Lasso Hestii - broń, wykorzystywana przez Wonder Woman. Lasso jest darem dla Amazonek od greckiej bogini Hestii. Lasso to niezniszczalna lina, która zmusza każdego, kto ma z nim fizyczny kontakt, do powiedzenia prawdy. Ci, którzy próbują się oprzeć, odczuwają gorący, palący ból promieniujący z lassa. Lasso ma około kilka metrów długości, które doskonale pozwalają je wykorzystać do celów ofensywnych oraz defensywnych.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Podarowanie Lassa Amazonkom[edytuj | edytuj kod]

Lasso został prawdopodobnie stworzone za czasów Starych Bogów i podarowane Amazonkom przed zamordowaniem bogów przez Aresa, który zabił wszystkich poza Zeusem.

Przez tysiąclecia Amazonki trzymały lasso wraz z innymi darami od bogów w zbrojowni na wyspie Themyscira.

Wonder Woman[edytuj | edytuj kod]

Po rozbiciu się na brzegu Themysciry Amazonki użyły lassa i jego mocy do ujawnienia prawdy, aby przesłuchać Steve'a Trevora.

Diana zabrała lasso wraz z Zabójcą Boga oraz tarczą i zbroją, kiedy postanowiła opuścić wyspę, aby zabić Aresa. Kiedy Diana dotarła do Londynu, wykorzystała je do przesłuchania jednego z niemieckich szpiegów, który próbował zabić ją i Steve'a.

Kiedy Diana dotarła do Ziemi Niczyjej, używała lassa do walki z niemieckimi żołnierzami.

Podczas bitwy na lotnisku Ares pokazał, że był w stanie oprzeć się działaniu lassa, tak jak zrobił to, gdy zignorował pytania Diany i zamiast tego użył swoich mocy, aby pokazać jej inną „rzeczywistość”, która była światem bez ludzi.

Batman v Superman: Świt sprawiedliwości[edytuj | edytuj kod]

Liga Sprawiedliwości[edytuj | edytuj kod]

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • W komiksach Lasso Hestii było nazywane Lassem Prawdy.