DC Wiki
Advertisement

Jason jest dawno zaginionym synem królowej Hippolyty i Zeusa oraz bratem bliźniakiem księżnej Diany.

Historia[]

Geneza[]

Kiedy matka Jasona, Hippolyta, dowiedziała się, że jest w ciąży z dziećmi Zeusa, poczuła, że jedno z nich będzie płci męskiej. Skontaktowała się z Glaukusem, jednym z Argonautów, i poprosiła go, aby zaopiekował się chłopcem, aby uniknąć zazdrosnego gniewu Hery, ponieważ ukrywanie chłopca na wyspie Themyscira byłoby prawie niemożliwe. Ponadto Amazonkom uniemożliwiono trzymanie dzieci płci męskiej, ponieważ mężczyznom zabroniono przebywanie na Paradise Island.

Jason był wychowywany przez Glauka, przyjaciela Herkulesa, który również był Argonautą. Hippolyta zażądała, aby otrzymał imię na cześć Jasona, przywódcy Argonautów.

Darkseid War[]

Tuż przed śmiercią Myriny - amazońskiej zabójczyni i matki Grail, córki Darkseida - powiedziała Wonder Woman, że w noc jej narodzin Królowa Amazonek urodziła kolejne dziecko zaraz po Dianie i że był to chłopiec.

Myrina nie wiedziała, co się z nim stało, ale powiedziała, że jest prawdziwym Wybrańcem. Diana dopytywała się dalej i zapytała, do czego został wybrany, ale Myrina zmarła, zanim mogła wyjaśnić dalej.

Children of the Gods[]

Jason Prime Earth 002

Brat i siostra znowu razem

Jason pracował jako rybak na łodzi rybackiej na wybrzeżu Morza Egejskiego w Grecji, kiedy został znaleziony przez Wonder Woman. Odkryła jego lokalizację z wiadomości w ostatniej woli i testamencie Herkulesa, który pozostawił cały jego majątek, w tym tajemnicę Jasona, jego przyrodniej siostrze Dianie. Kiedy Diana i Jason się poznali, przede wszystkim poczuli, że są głęboko związani, od razu rozpoznając więzi rodzeństwa.

Jednak nie minęło dużo czasu, zanim Jason ujawnił swoją zazdrość o swoją siostrę, która została wychowana jako księżniczka Themysciry i stała się znana na całym świecie jako Wonder Woman, podczas gdy on był zmuszony ukrywać swoje istnienie przed światem, żyjąc jako rybak wśród śmiertelników. Mimo to nie posłuchał swojego przybranego ojca, angażując się w bitwy z potężnymi wrogami z cienia, ryzykując, że zostanie odkryty. Z powodu tego uczucia Jason stanął po stronie Grail i zdradził Dianę, ujawniając swoją nienawiść do niej.

Następnie dowiadujemy się więcej o historii Jasona: jak zamieszkał z Glaukusem, jak jako dziecko sam odkrył swoje moce iw tym momencie Glaukus opowiedział mu o swoich prawdziwych rodzicach i o tym, że ma siostrę; o tym, jak był szkolony przez Herkulesa, swojego przyrodniego brata ze strony ojca, na ścieżce wojownika, a wkrótce potem Glaukus odszedł i zostawił go samego, gdy zdał sobie sprawę, że chłopiec dorósł i nie potrzebuje już jego wychowania, zostawiając go nową łódź rybacką jako prezent pożegnalny. Teraz samotny na świecie Jason poświęcił się życiu jako rybak, ale także cieszeniu się życiem; podobnie, jego wyzwania stawały się coraz większe, jak wtedy, gdy sam stawił czoła Deep Six, którą wysłał za nim Darkseid.

Samotność, którą odczuwał, ułatwiła Grail sprowadzenie go na swoją stronę, okłamując go, gdy powiedziała, że nie zabiła Herkulesa i innych jego braci i sióstr, aby wchłonąć z nich energię Zeusa dla jej ojca, Darkseida. Wziąwszy Dianę jako więźnia do dżungli amazońskiej, ten ostatni wyjaśnił Jasonowi prawdę o zamordowaniu dzieci Zeusa przez Grail, a widząc, jak cierpi razem walcząc z Grail i Darkseidem, Jason żałował i odwrócił się w stronę swojej siostry. W tym momencie zaskoczyło ich przybycie adwokata Diany, pana Blake'a Hoopera, którym okazał się sam Zeus.

Jednak prawdziwym celem Darkseida było pokonanie samego Zeusa, aby wchłonąć jego moc i powrócić do potężnego statusu sprzed pokonania go przez Ligę Sprawiedliwości, podczas gdy polowanie i zabijanie jego dzieci było przynętą, aby go zwabić. Zeus został zabity przez Darkseida, pozostawiając Dianę we wściekłości za to, że nie udało mu się go pokonać, zanim on i Grail odeszli, a Jasona ogarnęły wyrzuty sumienia za zdradę.

Amazons Attacked[]

Pragnąc stać się lepszym człowiekiem i lepszym bohaterem, Jason został powitany przez swoją siostrę w jej domu w Wirginii, ale ich związek miał pewne wyboje związane z tym, jak Jason spędzał czas, urządzając przyjęcia i dobrze się bawiąc. W tym pierwszym okresie życia z Dianą, Wonder Woman została zaatakowana przez nowego wroga, Silver Swan. Ponieważ złoczyńca miał obsesję na punkcie posiadania Diany tylko dla siebie, Jason stał się celem, ponieważ dzielił silną więź z Dianą, będąc jej bratem. Doprowadziło to do tego, że Diana planowała użyć samego Jasona jako przynęty do schwytania Srebrnego Łabędzia, co jej się udało. Po tej przygodzie Jason chciał odejść, ponieważ zrozumiał, że nie jest gotowy do życia jako superbohater i musiał znaleźć sposób na zmianę siebie bez pomocy Diany. Ale po napisaniu pożegnalnego listu do swojej siostry, Jason został przeniesiony przez tajemniczą siłę.

Jason Prime Earth 0008

Nowa zbroja Jasona

Później Jason wrócił i spotkał Dianę i Steve'a w kwaterze głównej ARGUS, mówiąc jej siostrze, że został przetransportowany do wymarzonego miejsca, gdzie istoty, które opisuje jako „olbrzymy”, dały mu zbroję, która, jak się wydawało, dała mu więcej kontrola i wytrwałość w używaniu swoich mocy. Podekscytowany swoimi nowymi umiejętnościami, Jason chciał je przetestować i ma szansę, gdy Diana i on udają się do Niemiec, gdzie miejscowy bohater Dziki Łowca został zaatakowany przez Grail. Wyglądało na to, że jeden z reliktów, których Darkseid szukał na całym świecie, był chroniony przez samego Łowcy. Tuż przed tym, jak Graal mógł zabić niemieckiego bohatera, Diana i Jason ją powstrzymali. Następnie Grail uciekła przez Boom Tube, a Jason był rozczarowany, że nie miał szansy walczyć ze swoim starym sojusznikiem i kochanką.

Wracając do ARGUS, Jason został skonfrontowany ze Stevem Trevorem, chłopakiem Diany, który nie był pewien swojej lojalności wobec Wonder Woman. Jason próbował go uspokoić, a Steve, okazując wiarę w Jasona, dał mu instrukcje, aby chronił relikwie A.R.G.U.S. odzyskane przed Darkseidem. Nikt jednak nie spodziewał się, że Darkseid otwiera gigantyczną Boom Tube, aby przetransportować cały A.R.G.U.S. budynek w dżungli amazońskiej, gdzie założył swoją kwaterę główną. Dzięki temu zaskakującemu posunięciu były władca Apokolips był w stanie zdobyć wszystkie relikty, dające mu moc otwarcia portalu do Themysciry: jego plan polegał w rzeczywistości na przekształceniu Amazonek w nowy rodzaj udoskonalonych i znacznie silniejszych rodzajów Parademonów. Gdy Grail, będąc w połowie Amazonką, wkroczyła na wyspę i rozpoczęła proces transformacji, Jason również wszedł, gdzie spotkał swoją matkę podczas walki z Grail.

Wonder Woman Vol 5 43 Textless

Walka z Darkseidem

Po pokonaniu uwięzionej przez Amazonki córki Darkseida transformacja ustała. Gdy portal do Ziemi się zamykał, Jason musiał pożegnać się z Hippolytą, która dała mu swoją włócznię na pamiątkę swojej miłości. Po powrocie do dżungli Diana i Jason objęli się, dzieląc miłość Hipployty i wspominając tych, których stracili. Darkseid najwyraźniej nie żył, a przynajmniej nie był już niebezpieczny, a Grail był więźniem Amazonek na Themyscirze. Wojna się skończyła, a Jason był po zwycięskiej stronie.

Advertisement