DC Wiki
Advertisement

Justice League Dark: The Last Age of Magic - Pierwsze wydanie zbiorcze serii Justice League Dark.

Streszczenie[]

Po tym, jak Liga Sprawiedliwości walczyła z zagrożeniem ze strony Tytanów Omega, Ściana Źródła została złamana z wieloma konsekwencjami, które wstrząsnęły fundamentami samego Multiverse. Po powrocie na Ziemię Wonder Woman poczuła, że wymiar magii był inny, prawie zaniepokojony, po bitwie z Tytanami, zwłaszcza odkąd Drzewo Cudów pojawiło się w mieście Salem. Nie wiedząc, dlaczego odczuwa ten dysonans, ponieważ nie praktykowała magii, Diana skontaktowała się z przyjaciółką, która mogła wiedzieć więcej: Zatanną Zatarą. Odkrywając, że zmaga się z kontrolowaniem prostego zaklęcia podczas występu w teatrze swojego ojca, Wonder Woman poprosiła czarodziejkę, aby dołączyła do oddziału Ligi Sprawiedliwości, który tworzyła, aby zbadać obecną niestabilność przenikającą magię. Zatanna przyznała, że magia jest niestabilna i zachowuje się niebezpiecznie, ale utrzymywała, że jest to sprawa, którą magiczne stworzenia i tylko magiczne stworzenia będą musiały się zająć, odrzucając ofertę Diany.

Po powrocie do swojej nowej kwatery amazonka powiedziała jej tylko dwóm rekrutom, detektywowi szympansowi i człowiekowi-nietoperzowi, o niepowodzeniu w sprowadzeniu Zatanny do owczarni. Wkrótce jednak zaczęły pojawiać się problemy: zwłoki wielu magów zabitych przez ich własną magię ożyły i zaatakowały zespół, który był obecny na badaniach Kirka Langstoma, gdy naukowiec próbował dowiedzieć się, jaki wpływ ma niestabilna magia na samego magika. Podczas walki ze zmutowanymi zombie, które mówiły o tajemniczej rasie istot zwanych Otherkind, Zatanna i Swamp Thing teleportowali się do siedziby Diany, pomagając pokonać wroga. Następnie Zatanna powiedziała Dianie, co robiła, zanim dołączyła do walki: była z Swamp Thing, próbując porozmawiać z Drzewem Cudów, kiedy samo Drzewo, w postaci jej ojca, pokazało jej przepowiednię, która całkowicie zmieniła jej zdanie na temat co jej wcześniej ofiarowała. Po ukończeniu formacji nowa Justice League Dark postanowiła wrócić do Salem, aby skontaktować się z Doctor Fate, próbując dowiedzieć się, czy wie coś o tym, dlaczego cały system magii się rozpada.

Diana i Zatanna były jedynymi dwojgiem dopuszczonymi do obecności Przeznaczenia, ale wkrótce oboje odkryli, że gospodarz Przeznaczenia, Kent Nelson, nie kontrolował swojego ciała: sam Lord of Order, Nabu, był obecnie w posiadaniu ciała Kenta. Nabu wyjawił im obojgu, że był zmęczony magią, ponieważ było to coś, co całkowicie wymknęło się spod kontroli, powodując chaos, a zwłaszcza niszcząc Porządek, któremu Nabu przysięgał służyć i chronić. Następnie wyznał, że planuje pozwolić Innym rodzajom i ich przywódcy, Człowiekowi do góry nogami, przybyć na Ziemię, aby przywrócić magię do jej pierwotnego miejsca, aby można było przywrócić porządek wszechświata. Nie mając nawet szansy na walkę z nim, Diana znalazła się przed samym przerażającym mężczyzną do góry nogami.

Walka się rozpoczęła, ale wkrótce wszyscy członkowie drużyny oraz inny magik, John Constantine, dowiedzieli się, że stwór jest za silny dla któregokolwiek z nich. Kiedy wszystko wydawało się stracone, Diana została nasycona tajemniczą i zupełnie nieznaną magią, pochodzącą ze znaku na jej czole. Ta magia w jakiś sposób zraniła Człowieka do góry nogami i dzięki sugestiom Zatanny Diana była w stanie wypędzić stwora, przywracając również szkody, które wyrządził. Mimo to nikt nie rozumiał nic z tej nowej mocy, którą obudziła Diana, a zagrożenie ze strony Innego rodzaju nie zostało wygaszone, ale tylko opóźnione.

Zeszyty[]

  • Justice League Dark (Volume 2) #1
  • Justice League Dark (Volume 2) #2
  • Justice League Dark (Volume 2) #3
  • Justice League Dark (Volume 2) #5
  • Justice League Dark (Volume 2) #6
  • Justice League Dark (Volume 2) #7
Advertisement