DC Wiki
Advertisement

Jackson Hyde (Aqualad) - młody superbohater z mocami hydrokinetycznymi i fizjologią Atlantów. Przez krótki czas był członkiem Teen Titans. Jest także synem super-złoczyńcy Black Manty i Atlantki o imieniu Lucia. Jest otwarcie gejem.

Historia[]

Młodość[]

Matka Jacksona pochodziła z atlantydzkiego królestwa Xebel w Trójkącie Bermudzkim, podczas gdy jego ojciec był poszukiwaczem skarbów i super-złoczyńcą znanym jako Black Manta. Poznali się, gdy Manta zinfiltrowała Xebel, aby uzyskać dostęp do mapy, która prowadzi do Czarnej Perły, potężnego artefaktu. Matka Jacksona nie była świadoma jego prawdziwej natury i pomogła mu, obiecał jej życie na lądzie po ich sukcesie, ale kiedy dowiedziała się o jego tajemnych zamiarach, uciekła z mapą na powierzchnię i zaczęła nazywać siebie Lucią Hyde.

Na powierzchni Lucia urodziła Jacksona, który szybko wykazał oznaki odziedziczenia po niej atlantyckiej fizjologii i hydrokinetycznych zdolnościach. Aby zapewnić Jacksonowi bezpieczeństwo w tajemnicy przed ojcem, Lucia przeniosła się do Nowego Meksyku, ponieważ był on bardzo daleko od oceanu. Dorastając Jacksonowi nie powiedziano nic o swoim ojcu i musiał zachować swoje moce w tajemnicy, mimo że pragnął dowiedzieć się o swoim dziedzictwie i pochodzeniu jego mocy. Wierząc, że nie może w pełni odebrać Jacksonowi historii, Lucia dała Jacksonowi mapę Czarnej Perły, zamkniętą w naszyjniku, mimo że nie był tego świadomy. W pewnym momencie Jackson okazał się gejem, czego obawiała się jego matka, ponieważ przez to bardziej się wyróżniał. Wbrew temu Jackson rozjaśnił swoje brązowe włosy na blond i znalazł chłopaka o imieniu Kenny.

Teen Titans[]

Dołączenie do drużyny[]

Czując się uwięziony w swoim rodzinnym mieście, Jackson postanowił odejść i dołączyć do nastoletniej drużyny superbohaterów Teen Titans. Po opowiedzeniu o tym Kenny'emu i ujawnieniu mu swoich mocy, ten szybko zerwał z Jacksonem. Niezrażony odjechał w tajemnicy pewnej nocy. Kiedy przybył do Wieży Tytanów i spotkał zespół składający się z Robina, Starfire, Raven, Beast Boya i Kid Flasha, Robin natychmiast go odrzucił. Ale pomimo tego, że został pozostawiony, gdy wyjechali na misję walki z King Sharkiem, który przejął więzienie, poszedł za nimi i włączył się do walki. Pokonał złoczyńcę i uratował Robina przed utonięciem, odkrywając, że może oddychać pod wodą. Następnie Robin wpuścił Jacksona do zespołu i podarował mu zmodyfikowany kombinezon do nurkowania jako kostium.

Advertisement