DC Wiki
Advertisement

Cyborg Superman (Hank Henshaw) - cybernetycznie zaawansowany wróg Supermana.

Historia[]

Odrodzenie[]

W tej nowej rzeczywistości historia Henshawa była bardziej podobna do historii z New Earth, gdzie użył swojej połowy Kamienia Niepamięci, aby wprowadzić w życie plan odzyskania mocy i zemsty na Supermanie. Zaczął od utworzenia zespołu składającego się z Metallo, Eradicatora, Blanque i Mongula. Następnie kazał im zinfiltrować zapasową Fortecę Supermana, aby ukraść drugą połowę Kamienia Zapomnienia, niszcząc fortecę i mordując dwóch międzywymiarowych uchodźców. Po tym, jak Mongul próbował uzurpować sobie przywództwo, Henshaw wykorzystał ukończony kamień, aby ponownie stać się Cyborgiem Supermanem i zmusił Mongula do poddania się. Cyborg Superman zadeklarował wtedy zamiar zrekrutowania Zoda.

Podczas włamywania się do więzienia Belle Reve z pomocą Eradicatora, Cyborg Superman opisał wydarzenia sprzed wybuchu aż do jego próby zniszczenia Ziemi. Po zwerbowaniu Zoda, Henshaw poprowadził swoją drużynę do walki z Supermanem w jego Fortecy Samotności.

Jednak Superman zyskał pomoc swoich sojuszników Supergirl, Super-Man, Steel, Superwoman i Lex Luthor. Początkowo przytłoczeni, złoczyńcy byli w stanie ich pokonać, wysyłając ich do Strefy Widma. Ale wkrótce potem generał Zod zdradził swoich tak zwanych partnerów i wysłał również Henshawa do Strefy Widma; Zod użył Henshawa i jego zespołu tylko do ratowania żony i syna ze Strefy. Plany Henshawa rozpadły się, w wyniku czego Superman i jego sojusznicy uciekli, a cyborg jest uwięziony w Strefie.

Advertisement