DC Wiki
Advertisement

Liga Sprawiedliwości kontra Suicide Squad - Historia napisana przez Joshue Williamsona. Jest to crossover serii Justice League oraz Suicide Squad. Akcja toczy się w uniwersum Prime Earth.

Streszczenie[]

Killer Frost zostaje przywieziona do Belle Reve, tam przedstawiają jej po kolei obecnych więźniów. Caitlyn Snow nie okazuje strachu twierdząc, że więźniowie nie robią na niej wrażenia. Kiedy poznaje Amandę Waller zmienia zdanie.

Suicide Squad zostaje wysłany na kolejną misję, powstrzymując terrorystę, jednak przez wstrząsy w okolicy dochodzi do zawalenia budynku. Liga Sprawiedliwości dowiaduje się o istnieniu Suicide Squadu i postanawia zrobić z tym porządek. Zjawiają się w ostatniej chwili, aby uratować miasto przed katastrofą. Amanda Waller wydaje rozkaz zabić ligę.

Maxwell Lord zbiera grupę przestępców, proponując im współpracę, jednak nie są oni przekonani czy ich interesy są pokrewne. Liga walczy z Suicide Squadem, Rick Flag jest w drodze, aby umożliwić im ucieczkę. Deadshot rozkazuje rozdzielić się, aby walczyć z każdym członkiem ligi osobno. Enchantress walczy z Supermanem, który jest wrażliwy na magię i zostaje przez nią osłabiony. Sytuację wykorzystuje Killer Frost, która pobiera nagromadzoną przez Supermana energię słoneczną i zamraża całą Ligę sprawiedliwości. Bohaterowie zostają przewiezieni i zamknięci w celach w siedzibie Suicide Squadu.

Kilka dni wcześniej Amanda Waller zatrzymała Maxwella Lorda na przesłuchanie, gdzie dowiedziała się o jego przeszłości jak został czarnym królem w Checkmate. Lord wykorzystał swoje talenty, aby wydobyć informacje z Amandy i przetrzymywanych członkach Ligi Sprawiedliwości, następnie uciekł z aresztu.

Batman uwalnia się z aresztu i odbywa rozmowę z Waller. Członkowie Ligi zostają uwolnieni, a Amanda wyjaśnia wszystkim, w jakiej są sytuacji. Pokazuje odzyskane przez Flaga i Katanę nagranie z miejsca zwanego katakumby gdzie byli więzieni najniebezpieczniejsi przestępcy, Szmaragdowa Cesarzowa, Rustam, Doctor Polaris, Johnny Sorrow oraz Lobo. Zostali uwolnieni przez Maxa Lorda, który manipuluje nimi, aby zabić Waller i odzyskać przedmiot, który znajduje się w Belle Reve. Amanda prosi obie drużyny o ochronę i wyjawia ze ci przestępcy tworzyli pierwszy Suicide Squad.

Kilka lat temu Waller utworzyła pierwszy Suicide squad z super przestępców. Każdemu coś obiecała, aby zmotywować ich do wykonania misji. Wysłała ich do Jangsunu gdzie państwo posiadało wyjątkowo potężnych metaludzi. Na miejscu doszło do masakry, wraz ze śmiercią metaludzi ginęło tysiące cywili. W budynku drużyna znalazła urządzenie kontrolujące fale mózgowe. Amanda Waller wydała rozkaz, żeby go zniszczyć, ale drużyna zbuntowała się, chcąc wykorzystać urządzenie dla siebie. Waller podwoiła stawkę, aby Lobo zabił Cyclotrona, który w chwili śmierci doprowadził do wielkiego wybuchu. Drużyna przeżyła, ale została zamknięta pod kluczem.

Pierwszy Suicide squad atakuje Belle Reve. Liga łączy siły z obecnym Suicide Squad i bronią Amandy Waller. Lidze udaje się pokonać napastników z pomocą członków oddziału samobójców. Wykorzystując zamieszanie, Max Lord udaje się głębiej szukając celu swojego przybycia. Na drodze staje mu Killer Frost, ale udaje mu się kontrolować również ją. Docierają do skarbca, w którym przetrzymywany jest kamień Eclipso. Z jego pomocą Lord może kontrolować wszystkich a w szczególności Ligę Sprawiedliwości.

Max lord w kilkanaście minut za pomocą kontrolowania członków Ligi Sprawiedliwości rozwiązał wszystkie konflikty na świecie. Pod gruzami Belle Reve uwiezieni są Amanda, Batman i Deadshot, tam znajduje ich Superman pod kontrolą Maxa. Gdy Lobo się zregenerował uwolnił się spod kontroli Maxa i pomógł Batmanowi bronić się przed Supermanem. Batman zbiera drużynę Suicide Squadu próbując powstrzymać Maxa Lorda. Jedynie Cyborg próbuje odeprzeć wpływ Maxa dzięki swojej mechanicznej części. Max Lord zaczyna tracić kontrolę nad sobą i przejmuje ją moc Czarnego Diamentu. Ostatecznie Eclipso zostaje uwolniony.

Steve Trevor jest świadkiem wydarzeń w Białym Domu. Wszyscy pracownicy zostają przemienieni w agresywne stwory z zaćmieniem na twarzy. Steve jako jedyny pozostał przy zdrowych zmysłach i próbuje dostać się do rodziny. Po drodze widzi, jak w mieście panuje chaos i wszyscy dostają się pod kontrolę Eclipso. Gdy dociera do domu widzi jak jego siostrzeńcy pod wpływem Eclipso próbują zabić jego siostrę Tracy. Przez chwilę Steve zatraca się w sobie i Eclipso próbuje przejąć kontrolę i nad nim. Steve jednak nie poddaje się tak łatwo i wszystko dookoła wraca do normalności. Gdy już myślał, że nastał nowy dzień i wszystko się ułoży, słońce obejmuje zaćmienie i Eclipso przejmuje kontrolę nad Steve’em.

Batman obmyśla plan pokonania zagrożenia. Zleca Killer Frost stworzenie z lodu pryzmatu, który zamieniałby promienie z oczu supermana na promienie słoneczne, które rozpraszają mrok Eclipso. Po pierwszym ataku supermana udaje się skierować światło na ligę sprawiedliwości i uwolnić ich spod wpływu Eclipso. Jednak Killer Frost jest wyczerpana i brakuje jej ciepła życiowego. Batman chce się poświęcić i oferuje jej swoje życie, na miejscu pojawia się cała liga razem z Suicide Squad, którzy również oferują swoją energię. Zabierać z każdego po trochu Killer Frost przystępuje do działania. Plany chce pokrzyżować Eclipso, który próbuje wyciągnąć z Caitlyn jej skryte pragnienia. Okazuje się jednak, że wewnątrz Killer Frost jest nadzieja, odpiera ona atak Eclipso. Max lord wraca do swojej postaci a czar Eclipso traci na działaniu. Po wszystkim Batman chce zwrócenia wolności Killer Frost w zamian za jej poświęcenie. Max lord zostaje uwięzionym przez Waller, a tam dochodzi do całej prawdy, wszystko było planem Waller, specjalnie podrzuciła mu informacje o diamencie tylko po to, aby znaleźć lidze i drużynie wspólnego wroga, ponieważ Batman deptał jej po piętach. Amanda rekrutuje go do nowego zespołu, oddziału XI.  

Zeszyty[]

  • Suicide Squad Vol. 5 #8
  • Justice League Vol. 3 #12
  • Justice League vs. Suicide Squad #1 (2016)
  • Justice League vs. Suicide Squad #2
  • Justice League vs. Suicide Squad #3
  • Justice League vs. Suicide Squad #4
  • Suicide Squad Vol. 5 #9
  • Justice League vs. Suicide Squad #5
  • Justice League Vol. 3 #13
  • Justice League vs. Suicide Squad #6
  • Suicide Squad Vol. 5 #10
Advertisement