powstrzymać. Na marginesie bitwy Grodd nakazuje zabić nowych sojuszników Flasha i przyprowadzić do niego bohatera, twierdząc, że inna siła w mieście wymaga jego uwagi, zanim będzie mógł dołączyć do bitwy. Grodd zostaje przerwany przez przybycie Axela Walkera, Trickstera, który zaoferował, że będzie jego przewodnikiem po mieście za odpowiednią cenę, rozgniewając Grodda na tyle, że oderwie mu wyciągniętą rękę. W ten sposób Grodd rozkazał, aby wszyscy ludzie w Central City zostali zebrani na stadionie, gdzie Starszy będzie ich potrzebował, ponieważ maszyna w jego głowie pozwoliła Starszemu stworzyć mentalne projekcje, aby ukryć inwazję goryli na miasto przed resztę świata, ale był zbyt słaby, by go utrzymać bez wysysania umysłów wielu ludzi. Zdając sobie sprawę, że siły Grodda będą nadciągać, chyba że poradzi sobie z samym królem, Barry opuszcza Łotrów, aby rozprawić się z piechotą, podczas gdy idzie stawić czoła królowi Groddowi.

The Flash Vol 4 14 Textless

Naładowany Mocą Prędkści

Dwie walki, ale Grodd ujawnia, że uzyskał dostęp do ograniczonej wersji mocy Speed ​​Force, które posiada Barry, i jest na tyle silny, że kiedy Błysk uderza w niego, udaje mu się tylko roztrzaskać zbroję pokrywającą jego własne ramię. Pomimo najlepszych wysiłków Flasha, większa siła, wytrzymałość i zwiększona prędkość Grodda okazują się dla niego bardzo ważne i zostaje doszczętnie pokonany, a Grodd wyrywa z ziemi znak stopu, aby przebić i zabić Barry'ego raz na zawsze. Uratował go dopiero w ostatniej chwili wysiłek Solovara, który wyskakuje przed powalonego bohatera, by przyjąć śmiertelny cios. Grodd jest zmuszony do odwrotu, gdy traci wszelkie ślady Speed ​​Force, zmuszając go do szukania więcej i wycofania się z walki, pozwalając Patty Spivot odzyskać Błysk z pola bitwy. Podczas gdy Łotrzykowie opracowują plan zabrania schwytanych cywilów do Mirror World, Grodd jest w stanie wyśledzić pojemnik energii Speed ​​Force w laboratorium dr Darwina Eliasa, co pozwala mu tymczasowo się naładować.

Barry, zdając sobie sprawę, że nie może pokonać Grodda konwencjonalnymi środkami, postanawia się poddać, używając swojego Speed Mind, aby wprowadzić siebie i króla Grodda do Speed ​​Force. Kiedy Iris West przypadkowo rozbija czołg przed ich bitwą, Grodd postanawia najpierw zabić przyjaciół Flasha, ale Flash jest w stanie skupić go na ich walce zamiast na cywilach uwięzionych w ogniu krzyżowym. W międzyczasie siły policyjne Central City są w stanie wysłać maszynę, której używa Starszy, do Mirror World, zakłócając jego kontrolę i ratując cywilów, niszcząc iluzje otaczające miasto i pozwalając wojsku na wkroczenie. Jego armia rozbita i wycofująca się , Grodd jest skończony, gdy Flash staranuje go wełnianego mamuta, który wciąga go głęboko w otchłań Speed ​​Force.

Wieczne Zło[]

Forever Evil Rogues Rebellion Vol 1 6 Textless

Król Central (Nowego Gorilla) City

Małpy z Gorilla City, teraz ujawnione światu i pod przywództwem Solovara, rozpoczęły próby naprawy pokojowych stosunków z ludźmi, pomagając naprawić szkody spowodowane wojną Grodda, a nawet wznosząc pomnik Flasha za ocalenie miast. Kiedy Ultraman stworzył trwałe zaćmienie nad Ziemią, Grodd powrócił, uwolniony z więzienia w Speed ​​Force przez członków Crime Syndicate, dołączając do ich Tajnego Stowarzyszenia. Jeszcze silniejszy jak na swój czas w Speed Force, Grodd jest w stanie bez wysiłku odepchnąć Pied Piper i zerwać helikoptery z nieba, żądając, aby jego małpy stanęły w kolejce. Małpy pozostają niezachwiane w przekonaniach Solovara o pokoju, dopóki Grodd nie wbija nowego przywódcy w symbol posągu Flasha, zanim zabije każdego goryla, który chce z nim walczyć. Po przywróceniu przywództwa Grodd nakazuje kolejnemu gorylowi przejęcie Central City, ale bez Flasha, który by go powstrzymał, Grodd jest w stanie z łatwością pokonać każdy ludzki opór i zrównać miasto z ziemią. Jednak Grodd nudzi się tym ostatecznym zwycięstwem i postanawia odejść, wracając ze swoją armią do Gorilla City przed zakończeniem pracy i całkowitym zniszczeniem Central City.

Siły Grodda opuszczające pole zmusiły Syndykat Zbrodni do wysłania nowych posiłków, aby dokończyć zadanie, któremu Łotrzykowie przeciwstawiają się, próbując chronić hospitalizowanego Szybowca. Kiedy Syndykat Zbrodni osobiście odpowiada na ich bunt, Johnny Quick i Atomica zostali wezwani do Strażnicy, zanim zdążyli dokończyć zabijanie Łotrzyków. Zostali zastąpieni przez kolejną falę supervillainów, teleportowanych do Central City przez Grid, w tym Gorilla Grodd, który był wściekły, że ktoś odważył się go wezwać. Łotrzykowie zostali łatwo pokonani przez Grodda, dopóki Pied Piper nie przybył, aby ich poprzeć, oszukując Pasożyta do zaatakowania Króla Goryli. Zbyt rozproszony walką z Pasożytem, Król Grodd został zaskoczony, gdy Czarodziej Pogody rozpętał burzę, aby wysłać złoczyńców Syndykatu do Lustrzanego Świata, zatrzymując Grodda w środku.

Powrót, uwięzienie i wygnanie[]

Grodd ucieknie z lustrzanego świata i przybędzie, by terroryzować Metropolis w nieujawnionych okolicznościach. Później wszedł w konflikt z Supermanem, Lexem Luthorem i Shazamem, kiedy ten ostatni zobaczył jego szaleństwo w telewizji na żywo w S.T.A.R. Labs. Później, po wykroczeniu w rodzinie Flash z powodu podróżnika w czasie powodującego zakłócenie w Speed ​​Force, Grodd stracił lwią część swojego Światła, które otrzymało ulepszenia.

W końcu został uwięziony z powrotem w Gorilla City, gdzie mieszkańcy używali go jako psychicznego bufora do zbierania i przechowywania wszystkich swoich negatywnych myśli i najciemniejszych impulsów. Aquaman i jego żona Mera udali się do ukrytego miasta poprzez aktywację Maelstromu, mistycznego urządzenia transmaterii znajdującego się w starej atlantydzkiej placówce z czasów, gdy była ona częścią kwitnącego imperium. Arthur błagał Grodda po tym, jak poprosił o pozwolenie swojego strażnika więziennego, króla Solovara; mieć udział w jego wiedzy. Grodd znał bramy wiru jako matka Curry'ego; Królowa Atlanna wykorzystała je w swojej podróży. Pokazuje jego ojca, króla Grodda; jak korzystać z portali z berłem Atlantydy, aby przemieszczać się z miejsca na miejsce. W zamian za dalsze informacje Grodd poprosił Arthura Curry'ego o ćwiczenia fizyczne, aby zabić czas.

Jednak gdy ta dwójka zaangażowała się w śmiertelną walkę, szybko okazało się, że bitwa była jedynie odwróceniem uwagi, którego Grodd użył, aby ułatwić sobie drogę ucieczki. Ale Arthur oszukał go i kazał Merze zmienić tablice lokalizacyjne na portalu Maelstrom, wysyłając go w inne miejsce niż zamierzał, kiedy uzyskał do niego dostęp za pomocą Tridentu Aquamana. Pozostawienie Goryla Grodda uwięzionego w piekielnym labiryncie greckich mitów.

Perfect Storm[]

Podczas swojego pobytu w zapomnieniu Grodd uciekł z wymiaru karnego, w którym został pozostawiony, tylko po to, by zarazić się nieuleczalną chorobą, której śmiertelne skutki mogły zostać powstrzymane tylko przez Speed ​​Force. W tym celu wyciągał rękę i tworzył Raijina; były pracownik STAR Labs mający obsesję na punkcie Speed ​​Force, jego podwładny. Który później założył organizację przestępczą Black Hole wspieraną przez technologię Gorilla City w imieniu jego dobroczyńców; wraz z kolegą naukowcem, dr Carverem. Ostatecznie po tym, jak Black Hole rekrutuje Meenę jako Negative Flash i zatrudnia Multiplex, przekazując mu energię siły prędkości. Grodd użył ich do zaatakowania Flasha i całego Central City, rozpoczynając kolejną Speed Force Storm. Z ich pomocą następnie kradnie moce Barry'ego. Po tym, jak Barry odzyskał swoje moce, w końcu kontroluje rodzinę Flash, aby go zaatakować. Pokrzyżował ten plan, gdy Barry wyleczył swoją chorobę, co spowodowało utratę od niego Speed ​​Force. Zostaje zabrany przez swoich towarzyszy, gdy inicjuje samobójczy spisek mający na celu zniszczenie Central City za pomocą Negative Speed Force. Ale rodzinie Flasha udaje się powstrzymać burzę po jego odejściu.

Advertisement