DC Wiki
Advertisement

Światło w Butelce- Historia napisana przez Roberta Venditti'ego. Drugi tom serii Hal Jordan and the Green Lantern Corps. Akcja toczy się w uniwersum Prime Earth.

Streszczenie[]

John Stewart nieufnie podchodzi do żółtych latarni pod przywództwem Soranik Natu. Po przywróceniu łączności odbierają wezwanie o pomoc z planety rodzinnej Tomara-tu. John rozkazuje Soranik zostać podczas gdy oni ruszają na pomoc. Na miejscu widzą atakującego Starro, po krótkim czasie do walki włączają się żółte latarnie, pomagając zielonym. Starro wycofuje się, ale reszta nie może opuścić planety, znajdują się wewnątrz jakiejś bariery. Za wszystkim stoi Brainiac 2.0. Pierścień mocy szuka swojego właściciela Hala Jordana, dociera na planetę Nok gdzie przebywają na wygnaniu Sayd i Ganthet.

Korpus latarni próbuje rozpracować, czym jest bariera i jak się wydostać, tymczasem zarodniki Starro przejmują kontrolę nad mieszkańcami Xudar i wykorzystując ich ciała atakuje lanternów, pozostałe zarodniki próbują przejąć kontrolę nad lanternami, John wpada na pomysł, aby zakłócić komunikację głównego Starro z zarodnikami, z pomocą przychodzi Rot Lop Fan, który wykorzystując swój niezwykły słuch, wyczuł częstotliwość, za pomocą której się komunikował Starro i wysyłając falę dźwiękową zakłócić połączenie. Zarodniki Starro umarły, ale bariera wciąż pozostała. John za pomocą teleskopu dostrzegł, gdzie się znajdują, zostali złapani w butelkę Brainiaca i zmniejszeni, aby stać się częścią kolekcji. Hal jordan wędruje po Szmaragdowych Przestworzach, tam spotyka Abin Sura, który tłumaczy mu ze miejsce to jest dla poległych lanternów. Ganthet wyczuwa energię życiowa Hala w pierścieniu, przyzywa Kyle'a Rainera na pomoc

Abin Sur tłumaczy Halowi, że spektrum zostało zachwiane, we wszechświecie brakuje nadziei, muszą ją znaleźć inaczej wszystko stracone. Kyle z pomocą Gantheta wykorzystuje moc białego światła, aby wydostać Hala z pierścienia. Udaje im się. Brainiac wraca z kolekcją do swojego Pana, wielkim kolekcjonerem okazuje się Larfleeze.

John wpada na pomysł jak wydostać się z pułapki, po tym jak dowiedzieli się, że za wszystkim stoi Larfleeze. Larfleeze chce posiadać wszystko we wszechświecie, dlatego oba korpusy zaczęły ze sobą walczyć, Larfleeze widząc to, zaczyna bać się czy jego kolekcja nie zmniejszy się przez ich walkę. Brainiac 2 0 informuję, że zniszczonych okazów nie da się zastąpić. Larfleeze nie chcąc ryzykować utratę kolekcji uwalnia ich z więzienia. Hal opowiada byłym strażnikom i Kyle'owi o spotkaniu z poległymi, wtedy strażnicy informują go ze jego korpus wciąż żyje, wszyscy razem ruszają na planetę Mogo. Tam jednak znajdują pustki, Mogo informuję ich, że John poprowadził korpus na misję, ale nie ma z nimi kontaktu. Gdy korpus wydostał się z pułapki Mogo wyczuł ich na planecie Okaara.

Oba korpusy walczą z armią Larfleeze'a, korpus Sinestro zyskuje na sile, gdy kolejne okazy jego kolekcji zostają uwolnione, latarnicy zaczynają niszczyć wszystkie butelki. Pojawia się również Hal i Kyle ze strażnikami, Kyle wykorzystując żółte światło, niszczy pozostałą kolekcję, Larfleeze ze złości niszczy ciało Brainiaca i dołącza go do swojej kolekcji jako pomarańczowy konstrukt. Następnie uciekają w pogoni za utraconą kolekcją. Korpus wraca na planetę Xurdian gdzie Tomar-Tu jest witany jak bohater. Niestety jego matka jest innego zdania i boi się o bezpieczeństwo syna. Hal opowiada Tomarowi spotkanie z jego ojcem w zaświatach i o tym jaki był dumny, słysząc, że nosi pierścień, namawia go, żeby pojednał się z matką, póki jest na to czas. John i Soranik zawierają sojusz. Po raz pierwszy korpusy green lanternów i Sinestro łącza swoje siły.  

Zeszyty[]

  • Hal Jordan and the Green Lantern Corps #8 (Bottled Light, Part 1: Duty Calls)
  • Hal Jordan and the Green Lantern Corps #9 (Bottled Light, Part 2: Brainiac")
  • Hal Jordan and the Green Lantern Corps #10 (Bottled Light, Part 3: By Lantern's Light)
  • Hal Jordan and the Green Lantern Corps #11 (Bottled Light, Part 4: The Great Escape)
  • Hal Jordan and the Green Lantern Corps #12 (Bottled Light, Conclusion: Orange Crush)
  • Hal Jordan and the Green Lantern Corps #13 (Heroes)
Advertisement