DC Wiki
Advertisement

Justice League Dark: Lords of Order - Drugie wydanie zbiorcze serii Justice League Dark.

Streszczenie[]

Po tym, jak pomogli Detektywowi Szympanowi w roli nowego Władcy Nocy, obrońcy magicznego królestwa Myrra, w przywróceniu tam normalnej sytuacji po tym, jak Bobo próbował wskrzesić starego Mistrza Nocy, Jima Rooka, łamiąc prawa śmierci w Myrra i powodując inwazję od nieumarłych wojowników, zespół musiał ponownie zmierzyć się z problemem Otherkind: the Upside-Down Man rozpoczynał swoją inwazję, próbując w dość nieoczekiwany sposób pojawić się na Ziemi, gdyż wydaje się to dla nich jedynym sposobem na pozostanie na płaszczyźnie wymiarowej polega na sprawianiu, że ludzie wierzą, że istnieją. Tymczasem John Constantine wraz z Swamp Thing pomagają Phantom Strangerowi w walce z Nabu, który, jak się wydaje, jest sprzymierzony z Człowiekiem do góry nogami. Po tym, jak Nabu pokonuje Strangera, Constantine wie, że nadszedł czas na działanie i pozwalając Alecowi uciec, rzeźbi coś na jego ramieniu, zanim zostanie wchłonięty przez wymiar Hełmu Losu. Dokładnie w tym momencie to, co John napisał na jego ramieniu, pojawia się na ramieniu Zatanny: Hell Blazer chce, aby Zee znalazła Mordru.

W siedzibie zespołu Man-Bat jest opętany: zaczyna pisać historie o spotkaniu kilku członków zespołu z Innym Rodzajem. Nie zdając sobie z tego sprawy, stał się pionkiem w rękach Człowieka do góry nogami, wykorzystując go do zwiększenia wiary w Innego Rodzaju, wzmacniając jego obecność na Ziemi. Potwór nie wie, że Giovanni Zatara, uwięziony razem z Sargonem, udaje mu się nakłonić Człowieka-Nietoperza do napisania historii o sobie, używając jej również jako środka przekazu potężnego przedmiotu, Rubinu Życia, który wydaje się być kluczem do tego, aby zespół był w stanie pokonać wroga. Oczywiście klejnot przeznaczony jest dla córki Giovanniego, Zatanny.

Zespół wkrótce izoluje Man-Bata, nie pozwalając mu brać udziału w czynnej służbie. Naukowiec postanawia spróbować rzucić zaklęcie, aby uwolnić dzieciaka, którego on i Bobo znaleźli uwięziony w słoiku w Wieży Losu. W międzyczasie Bobo i pozostali próbują zorganizować masową ewakuację magicznych uchodźców uciekających przed Innym Rodzajem, którzy obecnie znajdują się pod schronieniem w Barze Otchłani. Wkrótce Człowiek do góry nogami znajduje to miejsce i atakuje je, co zmusza Bobo do podjęcia nagłej decyzji: przeniesienia wszystkich do Myrry, ze względu na fakt, że Inny Rodzaj nadal nie może dotrzeć do Sfery Bogów, płaszczyzny rzeczywistości, w której istnieje Myrra. Tymczasem Kirkowi udaje się uwolnić Khalida Nassoura, który ostrzega go przed nieoczekiwaną scenerią: Nabu nie jest sprzymierzony z Człowiekiem do góry nogami, ale ma własny plan, aby położyć kres zarówno zagrożeniu ze strony Innego Rodzaju, jak i magii dla równowagi Porządku.

Nabu znalazł gospodarzy dla wszystkich Panów Porządku i wraz z nimi zaplanował, że Inny Rodzaj pochłonie większość magicznych użytkowników, podczas gdy oni zniszczą Sferę Bogów, ojczyznę większości magii. Doprowadziłoby to Innego rodzaju do głodu, a Władcy dzięki swemu poświęceniu sprawią, że znikną na zawsze, pozostawiając za sobą bezpieczny świat bez magii. Nie zdając sobie z tego sprawy, Bobo pozwolił Nabu nawet rozpocząć swój plan wcześniej, atakując Myrrę i pozbawiając Jasona Blooda jego połączenia z demonem Etriganem. Ponieważ Myrra zostaje potępiona i umrze, wszyscy ukrywający się tam muszą znaleźć nowe, bezpieczniejsze miejsce. Uciekając do nowego wymiaru, jedna z Lordów, Siostra Symmetry, daje każdemu szansę: mogą zdecydować się na dalsze życie, ale bez magii i pamięci o niej, albo umrzeć tu i teraz z rąk Lordów .

W tym samym czasie Zatanna i Wonder Woman szukają Mordru, który być może wie, co powinni zrobić z Rubinem Życia. Po dowiedzeniu się, że Giovanni rozmawiał o Innym Rodzaju zarówno z Mordru, jak i Circe wiele lat wcześniej, a także po dokonaniu szokującego odkrycia, że John Constantine został zwerbowany przez Giovanniego, aby mieć pewność, że jego córka pójdzie zgodnie z planem Giovanniego, Circe mówi Zee i Diana, że nie mogą znaleźć Mordru: to on ich znajdzie, muszą tylko wrócić do domu. Idąc za jej radą, Zatanna wypowiada formułę, która zabiera ich „do domu”: są teraz w Sali Sprawiedliwości i zarówno Zee, jak i Diana zauważają dziwnie wyglądającą tawernę pośrodku Sali, której nigdy tam nie było. Został stworzony przez samego Mordru, aby je przyjmować i tylko dla nich.

Wkrótce Mordru wyjaśnia sprawę: jest Panem Chaosu, jest potworną i okrutną istotą, która żyła przed Zatanną i Dianą i która będzie nadal żyć stulecia po tym, jak oboje zamienili się w proch. Po stwierdzeniu swojej mocy i zadaniu bólu obu kobietom, tylko dla przyjemności, Modrdu nasyca Rubin Życia mocą Chaosu, a następnie je opuszcza, potwierdzając, że porażka lub zwycięstwo Innego Rodzaju nie zmieni sytuacji ani na lepsze ani na gorsze, przynajmniej w tym, co go dotyczy. Wychodząc z okropnego doświadczenia z czarodziejem, Diana i Zatanna pozwalają, aby Chaos przez nich przepłynął, przekształcając ich w nową wersję siebie: oboje są teraz Władcami Chaosu. Tymczasem uchodźcy pod wodzą Bobo i Swamp Thing przebywają w Kor, gdzie Jason Blood w imieniu całej magicznej społeczności przyjmuje ofertę Lordów, wybierając życie bez magii zamiast pewnej śmierci.

Gdy wszystko wydaje się stracone, Zatanna i Diana pojawiają się w Kor i przekształcają także Bobo, Swamp Thing i Man-Bat w Lords of Chaos. Pokonują swoich odpowiedników Zakonu, starych towarzyszy samego Mordru, uwalniając także Kenta Nelsona, Phantomm Strangera i Johna Constantine'a z ich więzienia w Hełmie Losu. Wszyscy Władcy są zamknięci w swoich przedmiotach mocy, a magia jest gotowa do przepisania. Zatanna wie, że taki jest cel Rubinu, ale zdaje sobie również sprawę, że magia jest dla niej czymś okropnym, strasznym i chaotycznym. Nie jest odpowiednią osobą, aby przynieść światu nową, lepszą wersję, zdolną do pokonania Innego Rodzaju, więc Zee daje Rubin Dianie. Wonder Woman, obiecując, że magia ochroni wszystkich przed krzywdą, odnawia samą magię, rozbijając przy tym klejnot.

Zeszyty[]

  • Justice League Dark (Volume 2) #8
  • Justice League Dark (Volume 2) #9
  • Justice League Dark (Volume 2) #10
  • Justice League Dark (Volume 2) #11
  • Justice League Dark (Volume 2) #12
  • Justice League Dark (Volume 2) #13
  • Justice League Dark Annual (Volume 2) #1
Advertisement