DC Wiki
Advertisement

Hal Jordan jest jednym z ziemskich Zielonych Latarni. Były pilot testowy, teraz jest obrońcą sektora 2814. Jest również członkiem założycielem Justice League.

Historia[]

Młodość[]

Hal wychował się w domu wyznającym dwie religie. Jego ojciec był katolikiem, a matka Żydówką. [1]

Jako dziecko, Hal doznał traumy, gdy obserwował, jak jego ojciec, pilot, ginie w katastrofie lotniczej. [2] Nie chcąc poddać się strachowi, poszedł w ślady ojca i został wojskowym pilotem oblatywaczem, mimo że był przerażony za każdym razem, gdy leciał. [3]

Zielona Latarnia[]

Wiele lat później Hal został wyrzucony z wojska za napaść na oficera i został zdegradowany do roli inżyniera zajmującego się serwisem samolotów. Został wezwany poprzez tajemniczy pierścień przez umierającego kosmitę, Abina Sura. Sur chciał, żeby Hal zastąpił go w Korpusie Zielonych Latarni, międzygalaktycznej policji, która strzegła wszechświata przez miliardy lat. [3]

Hal zgodził się i został wezwany na podstawowe szkolenie do kwatery głównej Korpusu na planecie Oa. Po ukończeniu został przydzielony do Thaala Sinestro z Korugar.[3]

Odrodzenie[]

Hal wykuł pierścień z własnej woli i poszedł szukać pozostałych Zielonych Latarni.

Jakiś czas po Wojnie Darkseida Hal zorganizował ćwiczenie szkoleniowe dla nowych Latarni, Simona Baza i Jessiki Cruz. Po tym, jak nie udało im się współpracować, Hal połączył ich baterie zasilające, zmuszając ich do polegania na sobie nawzajem, aby naładować swoje pierścienie i uczynić ich partnerami. Przedstawił ich także reszcie Ligi Sprawiedliwości przed wyjazdem, aby dowiedzieć się, co stało się z resztą Korpusu.

Hal Jordan and the Green Lanterns[]

Hal skończył na Warworld, gdzie Korpus Sinestro został uznany za „Strażników” wszechświata. Został schwytany, ale uciekł z pomocą córki Sinestro. Następnie poświęcił swoje życie, aby Warworld po raz ostatni zaświecił na zielono i pokonał Sinestro dzierżącego Paralaxa.

Został wskrzeszony przez White Lanterna Kyle'a Raynera z fragmentu jego woli pozostawionego w pierścieniu, który wykuł.

Zod's Will[]

Podczas patrolu z Kyle'm, natknęli się na planetę Zoda. Po przegranej walce zostali przez niego uwięzieni. Hal użył swojego pierścienia by wydostać Kyle'a, zostając na łasce Zoda. Korpus ruszył na pomoc Halowi, dzięki czemu Hal odzyskał pierścień i pokonał Zoda.

  1. Justice League: The Darkseid War: Green Lantern Vol 1 1
  2. Green Lantern Vol 5 20
  3. 3,0 3,1 3,2 Secret Origins Vol 3 3
Advertisement