DC Wiki
Advertisement

Jefferson Pierce jest nauczycielem w liceum i strażnikiem znanym jako Black Lightning. Jest także członkiem Outsiders i Justice League Reserves.

Historia[]

Geneza[]

Początkowo Black Lightning działał w Los Angeles, gdzie nawiązał współpracę z Blue Devil. Tak bardzo cenił to partnerstwo, że nie chciał dołączyć do Justice League bez Blue Devil.

W pewnym momencie był sekretarzem ds. edukacji Prezydenta Lexa Luthora.

Odszedł ze straży obywatelskiej i wrócił do Cleveland, gdzie dorastał z ojcem, aby jego ojciec mógł spędzić ostatnie lata w otoczeniu przyjaciół i rodziny.

Po śmierci ojca powrócił do swojej tożsamości Czarnej Błyskawicy.

Outsiders[]

Batman zwrócił się do niego, aby pomóc Signalowi i Orphan w ich edukacji. Z pomocą Katany pokonali Karmę. Doprowadziło to do reformacji The Outsiders.

Outsiders otrzymali od Batmana zadanie odzyskania Sofii Ramos, ponieważ Bruce chciał, aby Outsiders pomogli jej po śmierci jej rodziców. Próba uratowania jej przez zespół przed porwaniem nie powiodła się i została porwana przez Ra's al Ghula. Sofia pracowała z Ra's al Ghulem, ale Czarna Błyskawica i Katana wyrwały ją z tego. Lady Shiva poinformowała Black Lightning, że to Ishmael zbombardował jego szkołę.

Po tym, jak Jefferson i Shiva zostali zaatakowani przez Ishmaela, Kalibera i Karmę, outsiderzy wraz z Lady Shivą pokonali Ra's al Ghula w zaciętej walce.

Zegar Zagłady[]

Po tym, jak Superman zostaje wrobiony i wprowadzony w śpiączkę, Black Lightning dołączył do grupy bohaterów zmierzających na Marsa, by stawić czoła tajemniczemu wrogowi. Bohaterowie spotykają się i walczą z Doktorem Manhattanem, ale łatwo ich pokonać.

Advertisement