DC Wiki
Advertisement

Justice League Dark to oddział Ligi Sprawiedliwości, którego zadaniem jest radzenie sobie z mistycznymi i nadprzyrodzonymi zagrożeniami. Jej założycielami są Deadman, John Constantine, Madame Xanadu, Shade, the Changing Man i Zatanna. Jej obecnymi członkami są John Constantine, Detective Chimp, Doctor Fate (Khalid Nassour), Ragman, Etrigan i Zatanna.

Historia[]

Pierwszy Skład[]

Drugi Skład[]

The Last Age of Magic[]

Po bitwie z Tytanami Omega i Ścianą Źródła, wydaje się, że magia została w jakiś sposób zniszczona. Wonder Woman odkrywa, że jest zaangażowana w tę zmianę, czując, że musi działać, aby odkryć prawdziwą przyczynę: Liga Sprawiedliwości powierza jej misję poprowadzenia nowej formacji Ciemnej Ligi Sprawiedliwości, która ma zająć się tym nowym problemem. Po zrekrutowaniu doktora Kirka Langstroma w poszukiwaniu odkupienia Diana próbuje zwerbować Zatannę Zatarę, która jest świadoma problemu, ale otrzymuje odmowę ze strony czarodziejki, podtrzymując Dianę, która działa poza jej zasięgiem.

Po rozmowie o swoich uczuciach z detektywem Szympansem, który decyduje się dołączyć do drużyny, Zatanna i Swamp Thing ratują ich w swojej kwaterze głównej: czarodziejka miała wizję z Drzewa Cudów w Salem wraz z Swamp Thing w postaci swojego ojca , mówiąc jej, że jedynym sposobem na powstrzymanie tego, co się dzieje, jest zebranie się razem z zespołem Diany, gdy zagrożenie ze strony Innego Rodzaju i ich przywódcy, Człowieka do góry nogami, nadchodzi na planetę Ziemię.

Teraz już całkowicie uformowany, kolejnym krokiem zespołu jest dotarcie do Salem i spotkanie z Doktorem Fate’em w nadziei, że najpotężniejszy czarodziej na Ziemi może dać im wgląd w to, dlaczego magia jest niestabilna i być może, jeśli wie, wyjaśni im, kim jest Do góry nogami Człowiek jest. Docierając do Wieży Losu, Swamp Thing zatrzymuje się na zewnątrz, chcąc ponownie połączyć się z Drzewem Cudów. W rzeczywistości chce odbyć prywatną rozmowę z Johnem Constantine’em. Ponieważ pozostali członkowie zespołu uzyskali dostęp, Doktor Fate wita w swoich pokojach tylko Zatannę i Dianę, mówiąc detektywowi Szympansowi i Człowiekowi-Nietoperzowi, że są to dwie istoty stojące po przeciwnej stronie Porządku i z tego powodu nie mogą kontynuować.

Następnie Bobo i Kirk zaczynają eksplorować to miejsce, znajdując dziecko uwięzione w wazonie, każąc im uciekać. Nie mogą wiedzieć, że próbował ich ostrzec przed faktem, że Kent Nelson, ludzki zastęp mocy Losu, nie sprawował już kontroli nad Hełmem: sam Nabu, Pan Porządku, uwięził swojego gospodarza w wewnętrznym wymiarze sam Hełm i planuje wpuścić Innego Rodzaju na planetę, ponieważ jest zmęczony magią Chaosu sprowadzoną na Ziemię. To jest obowiązek Nabu, jako obrońcy Porządku, i nawet jeśli zarówno Diana, jak i Zee starają się, aby miał jaśniejszy pogląd, jest już za późno: przed amazonką pojawia się Człowiek do góry nogami.[37] Dochodzi do walki, ale stworzenie jest zbyt silne i w mgnieniu oka pozbawia Constantine'a jego demonicznej krwi, powoduje gnicie Swamp Thing i upłynnia Bobo. Przerażona tym, co się dzieje, Wonder Woman przywołuje w sobie magiczną moc, o której istnieniu nawet nie wiedziała, moc zdolną zranić Odwróconego Człowieka, czego nie mogła zrobić tradycyjna magia. Po wygnaniu go i przywróceniu Bobo i Swamp Thing do pierwotnej formy, Diana pada wyczerpana na ziemię.

The Witching Hour[]

Po kryzysie, w którym Diana prawie straciła kontrolę nad swoim ciałem z powodu nowo odkrytej mocy połączonej z tajemniczą boginią Hekate, zespół ucieka do Baru Oblivion, gdzie John Constantine był świadkiem masakry: kolejna wiedźma, obdarzona mocą podobną do ten dotyczący Diany, popełnił samobójstwo, zabijając kilka innych kobiet. Konstantyn mówi wszystkim, że ich życie dobiegnie końca wraz z nadejściem Godziny Czarów. Próbując lepiej zrozumieć swoją moc, Diana wraz z resztą drużyny, w tym teraz także Konstantynem, udaje się na wyspę Aeaea, dom wiedźmy Circe. Wonder Woman miała podejrzenia co do natury jej mocy, a Circe potwierdza, że miała rację: to grecka bogini czarów, Hekate, dała jej tę moc, kiedy wybrała ją na jedną z naznaczonych czarownicą. Circe, protegowana Hekate, wyjaśnia, że bogini zawsze wybiera pięć kobiet, w których będzie przechowywała swoją moc, bo pewnego dnia ją odzyska i za pomocą ich ciał przepisze magię tak, aby służyła tylko jej i jej samej. Gdy Circe i Diana decydują, że mogą spróbować użyć mocy Hekate przeciwko samej bogini, Zatanna próbuje przekonać Wonder Woman, że jest inaczej, ale księżniczka nie słucha czarodziejki.

Wkrótce wyruszają do Nanda Parbat, gdzie kolejna z przebudzonych naznaczonych wiedźmą Manitou Dawn próbuje podbić jedno z magicznych miejsc mocy. Nanda Parbat jest przecież bramą do podziemi i jednym z kamieni milowych dla Hekate, aby rozpocząć przepisywanie własnej natury magii. Wkrótce Diana dowiaduje się, że Zatanna miała rację, gdy Hekate przejmuje kontrolę nad jej ciałem i zgromadzoną w niej mocą, wysyłając ducha Wonder Woman do innego wymiaru zwanego Nieświadomością Zbiorową. W desperackiej próbie naprawienia sytuacji Zatanna i Constantine próbują wypędzić moc Hekate z ciała Diany, ale odmienna natura magii Hekate, a także niestabilność jej tradycyjnej formy sprawiają, że rytuał kończy się niepowodzeniem: pozostałe dwie aktywne czarownice -oznaczone, Manitou Dawn i Black Orchid, zostają poddane egzorcyzmom, ale cała ich moc skupia się w Dianie.

Teraz potężna jak bogini, Diana podbija Nanda Parbat, czyniąc z niej Nekropolię Hekate, a następnie udaje się do Sfery Bogów, podczas gdy Czarna Orchidea zakończyła już podbój innego miejsca mocy, Parlamentu Drzew, bez możliwości Swamp Thing nic z tym zrobić. Uratowany przez Circe, która transportuje wszystkich wrogów Hekate na swoją wyspę, zespół reorganizuje się przed ostateczną, niemal samobójczą próbą powstrzymania bogini-czarownicy podróżującej na Olimp. Tam Diana w jakiś sposób odzyskuje kontrolę nad swoim ciałem i podejmuje odważną decyzję: pozwala Odwróconemu Człowiekowi swoją mocą dotrzeć do Hekate, a potwór pożera boginię-czarownicę. Następnie ostatnią częścią swojej mocy przywraca Olimp do jego pierwotnej postaci i zabiera wszystkich z powrotem do siedziby Justice League Dark.

Advertisement