DC Wiki
Advertisement

Kara-Zor-El to bohaterka znana jako Supergirl. Urodzona na Kryptonie przez wujka i ciotkę Supermana, Kara została wysłana na Ziemię przez swojego ojca, aby uratować jej życie. Supergirl została adoptowana przez Danversów i została obrończynią National City. W swojej sekretnej tożsamości jest Karą Danvers, licealistką. Posiadająca ogromne moce nadane jej przez jej kryptońską fizjologię, Supergirl jest jedną z najpotężniejszych bohaterek na świecie i była członkinią Ligi Sprawiedliwości i Korpusu Czerwonej Latarni.

Historia[]

Rebirth[]

Reign of the Cyborg Supermen[]

Jako ostatnia próba przywrócenia jej mocy, D.E.O. zbudował rakietę kosmiczną i wysłał Karę na Słońce. Intensywny ładunek energii słonecznej zdołał przywrócić moce Supergirl, a ona poleciała z powrotem na Ziemię w samą porę, aby uratować DEO. od kryptońskiego wilkołaka o imieniu Lar-On, który przypadkowo uciekł ze Strefy Widmo.

Po tej męce Kara zaczęła pracować dla D.E.O. oficjalnie przeprowadziła się do National City, została adoptowana przez Jeremiaha i Elizę Danvers i uczęszczała do jej nowej szkoły.

Podczas gdy Kara próbowała przystosować się do nowego życia i nowych rodziców po śmierci kuzyna, Cyborg Superman powrócił, ujawniając Karze swoją prawdziwą tożsamość i przysięgając, że uczyni ją szczęśliwą, przywracając Argo City do życia... poświęcając Ziemię w tym procesie. Nie chciał słuchać, gdy Kara próbowała odwieść go od takiego postępowania, zmuszając swoją córkę do walki z nim. Karze udało się wyłączyć jego cybernetyczne ciało, a po wyrażeniu żalu z powodu niemożności poproszenia jej o pomoc w uratowaniu Argo, Kara przytuliła go i obiecała pomóc mu wrócić do bycia mężczyzną, którym był.

Superman: Reborn[]

Po powstrzymaniu Cyborga Supermana, Supergirl i D.E.O. pracował nad znalezieniem przyczyny transformacji Lar-On, aby go wyleczyć.

Kilka dni później Superman odwiedził Supergirl i zaprosił ją do siebie, aby świętować kryptońskie święto zwane „Dniem Prawdy”. Kara była zachwycona, że w końcu porozmawiała ze swoją rodziną i swoim drugim kuzynem Jonathanem. Następnie Clark ujawnił Karze, że on i Lois znów byli całością po tym, jak zostali rozdzieleni przez nieznanego, ale niezwykle potężnego wroga, a historia uległa zmianie w trakcie. Kara oświadczyła, że zawsze będzie przy nim i obiecała pomóc mu w walce z każdym, kto mu groził.

Escape from the Phantom Zone[]

Po wysłuchaniu telepatycznych wiadomości od rzekomego Kryptończyka uwięzionego przez Projekt Cadmus, zwanego Gayle Marsh (Psi), Kara poprosiła Batgirl o pomoc w włamaniu się do czarnej strony Cadmusa. Chociaż okazało się, że Gayle nie była Kryptończykiem, ale próbowała znaleźć sposób na podróż do Strefy Widmo, Supergirl i Batgirl zostali przyjaciółmi podczas tej sprawy.

Kilka dni po spotkaniu z Kalem Supergirl musiała wziąć udział w targach czystej energii sponsorowanych przez TychoTech, starą firmę Simona Tycho. TychoTech ukradł kryptońską niebezpieczną technologię z D.E.O. i stworzył urządzenie zasilane energią wysysaną ze Strefy Widmo. Supergirl musiała być na imprezie, aby nikt nie ucierpiał. Kara poznała Barbarę Gordon przed odsłonięciem i od razu ją rozpoznała. Magog zaatakował Supergirl podczas ceremonii i ich bitwa zepsuła urządzenie. Zarówno Batgirl, jak i Supergirl zostały wrzucone do Strefy Widmo.

Tam zostali schwytani przez Xa-Du, pierwszego więźnia Strefy Widmo. Xa-Du schwytał Psi, zamierzając zmusić ją do otwarcia szczeliny w celu ucieczki ze Strefy, ale otoczyła się psioniczną bańką. Więc Xa-Du gotował inne Widmowe Strefy i zamieniał ich dusze w paliwo dla swojej zbroi, aby stać się wystarczająco potężnym, by rozbić jej skorupę. Batgirl i Supergirl udało się uciec, a Batgirl zmierzyła się z Xa-Du, podczas gdy Supergirl dotarła do Psi. Obie dziewczyny zdołały pokonać złoczyńcę, a Psi odesłał je z powrotem do domu. Po ich przygodzie Barbara i Kara chwaliły się nawzajem, a Barbara stwierdziła, że Kara może poprosić ją o pomoc, kiedy jej potrzebuje.

W międzyczasie Emerald Empress musi zbudować zespół, który ma zniszczyć Supergirl.

Superman Revenge Squad[]

Hank Henshaw, zmieniony z powrotem w Cyborga Supermana, i pięciu innych wrogów Supermana - Zod, Mongul, Metallo, Eradicator i Blanque - sprzymierzyło się, by zniszczyć Człowieka ze Stali. Zaślepiony i osaczony Kal-El zabrał żonę i syna do Fortecy, wysłał kuzynowi wezwanie pomocy i próbował walczyć z sześcioma złoczyńcami jednocześnie. Superman Revenge Squad miał go zabić, kiedy Supergirl spadła i zabrała jej kuzynkę.

Rodzina Supermanów i Oddział Zemsty walczyły. Kara walczyła z Cyborgiem Supermanem, ale kiedy Zod pojawił się, by wysadzić statek ucieczki Lois i Jona, Supergirl wpadła w szał i zaatakowała go. Niestety, powalił ją na ziemię. Zod wysłał resztę Rodziny Supermanów do Strefy i postanowił zabić ostatniego członka Domu El, ale Superboy - jadący w kryptońskim kombinezonie bojowym - rozproszył Zoda na tyle długo, by Kara wyzdrowiała. Podczas bitwy Supergirl uderzyła Zoda i uderzyła Metallo. Jednak Zodowi udało się wydostać własną rodzinę ze Strefy i wraz z nimi opuścić Ziemię. Po bitwie Superman i Supergirl uwolnili rodzinę Supermanów, ale zgodzili się zostawić tam Cyborga Supermana.

The Girl of No Tomorrow[]

Emerald Empress zebrała nowy zespół Fatal Five, aby zniszczyć Supergirl, składający się z Seleny, Magog, Indigo, klona Solomona Grundy'ego i jej samej.

Aby zniszczyć Dziewczynę ze Stali i wymazać jej dziedzictwo, pomieszali jej moce i ujawnili, że jej ojciec był Cyborgiem Supermanem i został umieszczony pod jej opieką. Chociaż Fatalna Piątka została pokonana, a Emerald Empress odesłana z powrotem do przyszłości, mieszkańcy National City przestali ufać Supergirl, Catherine Grant rozpoczęła kampanię przeciwko młodemu bohaterowi, a D.E.O. zerwij z nią kontakty, żeby zachować twarz. Adopcyjni rodzice Kary rzucili pracę i cała rodzina się wyprowadziła, ale Supergirl była zdeterminowana, by nadal chronić National City, nieświadoma tego, że Mister Bones spiskuje przeciwko niej, a pan Oz zabił jej ojca z litości.

Wkrótce po zerwaniu więzi z DEO, Supergirl pomogła powstrzymać Superwoman, gdy ta wpadła w szał. Po uspokojeniu Lany, Kara pomogła jej przywrócić do normalności jej przyjaciółkę zarażoną czerwonym kryptonitem. Następnie obie kobiety zostały zaatakowane przez almerackiego żołnierza, który chciał przejąć imię „Maxima”, ale prawdziwa Maxima dołączyła do nich w pokonaniu pretendenta.

Plain Sight[]

Chociaż Fatalna Piątka została pokonana, ich działania postawiły Supergirl w bardzo niepewnej sytuacji. Aby kontrolować swoje przytłaczające moce, Kara odwiedziła Kong Kenana i jego mistrza I-Ching zgodnie z radą Supermana. I-Ching nauczył Karę procedur medytacyjnych, aby opanować jej moce, co przydało się, gdy Supergirl i chiński Super-Man udali się do Mongolii, aby rozwiązać konflikt między członkiem Rocket Red Brigade a kilkoma przestraszonymi cywilami.

Niemniej jednak Supergirl borykała się z większymi problemami. Była uważana za niebezpieczną i niegodna zaufania przez mieszkańców National City, którzy nie mogli zapomnieć, że jej ojciec był Cyborgiem Supermanem. Dyrektor Bones przejął bezpośrednią kontrolę nad oddziałem DEO w National City i był zdeterminowany, by przejąć kontrolę nad niebezpiecznymi paraludziami, takimi jak Supergirl. Kiedy jego agenci patrolowali szkoły, szukając wskazówek, które pozwolą odkryć jej sekretną tożsamość, oddziały poszukiwawcze były wysyłane za każdym razem, gdy Supergirl interweniowała, by ratować życie. W tym samym czasie szefowa Kary Danvers, Cat Grant, która również poczuła się zdradzona przez interesy Cyborga Supermana, prowadziła kampanię przeciwko niej. Ścigany przez D.E.O. i znienawidzona przez mieszkańców miasta, Kara przez chwilę zastanawiała się, czy powinna zawracać sobie głowę tajną tożsamością, mimo że rodzice prosili ją, by przez jakiś czas się ukrywała.

Mister Bones zaczął wysyłać za nią kontrolowanych przez umysł paraludzi: Strange Visitor, Deceilia i Evolutionist. Niemniej jednak wszyscy zostali namówieni lub pobici przez Supergirl, która domyśliła się, że ściga ich DEO, a Bonesowi pomagał jakiś ekspert w kontrolowaniu umysłów i praniu mózgu.

Pracując wspólnie, Cameron Chase, Shay Veritas i Lar-On odkryli, że Bones pracował z Mokkari i był przez niego manipulowany. Mokkari schwytała Shaya zaraz po tym, jak dowiedziała się o jego planach, zmuszając Karę i jej sojuszników do ataku po nieudanej próbie rozmowy z Bonesem ze strony Camerona. Gdy Supergirl stawiła czoła Bonesowi i Mokkari - jednocześnie ratując ich życie przed nadgorliwym metaczłowiekiem - Cameron i Lar włamali się do bazy DEO, uratowali Chase'a i włamali się do bazy danych, wysyłając wszystkie informacje dotyczące brudnych interesów pana Bonesa do Benjamina Rubela, który zdecydował się pomóc Supergirl po rozmowie z ludźmi uratowanymi przez Dziewczynę ze Stali. Ben rozpowszechnia dane za pośrednictwem aplikacji CatCo Worldwide Media, rujnując reputację Bones.

Na koniec Supergirl wygłosiła publiczne przemówienie, w którym stwierdziła, że nie jest idealna i zawsze popełnia błędy, ale obiecała pracować nad zdobyciem zaufania wszystkich.

No Justice[]

Kiedy Ściana Źródła została pęknięta i kilka drużyn Ligi Sprawiedliwości wyruszyło, by uratować Colu przed Tytanami Omega, Supergirl i Green Arrow pozostali na Ziemi. Jednak Supergirl odkryła, że ​​Tytani przybyli na Ziemię jako pierwsi, kiedy opuszczała ziemską atmosferę.

Podczas kryzysu Supergirl i Batgirl współpracują, aby znaleźć Green Arrow, ale Supergirl zostaje zaatakowana przez Brainiac 2.0, gdy szuka Olivera Queen wokół Fortecy Samotności.

The Dark Gods[]

Gdy tajemnicze szaleństwo sprawiło, że ludzie na całym świecie wyrzekli się swoich starych bogów i brutalnie zbuntowali się, ogłaszając nadejście „mrocznych bogów”, Supergirl była kontrolowana umysłowo, by zaatakować Wonder Woman. Obie kobiety walczyły na niebie Waszyngtonu, dopóki Wonder Woman nie usidliła Supergirl w swoim Lasso Prawdy i nie nakazała Karie powiedzieć jej wszystkiego, co wiedziała o mrocznych bogach. Zamiast tego Supergirl straciła przytomność i upadła.

Supergirl pojawiła się później, na szczęście wolna od kontroli umysłu, i odkryła, że mroczni bogowie już przybyli, a jeden z nich bezlitośnie okładał opancerzonego mężczyznę. Supergirl powaliła Savage Fire atakiem podwójną pięścią, ale jej magiczna aura osłabiła Dziewczynę ze Stali. Gdy Savage Fire zniknął, brat Wonder Woman, Jason, pomógł Supergirl bezpiecznie wylądować i przedstawił się. Supergirl, Jason i Justice League postanowili podejść do stojącego nieruchomo przywódcy mrocznych bogów, Kinga Besta. Niestety, King Best wchłonął ich połączoną moc, gdy podeszli do niego i życzył im odejść.

The Man of Steel[]

Kara wzięła udział w ceremonii uhonorowania wszystkiego, co jej kuzyn zrobił dla Metropolis.

Później usłyszała alarm Fortecy Samotności i udała się na miejsce. Była przerażona, gdy odkryła, że baza została zburzona, a Butelkowe Miasto Kandor zniszczone. Kara i Kal - którzy przybyli pierwsi - byli głęboko zdenerwowani i wyruszyli, aby znaleźć winowajcę. Supergirl najpierw wróciła do National City, aby sprawdzić swoją rodzinę i przyjaciół, a następnie udała się do Metropolis, aby spotkać się ze swoim kuzynem, który był już atakowany przez nieznanego kosmitę nazywającego się Rogolem Zaarem. Rogol Zaar twierdził, że był niszczycielem Kryptonu i przysiągł oczyścić wszechświat ze wszystkich Kryptończyków.

Kara i Kal zaatakowali od razu, poprzedni oślepił z wściekłości, ale nawet ich połączona siła nie wystarczyła, by powstrzymać Rogola. Rogol Zaar odepchnął Supergirl, powalił Supermana i już miał przebić toporem Człowieka ze Stali, kiedy nadchodzące przybycie Green Lanterna spowodowało, że uciekł w tajemniczy sposób. Supergirl postanowiła odlecieć i poszukać Rogola.

Supergirl zatrzymała się w Fortecy, aby posprzątać bałagan i odzyskała nieuszkodzony Projektor Strefy Widmo. Po powrocie do Metropolis Supergirl była zajęta poszukiwaniem swojego zaginionego kuzyna i ratowaniem ludzi, kiedy zwróciła się do niej Liga Sprawiedliwości, już świadoma zbrodni Rogola Zaara. Kiedy Wonder Woman próbowała ją uspokoić, Supergirl zdała sobie sprawę, że Superman chciałby zabrać Rogola ze świata. Szybki skan teleskopowy potwierdził, że jej kuzynka leży na Księżycu, nieprzytomna i ciężko ranna. Kara odzyskała Kala i zabrała go do Sali Sprawiedliwości, gdzie otrzymał pomoc medyczną. Nagle Superman zdał sobie sprawę, gdzie ukrywa się Rogol Zaar, i uciekł, zostawiając przygnębionego kuzyna.

Nie chcąc zostać w tyle ani chronić, Supergirl podniosła Projektor Strefy Widmo i kiedy zauważyła Supermana i Rogola Zaara walczących poza atmosferą, dołączyła do walki i wysłała Rogola do Strefy. Kiedy jej kuzyn argumentował, że nie mogą wrzucać wszystkich kłopotów do Strefy Widmo, Kara zgodziła się, ale powiedziała, że potwór zasłużył na karę, jeśli chodzi o nią i o prawo kryptońskie.

Później Kara i Kal budowali pomnik dla Kandora. Ponieważ nie wiedzieli nic o Rogolu poza jego twierdzeniami o zniszczeniu Kryptona, Supergirl zdecydowała się opuścić Ziemię na krótką chwilę, aby zbadać sprawę.

The Killers of Krypton[]

Supergirl postanowiła dowiedzieć się prawdy o twierdzeniach Rogola Zaara, mimo że jej kuzyn błagał ją, by wzięła oddech i została z nim. Wierzyła, że ukoiła ból i złość, ale działania i słowa Rogola sprawiły, że jej zespół stresu pourazowego i poczucie winy ocalałego wróciły na pierwszy plan. Kara namówiła Hala Jordana do zeskanowania topora bojowego Rogola i potwierdziła, że za działaniami Rogola i ukrywaniem prawdy o Kryptonie stał ktoś potężny, kto nie chce zostać znaleziony. Zdeterminowana, by uzyskać odpowiedzi, Kara zbudowała statek kosmiczny, założyła kombinezon kolektora słonecznego i wystartowała w kierunku Mogo w towarzystwie Krypto.

Wkrótce po przybyciu do Mogo, Kara odkryła nagranie, na którym Appa Ali Apsa przyznał się do przynależności do organizacji zwanej Kręgiem, która była odpowiedzialna za upadek Kryptona i ujawniła istnienie kilku kamieni danych przechowujących pełną prawdę. Supergirl rozpoczęła polowanie w całej galaktyce, nieświadomie śledzona przez agenta Kręgu.

Jednak podczas swojej misji Supergirl została znaleziona i schwytana przez Harry'ego Hokuma. Po uzyskaniu kilku próbek genetycznych, Hokum kazał ją wrzucić do celi, ale Kara uciekła sama i natknęła się na Omega Menów podczas ucieczki z więzienia. Grupie bohaterów udało się uciec z Cytadeli, ale Hokum wysłał za nimi armię klonów Supergirl.

Advertisement