DC Wiki
Advertisement

Poszukiwanie Nadziei- Historia napisana przez Roberta Venditti'ego. Trzeci tom serii Hal Jordan and the Green Lantern Corps. Akcja toczy się w uniwersum Prime Earth.

Streszczenie[]

Na planecie Mogo gromadzą się korpusy zielonych i żółtych latarni, John i Soranik mają plany połączyć siły obu korpusów, chcą, aby każdy sektor miał zieloną i żółta latarnię. Kyle razem z Halem dostają misję od Gantheta, muszą odszukać nadzieję we wszechświecie. Po drodze przeszkadzają im smokopodobne potwory z obcej planety, Hal odwraca ich uwagę, a Kyle szuka dalej źródła nadziei, w końcu spotyka Saint Walkera, walczącego.

Guy przyprowadza informatora, dzięki któremu John może przydzielić lanternom zadania w poszukiwaniu pozostałych zwolenników Sinestro. Guy zostawia pierścień w kwaterze i sam udaje się na poszukiwania.  Hal i Kyle zostają u więzieni przez Rozpacz, potwór zsyła na nich wizję, które pobudzają ich nadzieję, a potem w jednej chwili odbiera im ją, pokazując ich największe lęki. Saint Walker jednak wierzy w swoich przyjaciół i to, co miało odebrać in nadzieję, tylko zmobilizowało ich, aby nie dopuścić do tych wydarzeń. Oboje uwalniają się z pułapki i pokonują potwora przy użyciu pierścieni. Razem z Saint Walkerem udają się do Gantheta i Sayd. Tymczasem Gardner znajduje Arkillo i bez pierścienia staje do walki z nim, mówiąc, że jest taki sam jak on, najwredniejszy z korpusu i nie ma miejsca dla dwóch takich.

Zielony korpus i korpus Sinestro w parach ścigają zbiegów, którzy nie przyłączyli się do zielonych latarni. Hal i Kyle przyprowadzili Saint Walkera na Mogo, tam Kilowog przydzielił im nowe zdania, a Saint Walker miał się udać do Gantheta i Sayd. Tymczasem Gardner toczy zażartą walkę z Arkillo na gołe pięści. Arkillo okładał Guya do krwi, ale ten wytrzymywał każdy cios, tak jak robił to w dzieciństwie kiedy lal go pijany ojciec. Zjawia się John i Soranik, ale Guy nie chce, żeby się wtrącali. Kiedy już ledwo stoi na nogach Guy wyrywa oko Arkillo i okłada go pięściami, aż ten nie krzyczy, że się poddaje. Arkillo został pokonany, ale Guy jest w ciężkim stanie.  

Kyle Rayner zostaje wezwany do Strażników Wszechświata, zjawia się tam również Saint Walker, chcą, aby wskrzesił z martwych Korpus Niebieskich Latarni. Gdy Saint Walker dotyka Kyle'a wywołuje się burza, którą czuć na całej planecie. Niestety ktoś przerywa działania Kyle'a i moc białego pierścienia znika, a Kyle przestaje kontrolować siedem kolorów. Pierścienie szukają nowych właścicieli a zielony pierścień wybiera Kyle'a.  

Pomiędzy Korpusami Zielonych Latarni a Korpusem Sinestro wciąż trwają spory i dochodzi to walk, o dziwo przerywają je Guy i Arkillo, którzy wyszli ze szpitala i oznajmili, że są za współpraca. Sayd i Gathet wysyłają Saint Walkera, aby odbudował korpus niebieskich latarni. Tymczasem w kwaterze głównej pojawia się intruz, nazywa się Rip Hunter i nosi  Zielony Pierścień.

Rip Hunter opowiada lanternom jak została zmieniona oś czasu i Korpus Zielonych Latarni został wymazany z historii. Wszystko z powodu Sarko, który nienawidził zielonych latarni, ponieważ w przyszłości Korpus Sinestro porzucił żółte światło i został jedynie Korpus Zielonych Latarni. John każe wszystkim się przygotować, ale chwilę później Salaak ogłasza alarm, nadciągają obcy. Hal rusza sam na nich z całą mocą swojego pierścienia, ale zauważa, że zielone światło nic im nie robi.

Hal zdaje sobie sprawę, że to wszystko jego wina, kiedy używał Rękawicy Krony ukrył ją na planecie, na której wszystko się zaczęło, to tam Sarko ją znalazł. John każe Halowi i Ripowi lecieć na tę planetę, aby zdobyć rękawice, zanim Sarko znajdzie ją w przyszłości. Tymczasem Korpus Zielonych Latarni przygotowuje się do bitwy, ale John nakazuje zdjąć wszystkim pierścienie.

Hal i Rip dolatują do planety, na której przebywa Sarko, tam okazuje się, że rękawica pozostawiona sama sobie wykształciła świadomość i istoty, które ich atakują to jej konstrukty. Na Mogo sytuacja jest ciężka, bez pierścieni latarnicy są zdani tylko na siebie. Kyle postanawia sprawdzić przyszłość za pomocą pierścienia Ripa, który zostawił. Pierścień pokazuje mu ze Sarko to syn jego i Soranik, wyrusza natychmiast za Halem. Hal zdobywa rękawice i niszczy ją, przez co rękawica przestaje panować nad konstruktami i w wyniku zniszczenia, Sarko zostaje śmiertelnie ranny, Kyle dociera w chwili jego śmierci. Dla wszystkich wszystko dobrze się skończyło, ale Kyle jest zrozpaczony, wiedząc, że był to jego Syn.  

Zeszyty[]

  • Hal Jordan and the Green Lantern Corps #14 (Quest for Hope, Part 1: Light in the Darkness)
  • Hal Jordan and the Green Lantern Corps #15 (Quest for Hope, Part 2: Each Lantern Alone)
  • Hal Jordan and the Green Lantern Corps #16 (Quest for Hope, Part 3: High Noon)
  • Hal Jordan and the Green Lantern Corps #17 (Quest for Hope, Part 4: The Blue and the Green)
  • Hal Jordan and the Green Lantern Corps #18 (The Prism of Time, Part One: Anomalies)
  • Hal Jordan and the Green Lantern Corps #19 (The Prism of Time, Part Two: Ripped from the Future)
  • Hal Jordan and the Green Lantern Corps #20 (The Prism of Time, Part Three: Dogfight)
  • Hal Jordan and the Green Lantern Corps #21 (The Prism of Time, Conclusion: Gauntlet)
Advertisement