DC Wiki
Advertisement

Superman - kosmita, który jako dziecko został wysłany na ziemię w wyniku zagłady jego planety Krypton. Wychowany we wsi Smallville przez rodzine Kentów. Po odkryciu supermocy postanowił wykorzystać je do ratowania ludzi jako Superbohater.

Historia[]

Nowy Świat[]

Pomimo życia incognito, Superman nigdy nie przestał działać na rzecz ochrony świata, robiąc to w tajemnicy. Był świadkiem uformowania się Ligi Sprawiedliwości tego nowego świata po ich pierwszej bitwie z Darkseidem.[1] Aby kontynuować swoją działalność, zbudował własną Fortecę Samotności i, po raz pierwszy na tej Ziemi, został zmuszony do walki ze złoczyńcą Blanque.[2]

Później Superman uratował Excalibur, prom kosmiczny, który przewoził Hanka Henshawa, człowieka, który stał się Cyborgiem Supermanem w jego starym świecie. Po tym, jak jego rodzina została tymczasowo porwana przez Intergang, Clark powiedział synowi prawdę o ich pochodzeniu i nauczył chłopca, jak używać swoich pół-kryptońskich mocy do latania.[3]

Osobny artykuł: Superman: Ostatnie Dni Supermana

Po latach ukrywania Clark w końcu spotkał swojego młodszego odpowiednika, obecnego Supermana tego świata, który umierał z powodu zatrucia promieniowaniem. Ich spotkanie było krótkie, ponieważ zostali zaatakowani przez Denny'ego Swana, byłego więźnia, który posiadł energię słoneczną i chciał zostać jedynym Supermanem na świecie.[4] Chociaż obaj Clarkowie pracowali razem, aby pokonać Swana i uratować sytuację, młodszy Clark uległ chorobie i zmarł. Superman opłakiwał śmierć swojego sobowtóra i, na jego cześć, oficjalnie wyszedł z ukrycia i został nowym Supermanem na Ziemi 0. [5][6]

  1. Superman: Lois and Clark Vol 1 1
  2. Superman: Lois and Clark Vol 1 3
  3. Superman: Lois and Clark Vol 1 3
  4. Action Comics Vol 2 52
  5. Superman Vol 3 52
  6. Superman: Rebirth vol 1 1
Advertisement