DC Wiki
Advertisement

Jean-Paul Valley to gniew świętego Zakonu św. Dumasa, działającego jako ich obrońca i osobisty wojownik jako Anioł Śmierci Azrael. W końcu Jean-Paul dołączył do Batmana i jego sojuszników w walce ze złem w Gotham City.

Historia[]

Początki[]

Jean-Paul jest synem poprzedniego Azraela, sklonowanym przez Zakon św. Dumasa na prośbę ojca, aby został kolejnym Azraelem jako jego następca. Jego ojciec zainstalował „The System” sztuczną inteligencję. zwany Askalonem w stanie embrionalnym, wychowanym w kadzi. Tajemnicza postać znana jako Matka, choć nie była członkiem Zakonu, była zaangażowana w jego tworzenie, specjalizując się w formowaniu dzieci na doskonałych żołnierzy.

Jednak jego ojciec najwyraźniej uciekł z zakonu, zabierając ze sobą młodego Jean-Paula, chroniąc syna, jednocześnie ukrywając go przed Zakonem jako rodzina. Młody Jean-Paul dorósł nawet do uczęszczania do college'u, choć skończyło się to nagle.

Zakon wysłał swoich egzekutorów, aby wyeliminowali jego ojca za jego pozorną zdradę, a on najwyraźniej zmarł, wykrwawiając się w akademiku Jean-Paula. Przechodząc przekazał Jean-Paulowi wiedzę o swoim dziedzictwie. O ile mu wiadomo, był to pierwszy raz, kiedy usłyszał imię „Azrael”.

Na prośbę ojca udał się w Alpy, gdzie wstąpił i trenował z Zakonem św. Dumasa, którego nauczycielem był Nomoz. Zakon ukształtował go w anioła zemsty „Azraela”, następcę spuścizny jego ojca. Na tym stanowisku w końcu spotkał Bruce'a Wayne'a w jego przebraniu jako Batman i najwyraźniej zrobił na nim wrażenie; kiedy Bane złamał Batmanowi plecy, poprosił Azraela, aby służył jako Batman w jego miejsce.

To jednak skończyłoby się niepowodzeniem. Według własnego konta Jean-Paula, jego próba zakończyła się całkowitą porażką, a on zakrwawił symbol Batmana swoją słabością. Był nadmiernie brutalny i nadgorliwy, aż w końcu Batman odzyskał swój płaszcz.

Wieczni Batman i Robin[]

Ostatecznie Jean-Paul powrócił do służby w Zakonie św. Dumasa, służąc jako „Anioł Śmierci” Zakonu na wyspie Santa Prisca. Azrael służył w tym charakterze, atakując handlarzy technologii na czarnym rynku w celu kradzieży ich towarów i zwrócenia ich na wyspę. Działania te zwróciły uwagę Red Robina i Red Hooda, którzy udali się do Santa Prisca i zlokalizowali bazę operacyjną Zakonu w Peña Duro. Wkrótce dołączył do nich Bane i pomógł im zinfiltrować dawne więzienie, ale w środku zostali skonfrontowani z Azraelem. Bane i pozostali próbowali powstrzymać Azraela, ale używając płonącego miecza zwanego Murasame i specjalnych rękawic, Azrael pokonał Bane'a. Czerwony Robin i Czerwony Kapturek zdołali znaleźć wystarczająco dużo informacji o Zakonie, Azraelu i ich powiązaniach z Matką, zanim Czerwony Kapturek został zmuszony do opuszczenia więzienia, niosąc ze sobą Czerwonego Robina po tym, jak ten ostatni próbował przemówić Azraelowi do rozsądku, ale został pokonany w ten sam sposób jako Bane.

Jednak Azrael dowiedział się również o swojej nieznanej przeszłości i coś zmieniło się w jego umyśle, kwestionując siebie i Zakon Świętego Dumasa. Później, kiedy Matka przejęła kontrolę nad dziećmi na Ziemi, zarówno Azrael, jak i Agent 37 ruszyli za Matką w jej Twierdzy, ale rozbił się odrzutowiec pilotowany przez Azraela. Powiedzenie Agentowi 37, aby dołączył do niego w próbie odebrania życia matce lub zejścia mu z drogi. Agent 37 następnie próbował powstrzymać Azraela, gdy dowiedział się, kiedy Anioł Śmierci zabije Matkę za odebranie mu życia jako istoty ludzkiej, nic więcej niż produkt wyprodukowany i sprzedany Zakonowi św. Dumasa. Walka wybuchła między nimi po konfrontacji, ale Agent 37 powiedział Azraelowi, że jeśli Azrael zabije Matkę; w końcu zamieni ją w męczennicę wobec wszystkich jej wyznawców. Ponieważ Azrael nadal podążał za jej naukami, zamiast być wolnym od jej lekcji, co sprawiło, że Anioł Śmierci przerwał bitwę i zapytał Agenta 37, jak żyć inaczej. Reformując się i dzięki poetyckiej sprawiedliwości, Azrael odebrał matce życiowe osiągnięcie, jakim było sprawienie, by dzieci żyły bronią przed jej ostatecznym upadkiem.

Azrael zaczął walczyć z przestępczością w Gotham City po wydarzeniach z Batman & Robin Eternal jako strażnik, ale został zaatakowany i pobity w śpiączkę przez The Colony, serię wydarzeń, które dały Bruce'owi Wayne'owi inspirację potrzebną do stworzenia nowego zespołu, który będzie trenował i czuwaj nad strażnikami, aby taka sytuacja się nie powtórzyła. Batman później dodał Azraela do zespołu po pozornej śmierci Red Robina.

Deus Ex Machina[]

W pewnym momencie swojego pobytu z Batmanem i jego zespołem Jean-Paul odwiedził umierający Nomoz, jego były nauczyciel, który powiedział mu, że ekstremistyczna frakcja w Zakonie dokonała zamachu stanu z pomocą AI. Ascalon jako ich nowy Azrael. Wkrótce potem Batman i Zatanna zostali zaatakowani przez Ascalona, który został wysłany w celu zamordowania brata Zakonu św. Dumasa. Następnie Jean-Paul ponownie uległ swojemu programowaniu po tym, jak Ascalon go reaktywował, w wyniku czego Azrael zaatakował Batwinga, a następnie walczył zarówno z Batwoman, jak i Orphan, gdy został uwięziony we własnym umyśle przez swoje oprogramowanie. Po dłuższej walce z tym ostatnim został ogłuszony magią.

Batman i jego sojusznicy nie mogli pokonać Ascalona bez Jean-Paula, a Lucas znalazł rozwiązanie, tworząc nowy kostium Batmana dla Jean-Paula. Który ukrywał A.I. wzorowany na Batmanie. Który umożliwiłby dostęp do jego umiejętności, takich jak Suit of Sorrows bez bycia kontrolowanym, umieszczony w kostiumie Batmana zbudowanym przez Batwinga, program Azraela został zatrzymany przez sztuczną inteligencję Batmana. walcząc z programowaniem Azraela wewnątrz na tyle, by Jean-Paul mógł przejąć kontrolę i walczyć z Askalonem.

Następnie obaj walczyli, gdy Azrael wyjaśnił, że Ascalon był kiedyś taki jak on, ale musiał otworzyć swój umysł, aby nie bać się tego, co skrywa świat. Ascalon nie chciał go słuchać i surowo go pokonał przez chwilę, zanim odebrał życie Nomozowi. Doprowadziło to do tego, że Jean-Paul wpadł w stan szału, co zaskoczyło zarówno A.I. w jego umyśle. Wskoczenie na Askalon, aby wypuścić grad ciosów na maszynę, zanim zainstaluje się sztuczną inteligencję Batmana. na sugestię Batwinga do procesora Ascalona, aby wyeliminować sztuczną inteligencję. Co okazało się daremne, ponieważ Ascalon szybko wyzdrowiał, pokazując, że maszyna rozprzestrzeniła się na każde urządzenie w Gotham. Że wiedział, czego to miasto chce i w sobie ukrywa; co Batman chętnie zrobił. Ale zaprzeczyła mu Zatanna, która miała Sferę Geonosis; grecki artefakt, o którym maszyna Ascalon nie wiedziała. Następnie otrzymał Sferę Geonosis od Zatanny, która dała A.I. odpowiedzi na wszystkie swoje pytania, widząc swój błąd i teleportując się z miejsca zdarzenia, nie wcześniej niż powiedział Batmanowi

Advertisement