DC Wiki
Advertisement

Kate Kane (Batwoman) - jedna z wielu bohaterek, które chronią Gotham City za pomocą symbolu nietoperza. Jest zarówno Żydówką, jak i lesbijką, która w ciągu dnia gra towarzyską, a nocą pracuje jako bohaterka.

Historia[]

Geneza[]

The Lost Year[]

Zostanie Batwoman[]

Elegy[]

Hydrology[]

Knightfall Descends[]

To Drown the World[]

World's Finest[]

This Blood is Thick[]

Wieczni Batman i Robin[]

Rebirth[]

Założenie Gotham Knights[]

Batman zwrócił się później do Kate po tym, jak tajemnicza grupa o nazwie The Colony, prowadzona przez ojca Kate, Jacoba Kane'a, zaczęła polować na bohaterów Gotham. Ujawnił jej swoją tożsamość (choć Kate już zorientowała się, że jest jej kuzynem Brucem Wayne'em) i zaczeli pracować razem, aby poprowadzić „oboz szkoleniowy” dla młodych bohaterów, składający się z Red Robina, Orphan, Spoiler i Clayface'a.

Mother Panic[]

Batwoman była pierwszą strażniczką, która weszła w interakcję z Mother Panic; bez wiedzy żadnego z nich, znali się w życiu cywilnym, dzieląc przeszłość, za którą Kate „nadal była zła”.

Po krótkiej bójce podczas ich pierwszego spotkania, Kate podążyła za Violet do miejsca, w którym artystka kryminalna Gala przetrzymywała porwane dzieci jako część dzieła sztuki. Po tym, jak Violet uratowała dzieci, Kate prawiła jej komplementy, ale została słownie nękana. Kate wyszła z zawoalowanym ostrzeżeniem, że reszta strażników Gotham będzie ją obserwować.

The Many Arms of Death[]

Po Night of the Monster Men Batman otrzymał informacje informujące go, że Monster Venom jest sprzedawany na czarnym rynku i zlecił Batwoman wyśledzenie sprzedawcy. Batwoman towarzyszyła Julia Pennyworth i razem odkryli, że sprzedawcą była terrorystyczna grupa handlarzy bronią o nazwie The Many Arms of Death. Jej poszukiwania doprowadziły ją do Coryany, wyspiarskiego kraju, który wyrzuciła na brzeg wiele lat wcześniej. W swojej misji wyśledzenia przywódców grupy, Kate była śledzona przez zabójcę związanego z The Many Arms of Death, który nazywał siebie Nóż. Okazało się, że Nóż to Tahani, była kochanka przywódcy Coryany, Safiyah, którą Kate również kochała podczas swojego pobytu na wyspie. Batwoman i Julia wywnioskowały, że Kali Corporation, która nabyła wyspę Coryana, była jedynie przykrywką dla The Many Arms of Death. Pod pozorem chęci zakupu starego baru Safiyah, Desert Rose, Kate udała się na spotkanie ze Starszym i Młodszym, bliźniaczymi dyrektorami generalnymi Korporacji Kali, ale została zaatakowana przez Knife. Wraz z watażkami wyspy Batwoman zmusiła Knife do odwrotu i otrzymała własność baru, ale powierzyła odpowiedzialność za poprowadzenie wyspy jednemu z watażków, Song Tae-Ree.

Służba w Kolonii[]

Teraz funkcjonalnie pozbawiona możliwości działania w Gotham i jako Batwoman, Kate w końcu przyjęła ofertę ojca, by dołączyć do Kolonii, ponieważ pozwoliło jej to kontynuować podobną pracę. Wraz z Luke'iem Foxem i Jean-Paulem Valley, Kate prowadzi Kolonię w różnych misjach, w tym w zdobyciu kilku Szponów z bezprecedensową liczbą ofiar wśród żołnierzy. Ona również nieznacznie zmodyfikowała standardową procedurę operacyjną Kolonii, aby była mniej śmiercionośna, dopuszczając śmiercionośną siłę tylko w ostateczności.

Powrót jako Batwoman[]

Po zniszczeniu Many Arms of Death, rozwiązaniu Kolonii i pojednaniu z Brucem, Kate wróciła do regularnych obowiązków jako Batwoman, teraz z Beth mieszkającą w jej mieszkaniu i Julią pomagającą się nią opiekować. Pracując nad zimną sprawą, Kate współpracuje z Renee Montoyą, a po zamknięciu sprawy oboje postanawiają ponownie zacząć się spotykać.

Advertisement