DC Wiki
Advertisement

Liga Sprawiedliwości (Justice League) - Drużyna, w której skład wchodzą najwięksi bohaterowie, wspólnie przeciwdziałając zagrożeniom w stronę ziemi. Założycielami byli Aquaman, Batman, Cyborg, Flash, Green Lantern, Superman i Wonder Woman.

Historia[]

Założenie[]

Osobny artykuł: Liga Sprawiedliwości: Początek

Justice League powstała zaraz po pojawieniu się superbohaterów, kiedy złoczyńca Darkseid próbował inwazji na Ziemię.

Gdy Parademony zaatakowały planetę, Batman, Green Lantern, Flash i Superman połączyli siły, aby powstrzymać inwazje. Wonder Woman (podczas misji dyplomatycznej w Waszyngtonie), Aquaman (którego królestwo również było atakowane) i Cyborg (stworzony przez eksplozję jednego z Fatherboxów Darkseida) również dołączyli do walki. Grupa siedmiu bohaterów odparła atak Darkseida i jego wojsk z powrotem do Apokolips, a świat był niezmiernie wdzięczny za ich współpracę. Bohaterowie zdecydowali, że w interesie ochrony Ziemi utworzą oficjalny zespół - nazywając siebie „Super Siódemką”.

Nazwę tę szybko zmieniono na powszechnie rozpoznawalną „Ligę Sprawiedliwości”, wymyśloną przez autora Davida Gravesa.

New 52[]

Rebirth[]

Po pozornej śmierci Supermana Liga Sprawiedliwości przegrupowała się, dodając do swojej listy dwóch Green Lanterns: Simona Baza i Jessicę Cruz.

W New 52 Superman zmarł, a następnie został zastąpiony przez swojego odpowiednika z New Earth w lidze. Jednak w wyniku Superman Reborn ich historie połączyły się i stali się jedną osobą. W związku z tym Superman tak naprawdę nie „zginął” w tym incydencie, chociaż wydarzenia pozornie nadal miały miejsce.

Pierwsza wspólna misja nowego zespołu była światowym zagrożeniem: kosmiczne pasożyty najeżdżały duże miasta i porywały ludzi, podczas gdy kosmiczne istoty zwane Rodziną mówiły o końcu świata. Liga Sprawiedliwości próbowała zmniejszyć szkody na całym świecie, ale zdała sobie sprawę, że najeźdźcy z kosmosu próbują ratować życie przed zbliżającą się apokalipsą, zamiast samemu ją rozpocząć. Gdy bezpośredni konflikt dobiegł końca, Liga Sprawiedliwości została zmuszona do przygotowania się na rzekomy koniec świata.

Jessica Cruz tymczasowo opuściła zespół po tym, jak istota strachu zainfekowała ich wszystkich i zmusiła ich do wpadania w ich najgłębsze niepokoje. Chociaż Jessica użyła swojego pierścienia Latarni, aby obezwładnić i zniszczyć istotę, po fakcie poczuła, że ​​nie jest gotowa być częścią tak imponującego zespołu.

Liga Sprawiedliwości musiała również poradzić sobie z wirusem komputerowym, który włamał się do Cyborga i zmusił ich orbitalną Strażnicę do upadku na Ziemię, a także zhakował Batjaskinię i pierścień Latarni Simona Baza. Wirus został stworzony przez haktywistę o dobrych intencjach Jamesa Palmera, którego technologia została przypadkowo dokooptowana przez jego dzieci, nie zdając sobie sprawy, że używały jej do zniszczenia Ligi. Sytuacja stała się tak tragiczna, że ​​przypadkowo wyznaczono ogromną nagrodę za głowy Ligi, wysyłając rój złoczyńców do ich lokalizacji w celu zebrania, ale bohaterowie pokonali ich i opanowali wirusa komputerowego.

Justice League vs. The Suicide Squad[]

Jessica Cruz ponownie dołączyła do Ligi Sprawiedliwości, a Batman poinformował zespół o istnieniu tajnej drużyny robotniczej super-złoczyńców Amandy Waller - Suicide Squad. Liga Sprawiedliwości była zniesmaczona tym, czego się dowiedzieli i ingerowała w jedną z misji oddziału, chcąc rozwiązać strój. Chociaż League udało się pokonać większość drużyny, Waller aktywowała asy w rękawie i użyła Enchantress i Killer Frost, aby ostatecznie pokonać bohaterów.

Liga Sprawiedliwości została przetransportowana do Belle Reve i trzymana w zamknięciu, prawie zmuszona do dołączenia do drużyny. Jednak, kiedy Maxwell Lord uwolnił oryginalną Drużynę Samobójców z odizolowanych cel o maksymalnym bezpieczeństwie, aby pomóc mu zabezpieczyć Serce Ciemności, Waller połączyła swoją obecną drużynę z Ligą, aby go powstrzymać.

Misja zakończyła się niepowodzeniem, a Lord z powodzeniem aktywował Serce Ciemności, aby stać się najnowszym gospodarzem Eclipso. Pod jego wpływem zainfekował większość Ligi Sprawiedliwości, pozostawiając Batmana i oddział samobójców, by walczyli z jego siłami, gdy przejął Biały Dom. Killer Frost ponownie pokazał siłę swojej mocy i był kluczem do ostatecznego pokonania Lorda.

W następstwie Liga Sprawiedliwości zgodziła się tolerować Legion Samobójców – który, jak się okazało, był potajemnym planem Amandy Waller przez cały czas, manipulując Lordem, aby wykonał każdy krok swojego planu. Batman, wierząc, że świat potrzebuje nowej supergrupy z siłą zarówno Ligi, jak i Drużyny, utworzył najnowszą iterację Ligi Sprawiedliwości Ameryki.

Out of Time[]

Liga Sprawiedliwości wyruszyła w kolejną podróż w czasie, otrzymując od dziewczyny o imieniu Molly the Keeper zadanie powstrzymania rasy bytów czasu zwanych Ponadczasowi. Liga Sprawiedliwości została rozproszona w strumieniu czasu, dopóki nie zorientowali się, że Molly ich oszukała i zamiast tego zamierzała zniszczyć ziemskich bohaterów. Liga wróciła do siebie i ostatecznie powstrzymała Molly.

Po kilku mniejszych przygodach do zespołu dołączyła na jego miejsce narzeczona Aquamana Mera, gdyż Artur był niedysponowany własnymi problemami.

Niedługo potem Ligę odwiedziły ich przemieszczone w czasie dzieci z 20 lat w przyszłości - Cruise Jason i Jenny Allen, dzieci Barry'ego Allena i Jessiki Cruz, Cube, syn Cyborga, Hunter Prince, syn Wonder Woman i Serenity, córka Aquamana i Mery. Ich dzieci poprosiły ich o pomoc w powstrzymaniu istoty, która zniszczyła ich przyszłość, zwanej Ciemnością, a także Władcy, złego przyszłego ja Aquamana.

Odkrycie Mrocznego Uniwersum[]

Przez tysiąclecia istnienie Dark Multiverse było nieznane mieszkańcom Prime Multiverse, dopóki na Prime Earth śledztwa Eskadry Blackhawk i Challengers of the Unknown doprowadziły tych ostatnich do podróży w nieznane i dotarcia do Ciemności Wieloświat. Agenci Barbatosa, Court of Owls, zaprojektowali „płaszcz” Batmana, używając na nim pięciu rodzimych metali ciężkich z Dark Multiverse, Nth Metal, Promethium, Dionesium, Electrum i Batmanium: Mroczny Rycerz został ostatecznie wysłany do to zepsuło Multiverse, jednocześnie wydając Barbatosa, który zebrał armię najgorszych odpowiedników Dark Multiverse Batmana, tak zwanych Mrocznych Rycerzy, którzy narodzili się z lęków Bruce'a Wayne'a, pod dowództwem Batmana, który się śmieje, Batmana, który został zainfekowany przez Toksyna Jokera.

Z pomocą Multiversal Tuning Fork i Phantom Zone Projector, Steel i Barry Allen aka Flash pomogli Supermanowi w podróży do Dark Multiverse w poszukiwaniu Batmana, tylko po to, by jego wejście stało się częścią pułapki zastawionej przez jego mieszkańców, którzy go złapali do tej samej maszyny, którą zasilał Batman, aby użyć go jako baterii do poprowadzenia Multiverse w ciemność, uwalniając przy tym własne koszmarne wersje Supermana.

Gdy Mroczni Rycerze podbili Ziemię 0, Barbatos zwerbował innych koszmarnych odpowiedników bohaterów Ziemi 0, których powstrzymali Wonder Woman i Hawkgirl. Podczas ostatecznej bitwy siły Dark Multiverse pokonywały opór, dopóki bohaterom nie pomogli bohaterowie Multiverse, którzy zostali wezwani na pole bitwy przez tajemniczą 53. Ziemię i zdołali użyć Elementu X do wyczarowania i noszenia boskich zbroi, których moce pozwoliły im raz na zawsze pokonaj Barbatosa i Mrocznych Rycerzy

Justice Lost[]

Liga Sprawiedliwości zaczęła tracić przychylność opinii publicznej, gdy rząd amerykański postawił ją przed sądem w celu zbadania jej nieuregulowanej autonomii; ich sprawa nie została wzmocniona, gdy jeden z ich super fanów przebrał się za Batmana i zamordował śledczego. Cyborg awansował na przywódcę Ligi i starał się jak najlepiej złagodzić napięcia polityczne, choć było to bezowocne.

Sprawy tylko się pogarszały. Liga Sprawiedliwości i Liga Sprawiedliwości Ameryki połączyły siły, aby uratować część miasta po zderzeniu pociągu, ale pomimo prób uratowania jak największej liczby istnień ludzkich poprzez skupienie się na dzielnicy znajdującej się w najbardziej bezpośrednim niebezpieczeństwie, przez całkowity przypadek, ta sprawiło, że Liga Sprawiedliwych wydawała się traktować priorytetowo ratowanie tylko bogatych mieszkańców. W Stanach Zjednoczonych zaczęły pojawiać się pozwy zbiorowe przeciwko ludziom, którzy uważali, że nie zostali sprawiedliwie uratowani przez Ligę Sprawiedliwości.

Ponadto Strażnica Ligi Sprawiedliwości ponownie spadła na Ziemię, lądując w Afryce i niszcząc tam swoją reputację. Liga Sprawiedliwości została zmuszona do obrony swojej technologii przed afrykańskim władcą Czerwonym Lwem, który chciał wykorzystać ich technologię do prowadzenia wojny z innymi narodami afrykańskimi. Red Lion, nie rezygnując ze swojej potęgi, próbował wyłudzić od rządu USA dużą sumę pieniędzy za ich powiązania z Ligą Sprawiedliwości i to, jak źle postrzegano ich jako radzących sobie z konfliktem w Afryce. Liga Sprawiedliwości została zmuszona do wycofania się z Afryki i zaakceptowania faktu, że nie jest w stanie rozwiązać wszystkich problemów świata.

Bez Sprawiedliwości[]

Po tym, jak Ściana Źródła została zerwana przez Ligę Sprawiedliwości, gdy próbowali wykorzystać Element X, cały Korpus Zielonych Latarni próbował go ponownie zapieczętować, ale ostatecznie nie był w stanie go naprawić. Złoczyńca Brainiac przybył na Ziemię i zebrał bohaterów i złoczyńców do walki z Tytanami Omega. Tytani zostali uwolnieni ze szczeliny w murze, aby pożreć całe planety: w szczególności - jego rodzinną planetę Colu. Brainiac stworzył cztery zespoły; jeden, aby zatrzymać każdego Tytana. Entropia, tajemnica, mądrość i cud.

Justice League No Justice Vol 1 1 Textless Wraparound

Mystery

Entropy

Brainiac połączył Ligę Sprawiedliwości z bohaterami i złoczyńcami z innych drużyn w tym, co przeanalizował, byłoby najlepszym ugrupowaniem do pokonania każdego z czterech Tytanów Omega. Jednak zanim Brainiac mógł poprowadzić ich wszystkich do walki, jego głowa eksplodowała, ponieważ Amanda Waller przypadkowo przeciążyła go kolekcją najsilniejszych psychicznych użytkowników Ziemi, aby dowiedzieć się więcej o jego planie. Bez jednoczącego przywódcy cztery gałęzie Ligi Sprawiedliwości - Entropia, Tajemnica, Mądrość i Cud - wylądowały na Colu.

Liga Sprawiedliwości starała się zrozumieć, jak powstrzymać Tytana Mądrości przed zniszczeniem Colu i postanowiła podążać za swoimi węzłami do czterech Drzew i ponownie uruchomić umierające trzy energie, aby przywrócić równowagę Colu. W Drzewie Cudów Superman i Sinestro odkryli dziesięć tysięcy skradzionych, skurczonych światów. I włamując się do Więzienia Ultra Penitence; Batman i Deathstroke uwolnili przetrzymywanych w nim więźniów, tworząc Entropię, aż w centrum więzienia uwolnili… Brainiac 2.0.

Wonder

Wisdom

Żądanie Brainiaca 2.0 brzmiało: zmienić plan Brainiaca. Brainiac 1.0 użyłby bohaterów do rządzenia Colu, wysysając ich moc i kierując Tytanów Omega na Ziemię. Zamiast tego bohaterowie kontynuowali odmładzanie słabszych Drzew, a Cyborg osłabił Drzewo Mądrości.

Osłabione Drzewa zostały ponownie rozpalone, ale było już za późno, gdy Tytan Mądrości otworzył swoją zbroję i pochłonął planetę. Brainiac 2.0 był wściekły i pozostawił Ligę na lodzie, aby upewnić się, że Ziemię spotka taki sam los jak Colu.

Liga Sprawiedliwości wróciła na Ziemię, aby odkryć, że Brainiac I zasadził tam kosmiczne ziarno, a Tytani Omega podążyli za nim. Nie wiedząc, jak powstrzymać ich przed pochłonięciem ich świata, Cyborg zdał sobie sprawę, że sposobem na pokonanie ich jest doładowanie Kosmicznego Nasienia Drzewa Entropii i wszczepienie go w głodnego Tytana Entropii. Kiedy Green Arrow wystrzelił go w Tytana, jego trzej bracia nie mogli oprzeć się potrzebie ucztowania na nim i Entropia została zniszczona; jego bracia: nasyceni; i Ziemia: uratowana.

Totalność[]

Liga Sprawiedliwości po raz kolejny zaktualizowała swój skład po uratowaniu świata, dodając Martian Manhunter, Hawkgirl i Johna Stewarta jako członków. Bez swojej Strażnicy Liga założyła swoją nową oficjalną bazę w niedawno odbudowanej Hali Sprawiedliwości.

Lex Luthor, który powrócił do łajdactwa po odkryciu kosmicznej siły entropii w galaktyce i o tym, jak w przyszłości będzie czczony jako męczennik za swoje zaangażowanie w zagładę w „wieku bohaterów”, zebrał nowy zespół składający się z wszystkich największych złoczyńców Ligi, aby specjalnie im przeciwdziałać, nazywając to „Legionem Zagłady”. Liga Sprawiedliwości i Legion ścierają się o kontrolę nad kosmiczną siłą zwaną Totalnością, chociaż Lidze udało się ją przejąć.

Advertisement