DC Wiki
Advertisement

Liga Sprawiedliwości: Szósty Wymiar (The Sixth Dimension) to czwarty tom Scotta Snydera serii Justice League (Vol 4).

Streszczenie[]

Superman, Liga Sprawiedliwości oraz złoczyńcy, każdy na swój sposób próbuje naprawić Multiwersum. Liga podróżuje do Szóstego Wymiaru, gdzie odkrywają swoje alternatywne wersje, nie są jednak świadomi że prawdziwy Superman został złapany w pułapkę.

Superman z Szóstego Wymiaru wyjaśnia członkom Ligi prawdziwą naturę Perpetui oraz konsekwencje związane z ewolucją Multiversum. Tymczasem Clark próbuję wydostać się z więzienia. Tajemnicza wersja Supermana przekonuje go, że jedynym sposobem na ocalenie Multiversum jest pozostanie zamkniętym. Superman jednak postanawia walczyć.

Kowal światów ujawnia się Lidze i powiada o decyzjach, jakie muszą podjąć członkowie Ligi Sprawiedliwości, aby zapobiec zagładzie. W efekcie dochodzi do sporu, a Batman opowiada się po stronie Kowala, co prowadzi do drastycznych działań i wysłania wszystkich przeciwników Sprawiedliwości na nowe Apokolips. W międzyczasie Mr. Mxyzptlk traci kontrolę nad swoimi mocami, co stwarza zagrożenie dla Ziemii.

Perpetua, bogini, stworzyła Multiversum i powierzyła trzem synom - Alpheusowi, Mar Novu i Mobiusowi - zadanie jego nadzorowania. Mar Novu, znany jako Monitor, odkrywa, że ich matka narusza granice swojej roli, tworząc armię na Ziemi z hybryd ludzi i zielonych Marsjan. Kiedy Monitor odkrywa prawdę, ostrzega on swoich braci i w końcu oskarżają oni Perpetuę przed Sędziami z Kosmicznego Raptora. Perpetua zostaje uwięziona w Ścianie Źródła, ale jej syn Mobius, znany jako Anty-Monitor, wypowiada wojnę Monitorowi, co prowadzi do serii kryzysów w Multiversum. Teraz, po milionach lat uwięzienia, Perpetua jest bliska wyzwolenia i zamierza zemścić się na swoich synach i Sędziach, aby ponownie rządzić Multiversum Zagłady.

Batman próbuje negocjować warunki uwolnienia swoich sojuszników. Superman znajduje siłę w wspomnieniach, zwłaszcza w dniu spędzonym z synem, Jonem. W tym czasie Legion Zagłady pomaga Lidze uciec z więzienia, ale w trakcie ucieczki są ścigani przez alternatywne wersje Lois Lane i Jimmy'ego Olsena. Tymczasem World Forger wyjaśnia Batmanowi, jak działa jego nowa broń, a Legion Zagłady podejmuje próbę pokonania Batmana, który posiada broń mogącą zmieniać umysły ludzi. Ostatecznie, wydarzenia zbliżają się do kulminacyjnego punktu, a Batman walczy z Ligą Sprawiedliwości, korzystając z potężnej broni, aby zrealizować swój plan.

Jednak Batman postanawia znaleźć inny sposób, niż narzucanie swojej woli siłą. Tymczasem Superman w swoim więzieniu doświadcza wizji, które zmuszają go do zastanowienia się nad swoją rolą i wyborem. Ostatecznie, Superman wybiera nadzieję i decyduje się uciec z więzienia, zaatakować Forgera i zniszczyć jego stworzone Multiversum. Batman tłumaczy swoją decyzję, uznając, że Liga Sprawiedliwości to zbiorowe wysiłki, gdzie każdy członek ma prawo do wyboru i nadziei na znalezienie lepszego rozwiązania. W końcu Forger, pod wrażeniem determinacji Batmana, zgadza się na współpracę i walkę z Lexem i Perpetuą u boku Ligi Sprawiedliwości.

Zeszyty[]

  • Justice League (Volume 4) #19
  • Justice League (Volume 4) #20
  • Justice League (Volume 4) #21
  • Justice League (Volume 4) #22
  • Justice League (Volume 4) #23
  • Justice League (Volume 4) #24
  • Justice League (Volume 4) #25
Advertisement