DC Wiki
Advertisement
DC Wiki

W mordę.Pomieszałam. Szybka lekcja historii. Zaczęło się po moim rozstaniu z Jokerem. Obydwoje tego chcieliśmy. Ani się obejrzałam, stanęłam na nogi. Byłam gotowa na przybycie wewnętrznej bogini. I teraz kiedy nie mam Pana J... przekonam się, ile osób życzy mi śmierci. Na szczycie tej listy... jest on. Ale okazuje się... że nie ja jedna w Gotham się emancypuję.Harley Quinn, „Ptaki Nocy (i fantastyczna emancypacja pewnej Harley Quinn)

Doktor Harleen Frances Quinzel lepiej znana jako Harley Quinn to była psychiatra zatrudniona w Arkham Asylum, była kryminalistka, najemniczka i była dziewczyna Jokera. Po zmanipulowaniu przez Jokera do pomocy w ucieczce z Arkham, Harleen udała się w pogoń za nim, aż trafili do Ace Chemicals, gdzie po krótkiej rozmowie została zanurzona w silosie chemikaliów, stając się prawą ręką Jokera. Z biegiem lat stali się nemezis Batmana, stając się znanymi jako król i królowa Gotham City, popełniając w szczególności liczne zbrodnie i morderstwa.

Quinn została później uwięziona w więzieniu po jej aresztowaniu przez Batmana i zwerbowana do Task Force X, tajnego zespołu operacyjnego kierowanego przez Amandę Waller, gdzie została zmuszona do współpracy z innymi niebezpiecznymi przestępcami w celu wypełnienia misji dla rządu w zamian za zmniejszenie wyroku. Podczas swojego pierwszego zadania wraz z zespołem pokonali Enchantress, zmniejszając jej wyrok o dziesięć lat z wielokrotnego dożywocia, ale później została uratowana przez Jokera.

Joker w końcu z nią zerwał, chociaż próbowała twierdzić, że decyzja była wzajemna. Po zerwaniu załamała się, następnie ogłosiła to publicznie, wbijając ciężarówkę w Ace Chemicals, wywołując potężną eksplozję. Ujawniając swoją emancypację, rozpoczęła sezon polowania na nią. Początkowo szukała ochrony u Black Mask po tym, jak próbował ją zabić, ale ostatecznie odzyskała niezależność, ratując życie Cassandry Cain i współpracując z grupą, która stała się Ptaki Nocy i założyła własną grupę, Harley Quinn i Współpracownicy.

Charakter[]

Nawet po traumatycznym dzieciństwie Harleen Frances Quinzel była kiedyś bardzo inteligentną, spokojną i współczującą młodą damą, która pracowała w Arkham Asylum, zanim Joker przekształcił ją zarówno psychicznie, jak i fizycznie w „Harley Quinn”. Dzięki terapii szokowej i manipulacji ukochanego jej umysł i emocje zostały wypaczone do tego stopnia, że ​​przekształciła się w osobę ledwie rozpoznawalną po kobiecie, którą kiedyś była, stając się zabójczym, sadystycznym, dziecinnym i nieco psychopatycznym złoczyńcą, który wykorzystywał seksualność i swoją wesołą osobowość, aby osiągnąć swoje cele lub rozrywki, zwykle szkodząc przy okazji innym. Podążała za Jokerem we wszystkim, czego od niej zażądał, na ślepo zauroczona bezwzględnym psychopatą, czule nazywając go „pączusiem”, aż do ich ostatecznego zerwania.

Harley ma prawie niewinną osobowość. Jest otwarta i bystra, znajduje humor w nawet najbardziej mrocznych sytuacjach, podobnie jak sam Joker. Po zaatakowaniu strażników Belle Reve i poważnym zranieniu paru z nich, zanim w końcu została powstrzymana, maniakalnie chichotała do siebie w złowrogi sposób, szczęśliwa i zadowolona z tego, jak zabawne było to dla niej, pokazując, jak złamana stała się jej psychika.

Jednak pomimo swojej psychopatii Harley jest nadal bardzo inteligentna, nawet wykazując ślady swojej psychologicznej wiedzy. Była w stanie szybko rozgryźć profile psychologiczne swoich kolegów z drużyny, wiedząc dokładnie, co powiedzieć, aby poruszyć ich najczulsze punkty (z dumą nazywając siebie „irytującą”), chociaż Deadshot starał się temu zaprzestać. Jej intelekt rozciąga się również na umiejętności taktyczne, bardzo pomagała Jokerowi w zabójstwie Robina, zasugerowała kolegom z drużyny wykonalną opcję ucieczki z Legionu Samobójców, a nawet szybko zaimprowizowała plan osłabienia i pokonania niezwykle potężnej Enchantress, który okazał się sukcesem.

Harley jest również dość twarda i patologicznie nieustraszona (kolejna cecha, którą dzieli ze swoim chłopakiem), walczy u boku Legionu Samobójców i dobrze się bawi. Widać, że dobrze dogaduje się z zespołem, gdy poznała jego członków nieco lepiej, działając jako barman w opuszczonym barze. Wydawała się nawet przerażona wizerunkiem śmierci El Diablo, błagając Ricka Flaga, aby go nie wysadzał, mimo że wiedziała, że ​​to jedyny sposób na zniszczenie Incubusa.

Ma bardzo pesymistyczne spojrzenie na normalne życie, mówiąc to El Diablo, który stracił żonę i dzieci z powodu swoich mocy; jednak, aż do swojej emancypacji, Harley marzyła o założeniu rodziny z Jokerem, jak ujawniła wizja Enchantress.

Załamana Harley Quinn ścina włosy

Po zerwaniu Quinn była początkowo zdruzgotana, dużo płacząc i objadając się, aby złagodzić ból, przez który przechodziła. Jako znak jej patologicznej nieustraszoności adoptowała i oswoiła hienę. Po emancypacji zmusiła się do dbania o siebie. Martwiła się przez tych, którzy mówili jej, że sama nie może odnieść sukcesu, ale stłumiła to w sobie, aby podążać własną drogą. Chociaż początkowo szukała ochrony Czarnej Maski przed wrogami, których stworzyła, w końcu okazała wyrzuty sumienia, ochraniając Cassandrę Cain i postanowiła się zmienić, walcząc z nim i jego siłami, zanim uczyniła dziewczynkę swoją uczennicą.

Podobnie jak dla Billy'ego Batsona, jej doświadczenia z nowym zespołem były dla niej drogą do odnowienia, ponieważ znalazła nową rodzinę, która doświadczyła podobnych trudności i miała podobne cele. Co więcej, jej zdolność do szczerej miłości, osłabiona przez jej wypadek w Ace Chemicals, wydaje się być przywrócona wraz ze wzrostem jej szacunku dla życia ludzkiego, choć w ograniczonym stopniu, w połączeniu ze stopniowym uświadamianiem sobie, że wszystko, co robią ludzie, nieuchronnie niesie ze sobą jakąś formę następstwa. Mimo to nigdy tak naprawdę nie osiągnęła statusu bohaterki, ponieważ większość jej decyzji wciąż miała charakter samolubny.

Chociaż często jest przedstawiana jako ofiara przemocy psychicznej, sam Joker ma bardzo niewielki wpływ na stan Harley. Według Księcia Zbrodni, Quinn zawsze był szalona w głębi duszy (po prostu lepiej kontrolowała swoje szaleństwo niż większość ludzi) i że on sam po prostu sprawił, że wszystko co w niej siedziało wyszło na powierzchnię. Należy jednak zauważyć, że szaleństwo Jokera czasami skłania go do wyciągania wniosków, które mają sens tylko dla niego, stąd niekoniecznie musi to być faktyczny przypadek.

Wygląd[]

Zdolności[]

Biografia[]

Poznanie Jokera[]

Legion samobójców[]

Ptaki Nocy (i fantastyczna emancypacja pewnej Harley Quinn)[]

The Suicide Squad[]

Występy[]

Filmy aktorskie[]

Ciekawostki[]

  • Harley sugeruje, że może mieć schizofrenię, ponieważ twierdzi, że słyszy głosy; sugeruje również, że widzi rzeczy, których tak naprawdę nie ma w pobliżu, gdy wspomina, że ​​jest "bez leków", widząc magiczną superbroń Enchantress.
  • Promując film, filmowa wersja Harley Quinn została dodana do mobilnej wersji gry wideo DC Injustice: Gods Among Us. Ona, wraz z Jokerem, została dodana do gry wraz z Deadshotem, a członkowie Suicide Squad zostali również dodani jako „karty sprzętu”.
  • Według jej zdjęcia, została złapana przez Batmana 13 października 2014 roku.
  • Według Zacka Snydera, śmierć Robina ma miejsce 10 lat przed wydarzeniami z filmu Batman v Superman: Świt sprawiedliwości, który toczy się w 2015 roku, śmierć Jasona w 2005 roku. W Legionie samobójców ujawniono, że Harley była zaangażowana w morderstwo Robina. Jednak Harley urodziła się w 1990 roku, co dałoby jej 15 lat w momencie zabójstwa Robina.
    • David Ayer ujawnił później, że udział Harley w śmierci Jasona Todda został dodany przez Trailer Park, a nie jego pierwotny zamiar co do postaci.
  • W animowanym prologu Ptakach Nocy (i fantastycznej emancypacji pewnej Harley Quinn) potwierdzono, że Harley jest albo biseksualny, albo panseksualny i zawsze taka była; spotykała się z dwoma mężczyznami i jedną kobietą, zanim została dziewczyną Jokera.
  • Według Ptaków Nocy, głosowała na Berniego Sandersa w demokratycznych wyborach w 2016 roku (i najprawdopodobniej w 2020 roku).
  • Według oryginalnego scenariusza Davida Ayera, Harley Quinn i Deadshot mieli być w związku.
  • Harley jest jedną z postaci DCEU, które pojawiły się jako skórki gracza w Fortnite. Jej dwie występy w skórki są oparte na jej wyglądzie w Legionie Samobójców i Ptakach Nocy.

Galeria[]

Advertisement