DC Wiki
Advertisement

Jonathan "Jon" Kent - Syn znanego bohatera Supermana i sławnej reporterki Lois Lane. Pod pseudonimem Superboya zwalcza przestępczość u boku swego ojca.

Historia[]

Narodziny[]

Jon narodził się podczas wydarzenia zwanego "Convergence", gdzie jego rodzice zostali porwani z ich planety i umieszczeni na planecie Telos, tam mieli toczyć walkę ze swoimi odpowiednikami z innych wszechświatów. W wyniku tych wydarzeń rodzina została bezpowrotnie umieszczona na innej wersji Ziemi, gdzie musieli pod fałszywym nazwiskiem żyć pomimo obecności ich odpowiedników na tej planecie.

Dzieciństwo[]

Jon wychowywał się na farmie pod nazwiskiem "White", żyjąc normalnym życiem nieświadomy przeszłości jego rodziców. Podczas gdy ojciec w ukryciu ratował ludzi jako Superman, starając się jednak przy tym nie ujawniać ze względu na innego Supermana, Lois pisała artykuły jako tajemniczy "Autor X". Pewnego dnia działania Lois doprowadziły do próby porwania ich przez Bruna Mannheima z Intergangu, to właśnie wtedy u Jona zauważono pierwsze objawy kryptońskich genów. Po całym wydarzeniu rodzice opowiedzieli mu całą prawdę o ich pochodzeniu.

Odkrywając swoje moce, Jon doświadczył wiele wypadków, raz za pomocą laserowego wzroku usmażył ich domowego kota. Objawy kryptońskich genów przyciągnęły na ziemię Eradicatora, który chciał wchłonąć ziemską część chłopca tak, aby pozostał czystym kryptończykiem. Skończyło się na walce w jednej z jaskiń Batmana, znajdującej się na księżycu, tam Superman razem z Jonem i Lois, która znalazła w jaskini piekielną zbroję Batmana, pokonali ostatecznie Eradicatora.

Od tej pory Superman przygotował Jona na ukrytą tożsamość Superboya, a nawet oficjalnie przedstawił go Lidze Sprawiedliwości.[1]

Pierwsze Próby Superboya[]

Podczas pracy nad projektem naukowym z ojcem w Fortecy Samotności, urządzenie w bazie oszalało i przetransportowało ich na niebezpieczną Wyspę Dinozaurów, gdzie walczyli o przetrwanie u boku weterana wojennego o imieniu William Storm. Storm pomógł im wrócić do domu, ale został w tyle, aby upewnić się, że dinozaury nigdy nie dotrą do świata zewnętrznego.

Jakiś czas później, szukając choinki, Jon przypadkowo podpalił kilka lasów w pobliżu bagien w Hamilton, ale został uratowany przez Nikt i Goliata. Przywieziony do Bat jaskini na przesłuchanie, Jon dowiedział się, że Robin przez długi czas go obserwował. Obaj początkowo nie dogadywali się, a sytuacja skomplikowała się jeszcze bardziej, gdy przybyli Batman i Superman, obwiniając się nawzajem za konflikt. Walka została zażegnana, gdy Jon użył swojego mroźnego oddechu, aby rozdzielić obie strony i wyjaśnić sytuację ojcu.

Aby odpowiednio zdyscyplinować swoich synów i nauczyć ich współpracy, Superman i Batman kazali im przejść szereg wyzwań, ale ich brak pracy zespołowej powodował, oblanie każdego testu. Chłopcom w końcu udało się odłożyć na bok różnice i ocalić ojców przed zagrożeniem w Bat jaskini, które później okazało się podstępem. W tym momencie Alfred Pennyworth ogłosił ich Super Synami.[2]

Superman Reborn[]

Superman Prime Earth 0048

Historia zostaje zmieniona

Udając zastępcę Clarka Kenta w Metropolis, Mister Mxyzptlk ujawnił się, wracając, by nękać Supermana. Tym razem jego plan wycelował w Jona. Imp w piątym wymiarze był zły na Supermana za to, że nie uratował go przed panem Ozem i zamierzał zemścić się, usuwając syna Supermana z ich umysłów i historii. Ponieważ Lois Lane już zapomniała o swoim dziecku, Superman desperacko zaproponował grę z Mxyzptlk, aby odzyskać Jona. Chochlik zgodził się i stworzył tor przeszkód zwany Nieskończoną Planetą.

Po tym, jak Lois i Clark ukończyli kurs, Jon wyłonił się ze szczytu kursu, nasycony czerwoną energią, która okazała się esencją wersji jego rodziców z Pierwszej Ziemi, którzy w swojej rzeczywistości nigdy nie mieli Jona i nigdy nie byli żonaty. Po tym, jak Mxyzptlk ich porzucił, Jon przekonał swoich przemieszczonych w rzeczywistości rodziców, aby połączyli się z ich odpowiednikami z alternatywnej rzeczywistości, tworząc jeden zestaw Supermana i Lois Lane z obiema ich historiami. W ten sposób historia rodziny Supermanów została zmieniona.

Super Sons Vs. Kid Amazo[]

Super Sons Vol 1 1 Textless

Jon i Damian - Super Sons

Jonathan został niechętnie zwerbowany przez Robina, aby pomógł mu zbadać serię włamań do Lexcorp, ale dochodzenie zostało skomplikowane przez Lexa Luthora, który próbował schwytać ich obu. Dwóm chłopcom udało się uciec i podążać tropem do tajnej rodziny, która nadal zachowała swoje moce przed wirusem Amazo. Jednak jeden członek o imieniu Reggie Meyer został doprowadzony do szaleństwa przez nadmierne użycie swoich mocy i przyjął pseudonim Kid Amazo. Ukradł również zbroję Amazo od Lexcorp i planował użyć jej do zwabienia Ligi Sprawiedliwości w pułapkę. Dzięki przybyciu Lexa Luthora i supermocnej siostry Reggiego, Sary, Super Synom udało się pokonać Kid Amazo. Nie chcąc się tłumaczyć, Robin i Superboy szybko opuścili teren. Jednak ich nieobecności w domach nie pozostały niezauważone i zostały ukarane przez rodziny. Po rozmowie z rodzicami Superboy i Robin otrzymali pozwolenie na samodzielną wyprawę, o ile zawsze trzymali się razem.

Czarny Świt[]

Podczas przeczekiwania wielkiej burzy w piwnicy ich wiejskiego domu Kentowie odwiedzili Batmana i Robina. Batman powiedział im, że jego analiza DNA Superboya nie była jednoznaczna i wysunął teorię, że coś środowiskowego mogło hamować wzrost mocy Jona. Wywnioskował, że może to być mleko krowy sąsiada, ale podczas samodzielnego pobierania próbki po wyjściu Batman został zaatakowany przez dziwną obcą substancję w mleku.

Superman Vol 4 24 Textless

Prawdziwa moc Superboya ujawniona

Kiedy Batman nie wrócił następnego ranka, Superman, Robin i Superboy poszli go szukać, odkrywając potwora kałamarnicy, którego Superboy był zmuszony zabić swoją wizją ciepła w samoobronie. Superman następnie rozmawiał z synem o konsekwencjach jego działań.

Później ujawniono, że prawdziwym złoczyńcą stojącym za stłumionymi mocami Jona był Manchester Black. Zwerbował grupę kosmitów, w skład której wchodziła sąsiadka Kenta, Kathy Branden i jej dziadek, aby dokonać zemsty na Supermanie i przygotować Jona na swojego protegowanego. Jon, będąc pod kontrolą mocy mentalnych Blacka, został zmuszony do walki z własnym ojcem, podczas gdy jego moce zostały zepchnięte do granic możliwości. W końcu Jon był w stanie odrzucić kontrolę umysłu i z pomocą swojej przyjaciółki Kathy pokonał Manchestera Blacka potężnym wybuchem psychicznego sprzężenia zwrotnego.

Trzy tygodnie po incydencie moce Jona powróciły i w końcu zyskał zdolność latania.

Przeprowadzka do Metropolis[]

Po przeprowadzce do Metropolis ze wsi, Jonathanowi pozwolono patrolować miasto z Robinem, pod warunkiem, że wróci do domu o 22:00. Podczas patrolowania napotkali Młodych Tytanów, którzy badali dziwne odczyty energii. Chociaż Starfire zaprosił Superboya, Robin odrzucił zaproszenie, stwierdzając, że Superboy ma tylko dziesięć lat i nie jest takim nastolatkiem jak oni.

Podążając ich śladem z Superboyem, Tytani znaleźli winowajcę - Atom Master i Chun Yull - ale zostali łatwo pokonani i zmuszeni do powrotu do Jona po pomoc. Mając Chłopca ze Stali po swojej stronie, Tytanom udało się z łatwością pokonać wrogów i odkupić siebie, po raz kolejny zapraszając Jona do przyłączenia się i odrzucając go przez Damiana.

Superboy i Robin nadal podążali za tajemnicą pochodzenia złoczyńców, a po wciągnięciu do międzywymiarowego portalu odkryli, że pochodzą z Yggardis, żyjącej planety. Walcząc o życie na planecie z kilkoma innymi ocalałymi, Superboy i Robin z powodzeniem wrócili na swoją rodzinną planetę i zgłosili wszystko Supermanowi.

Pomimo tego, że został Superboyem, Jon nie od razu ujawnił mu wszystkie przygody swojego ojca i pozostał nieco niewykształcony co do natury niektórych z nich. Dopiero po przeprowadzce do Metropolis, podczas specjalnej prezentacji w szkole, Jon po raz pierwszy dowiedział się, że jego ojciec zginął kiedyś walcząc z Doomsdayem, coś, na co jego rodzice „czekali na odpowiedni czas”, aby mu o tym powiedzieć . Tego samego dnia jego ojciec został zaatakowany przez Doombreakera, pracownika budowlanego zmutowanego przez długotrwały kontakt z podartym kawałkiem skóry Doomsdaya. W końcu, po tym jak Lois i Jon odzyskali odłamek skóry Doomsdaya, Clark był w stanie użyć go do odwrócenia mutacji.

Jakiś czas po wydarzeniu Superman i Batman postanowili dać Jonowi i Damianowi własną tajną bazę operacyjną wyposażoną w Ligę Sprawiedliwości i technologię kryptońską na dnie Zatoki Morrison. Ku wielkiemu przerażeniu Damiana, Superboy nadał nowej bazie przydomek „Twierdza Attitude”.

Super Sons of Tomorrow[]

Superman Vol 4 37 Textless

Super-Rozbłysk Superboya

Około 3 miesiące później w Titans Tower Superboy pokłócił się z Robinem, że Cudowny Chłopiec nie dotrzymał obietnicy, że pozwoli mu uczestniczyć w misji Tytanów raz w miesiącu. Konflikt został przerwany przez przybycie Tima Drake'a z mrocznej alternatywnej przyszłości, który cofnął się w czasie, aby zabić Jona i uniknąć możliwego kataklizmu. Superboy w panice wyleciał z wieży i nagle eksplodował, rozwijając nową, niszczycielską moc zwaną „super-rozbłyskiem”, poważnie uszkadzając kwaterę główną i raniąc Tytanów.

Uciekając przed Timem Drake'em i jego Tytanami Jutra, Jon i Damian uciekli do Fortecy Samotności, gdzie znaleźli Supermana uwięzionego w klatce z czerwonego kryptonitu i uwolnili go. Gdy przybyli Tytani Jutra, Jon spanikował, przypadkowo ładując kolejny, bardziej niebezpieczny superrozbłysk. Ponieważ wszyscy pracowali razem, aby powstrzymać detonację, przyszły Tim Drake złożył ostateczną ofiarę, pochłaniając energię wybuchu i pozwalając się wciągnąć w hiperczas, ratując dzień i kończąc kryzys.

Przy tak wielu dramatach spowodowanych przez nich w ciągu ostatnich kilku miesięcy, Superman zagroził rozwiązaniem Super Sons, ale chłopcy jednak przeciwstawili się Człowiekowi ze Stali, mówiąc, że się nie opuszczą. Superman ustąpił, szanując ich przyjaźń.

Później, w Strażnicy Ligi Sprawiedliwości, Robin poddał pod głosowanie, czy Jon powinien zostać członkiem Tytanów w niepełnym wymiarze godzin. Ponieważ Damian był jedynym zwolennikiem, pozostali członkowie głosowali na „nie”, czując, że sama drużyna rozpada się pod przywództwem Robina. Jon akceptuje ich wybór, a Robin wkrótce przekształca nowy zespół Tytanów.

Bizarrowersum[]

Jon przebywa z Kate w Hamilton gdzie próbują podejrzeć świat Bizarro, w wyniku ich działań do ich ziemi przedostaje się Boyzarro uciekający przed kłócącymi się rodzicami. Za nim podąża jego wierny przyjaciel Robzarro. Superman pomaga wrócić chłopcom do ich wszechświata, gdy tam przybywają wplątują się w awantury rodzinne Bizarro, a także pojedynek superłotrów z superbohaterami. Bizarro Superman jest wściekły i dochodzi do pojedynku z Supermanem, ten jednak próbuje go przekonać do zaniechania walki, ponieważ jego planeta zaraz eksploduje. Bizarro Lois zdradza swoją rodzinę i próbuje odlecieć rakietą, ale jej miejsce zajmuje Bizarro Superman. Boyzarro prosi ojca, by zabrał go ze sobą, jednak ten zostawia go na umierającej planecie. Rodzina Supermana zabiera go ze sobą do ich świata.

Moce i Umiejętności[]

Moce[]

  • Kryptońsko-ludzka fizjologia: Z powodu swojej hybrydowej struktury genetycznej pod wpływem „żółtego” słońca, Jon posiada potencjalnie te same moce, co przeciętny Kryptończyk. Jednak według badań Batmana zdolności Jona mogą przewyższać te jego ojca ze względu na jego ludzkie/kryptońskie komórki. Co za tym idzie:
    • Absorpcja promieniowania słonecznego: Jon jest w stanie absorbować światło i promieniowanie gwiazd oraz słońc, głównie z żółtego typu widmowego. Jego kryptońskie ciało nieustannie absorbuje i magazynuje energię z żółtego słońca Ziemi, co z kolei daje mu niesamowite moce, takie jak nadludzka siła, superszybkość, wzmocnione zmysły, niezniszczalna skóra, a nawet zdolność przeciwstawiania się grawitacji.
    • Niewrażliwość: ponieważ jest półkryptończykiem, ciało Jona jest prawie nietykalne ze względu na jego nadludzko gęstą strukturę komórkową i anatomiczną, a także promieniującą aurę bioelektryczną. Jednak na początku jego nietykalność była niespójna, ponieważ zdarzały się zadrapania kolana i wstrząs mózgu. Później wykazał pewne stopnie wytrzymałości, takie jak wytrzymanie uderzenia gałęzi drzewa, a nawet Batarangów Robina. Jak dotąd jego największym osiągnięciem w zakresie trwałości było wytrzymanie uderzenia w budynek. Ponadto jego niewrażliwość rozszerza również ochronę przed toksynami, truciznami i chorobami.
      • Przyspieszone leczenie: Jon posiada przyspieszony „czynnik leczący”, który pozwala mu niemal natychmiastowo leczyć większość ran.
    • Nadludzka siła: W wyniku swojej pół-kryptońskiej linii, Jon posiada niesamowitą nadludzką siłę i jest w stanie udźwignąć dziesiątki ton. Był w stanie ogłuszyć dużego, latającego dinozaura jednym uderzeniem. Jest w stanie wykorzystać swoją niesamowitą siłę, aby skoczyć na niesamowite odległości i bezpiecznie wylądować. Według matki Jona, Jon jest w stanie z łatwością podnosić samochody i duże głazy. Zatrzymał nawet pędzący pociąg.
    • Nadludzka wytrzymałość: Jon ma wytrzymałość fenomenalnie przewyższającą ludzką. Mimo że Jonathan może długo się nie męczyć, w końcu musi odpocząć.
    • Latanie: Jon jest w stanie manipulować cząsteczkami grawitonu, aby przeciwstawić się siłom grawitacji i osiągnąć lot. Jon jest w stanie latać z prędkością porównywalną nawet do jego ojca.
    • Ulepszona percepcja wizualna: chociaż Robin twierdził, że zajmie mu to tydzień, Jon był w stanie dokładnie przeskanować 175 godzin nagrań z monitoringu w ciągu kilku sekund.
      • Widzenie rentgenowskie: Jon posiada zdolność widzenia przez ciała stałe.
      • Widzenie widma elektromagnetycznego: Jon może zajrzeć do całego widma elektromagnetycznego. Potrafi zobaczyć i zidentyfikować wszelkie nadawane/transmitowane częstotliwości, co pozwala mu uniknąć wykrycia za pomocą metod monitorowania radarowego lub satelitarnego.
      • Super Wzrok: Jon jest w stanie widzieć obiekty z dużych odległości. Był w stanie skupić się na stacji kosmicznej Cosmos One, znajdującej się na orbicie.
      • Wzrok mikroskopowy: Jon może również zobaczyć bardzo małe obiekty i obrazy, aż do poziomu subatomowego.
      • Wzrok termiczny: Jego wzrok termiczny jest na tyle potężny, że może spalić nawet skórę ojca i spowodować znaczne szkody uboczne w jego otoczeniu. Wykazał pewien stopień precyzyjnej kontroli nad tą mocą, ponieważ był w stanie użyć go do scalenia peleryny z kurtką.
    • Super Węch: Jon przy różnych okazjach pokazał, że jego zmysł węchu jest znacznie wzmocniony do tego stopnia, że może wyczuć zapachy w całym mieście.
    • Nadludzka prędkość: Jon wykazał się zdolnością do poruszania się, reagowania, biegania i latania z nadludzkimi prędkościami. Może użyć tej mocy do rozbrojenia przeciwników, złapania kul lub odłamków i pokonywania ogromnych odległości w ciągu kilku sekund. Jon poruszał się tak szybko, że Teen Titans pomylili go z Kid Flashem, kiedy uratował ich wszystkich w bitwie, podczas gdy Kid flash sam nie był w stanie zobaczyć Jona, kiedy ten go uratował. Jon złapał również kulę wystrzeloną z karabinu snajperskiego w powietrzu, poruszając się zbyt szybko, aby strzelec, Talia al Ghul, mogła dostrzec, co ją powstrzymało, mimo że jej luneta była cały czas wycelowana w cel. Szybkość Jona jest tak wielka, że udało mu się uwolnić od chronokinezy Time Commandera.
    • Super Oddech: Jon jest w stanie emitować swój głos na wysokim poziomie decybeli, który jest wystarczająco silny, aby rozbić wszystkie okna w jego domu. Później rozwinął umiejętność rzutowania mroźnych podmuchów w celu wytworzenia sporych ilości lodu. Nie opanowawszy tego do perfekcji, Superboy uczy się rzutować wiatry o sile huraganu poprzez podmuch.
    • Nadludzki słuch: Jon po raz pierwszy wykazał się tą mocą, aby podsłuchać rozmowę swojego ojca, Batmana i Wonder Woman.
    • Wybuch słoneczny: Jon zademonstrował zdolność natychmiastowego wyrzucania energii słonecznej w gigantycznych wybuchach. Wybuchy Jona mogą spowodować rozległe zniszczenia, podobne do wybuchu nuklearnego. Jon ma bardzo małą kontrolę nad tym ze względu na swoją ludzką część DNA.

Umiejętnośći[]

  • Obsługa ciężkich maszyn: Superman nauczył Jona, jak prowadzić rodzinny ciągnik w ich domu i najwyraźniej Jon może również prowadzić półciężarówkę.
  • Niezłomna Wola: Siła woli Superboya jest wystarczająco silna, aby przezwyciężyć Zatrzymanie Czasu Time Commandera.

Słabości[]

  • Wrażliwość na Kryptonit: Ze względu na swoje półkryptońskie DNA, Jon jest podatny na promieniowanie kryptonitowe, podobnie jak jego ojciec.
  • Niestabilność mocy (dawniej): Kiedy Jon był bardzo młody, jego kryptońskie moce były niespójne, zwłaszcza jego niewrażliwość. Wydawało się, że jego moce również zmieniają się wraz z emocjami. Okazało się, że wahania mocy Jona były wynikiem machinacji Manchestera Blacka. Po pokonaniu Blacka moc Jona została w pełni naładowana.
  • Wrażliwość na psionikę: brak doświadczenia Jona w radzeniu sobie z psychicznymi wrogami pozostawia go odsłoniętego, zwłaszcza jeśli te psychiczne ataki są skierowane przeciwko jego mocom.
  • Zależność od energii słonecznej: Podobnie jak przeciętny Kryptończyk, Jon musi naładować swoją energię, pochłaniając energię słoneczną z żółtego promieniowania słonecznego. Brak energii słonecznej przez długi czas będzie stopniowo osłabiał jego zdolności, ostatecznie czyniąc go wrażliwym.

Ciekawostki[]

  • Został nazwany na cześć swojego przybranego dziadka ze strony ojca i dziadka ze strony matki, Jonathana Kenta i Samuela Lane'a. Lois początkowo zamierzała nadać mu imię po swoim biologicznym dziadku ze strony ojca, Jor-El, ale Clark chciał mu dać imię, które podkreśli jego ludzką stronę.
  • Jon urodził się z wersji New Earth swoich rodziców, będąc uwięzionym na Telos podczas Convergence. Po Odrodzeniu Wszechświata, jego rodzice połączyli się ze swoimi wersjami Prime Earth, składając swoje historie i Jona w jedną. Dla wszystkich wokół niego Jon zawsze był mieszkańcem Prime Earth.
  • Uważa Damiana Wayne'a za swojego najlepszego przyjaciela.
  • Perry White został nazwany ojcem chrzestnym Jona.

Przypisy[]

Advertisement