DC Wiki
Advertisement

John Stewart jest jednym z Zielonych Latarni Ziemi, przywódcą Korpusu Zielonych Latarni i członkiem jego Gwardii Honorowej. Jest znany z tego, że jest doskonałym snajperem, a także wykwalifikowanym architektem.

Historia[]

Rebirth[]

Po ucieczce z końca ostatniego wszechświata Korpus Zielonych Latarni utknął w nieznanej przestrzeni, z niewielką liczbą i bez prawdziwej wiedzy o ich obecnym położeniu i stanie spraw międzygalaktycznych. Z Johnem jako ich przywódcą korpus zaczął próbować założyć prawdziwą bazę na Mogo i niechętnie John pozwolił Guyowi Gardnerowi samotnie wyruszyć na misję zwiadowczą, wiedząc, że jest na tyle głupi, by mimo wszystko sprzeciwiać się rozkazom. Jednak po około 24 godzinach bez kontaktu ze strony Gardnera, za namową Kilowoga, John zmobilizował korpus i wyruszyli z Mogo na poszukiwanie zagubionej latarni.

Podczas swoich poszukiwań natknęli się na karawanę obywateli, którzy zarówno wyjaśnili obecny stan wszechświata (w którym Korpus Sinestro stoi teraz na miejscu Zielonych Latarni), jak i zadeklarowali zamiar walki z uciskiem Korpusu Sinestro. Jednak John szybko oświadczył, że teraz, gdy Korpus wrócił do akcji, poradzą sobie z tym, a wraz z tym szarżą Latarni w kierunku Świata Wojny do bitwy. Jednak, gdy dotarli na planetę i przygotowywali się do bitwy, zdali sobie sprawę, że są trochę spóźnieni, gdy wpadli prosto na grupę przyjaznych teraz członków Korpusu Sinestro dowodzonych przez Soranik Natu, która wydawała się pozyskać Guya Gardnera.

Gdy Hal i Kyle Rayner wracają do korpusu, a zagrożenie ze strony Sinestro Corps już nie istnieje, John postanawia skonsolidować ich liczebność i przywrócić Latarniom należne im miejsce jako obrońców galaktyki. Jednak po niebezpiecznym starciu z szaloną latarnią Korpusu Pomarańczowych Latarni Arkillo, dwa korpusy postanawiają zjednoczyć się dla większego dobra, a obok Baterii Zielonej Latarni na Mogo budowana jest Bateria Żółtej Latarni, aby okazać solidarność. Jednak po wybuchu napięcia między dwoma korpusami, a Guy Gardner ze wszystkich ludzi jest zmuszony ich pouczać, John decyduje, że odtąd, aby zapoznać oba korpusy, że każda Zielona Latarnia będzie połączona z Żółtą Latarnią w ich sektorze.

Pryzmat czasu[]

Ten połączony korpus dostaje pierwszy smak akcji, gdy po zaginięciu dwóch latarni w odległym sektorze, podróżnik w czasie Rip Hunter pojawia się w centrum dowodzenia na Mogo z przyszłości. Po początkowym zaskoczeniu Rip wyjaśnia, kim jest i dlaczego tam jest, wygląda na to, że w przyszłości on i John zostaną dobrymi przyjaciółmi, a kiedy korpus zaczyna powoli wymierać, daje mu pierścień zawierający wiadomość, aby mógł odejść wrócić do przeszłości i pomóc temu zapobiec. Jednak wkrótce po jego przybyciu inny podróżnik z przyszłości, tym bardziej złowrogi, przyszły syn Soranik i Kyle'a Sarko przybywa z armią kryształowych stworzeń. Po krótkiej bitwie pokonują cały korpus z wyjątkiem Hala, który kierują się do świata, z którego wydają się pochodzić. Chociaż John próbuje stawić opór wraz z innymi latarniami, on i pozostali szybko zostają obezwładnieni, a Hal bierze przyszły pierścień, aby poznać rodowód Sarko. W końcu Halowi udaje się zniszczyć Rękawicę Mocy Korony, wykańczając w ten sposób armię kryształów i ratując Korpus.

Rozłam[]

Wkrótce po tym, jak korpus otrzymuje wezwanie pomocy z Krypty, neutralnego świata bankowego, który jest najeżdżany przez kosmicznych piratów. John mobilizuje zmianę Delta skonsolidowanego już korpusu i wysyła ich na pomoc. Po szybkim i skutecznym stłumieniu nalotu, a John po cichu świętuje, jak daleko zaszedł jego projekt, John i Hal Jordan udają się do komórek naukowych, aby przesłuchać przywódca rajdu admirał Bolphunga. Tam, próbując go przesłuchać, ujawnia, że ​​zaszantażuje korpus, jeśli John i Hal nie pozwolą mu odejść, ujawniając fakt, że Green Lantern zamordował członka Korpusu Sinestro. Podczas gdy Hal w to nie wierzy, John zdaje sobie sprawę z powagi sytuacji i idzie naradzać się z kilkoma innymi osobami w sprawie wypuszczenia Bolphungi, zanim jego szantaż zostanie wyemitowany tej nocy. Hal i John kłócą się trochę o to, czy wierzyć piratowi, ale John stwierdza, że ​​zaszedł za daleko, aby wszystko, nad czym pracował, rozpadło się z powodu czegoś takiego i musi zbadać roszczenie. Następnie John wysyła Guya i Arkillo z misją zniszczenia bazy najeźdźców Bolphunga, zanim transmisja będzie mogła zostać wysłana.

Z powodu ujawnienia morderstwa Tomara-Tu, a także ataku Soranik na Kyle'a, Korpusy Zielonych i Żółtych Latarni zrywają sojusz.

Advertisement