DC Wiki
Advertisement

Linnya Wazzo (Phantom Girl), członkini zespołu superbohaterów The Terrifics. Jest także przodkiem Phantom Girl z XXXw., Tinya Wazzo, która służy w futurystycznym Legionie Superbohaterów.

Historia[]

Geneza[]

Linnya Wazzo pochodziła z planety Bgztl i miała dwoje kochających rodziców. Każdy członek rasy Bgztlian ma moc zmieniania się w niematerialne i przenikania przez przedmioty i ludzi, w tym Linnyę. Kiedy Linnya była małym dzieckiem, wraz z rodzicami planowała wakacje na odległym świecie Bismoll, ponieważ w tym roku odbywały się tam Mistrzostwa Magno Ball. Podczas podróży rodzinnym statkiem kosmicznym rodzina Wazzo została uwikłana w kosmiczną burzę. Próbując ocalić życie Linnyi, jej rodzice umieścili ją w jedynej kapsule ratunkowej i wysłali w bezpieczne miejsce. Jednak ojciec Linnyi źle obliczył projekcję kapsuły ratunkowej i przypadkowo wysłał Linnyę dalej w burzę, powodując jej rozbicie się na innym świecie.

Jak się okazało, burza była portalem do Dark Multiverse, zbioru wszechświatów, które poszły nie tak i miały umrzeć. Linnya wkrótce odkryła, że utknęła w swojej niematerialnej formie, nie mogąc niczego dotknąć. Linnya dorastała w Dark Multiverse, spędzając całe swoje dzieciństwo i większość nastoletnich lat w koszmarnym wymiarze, mając do towarzystwa tylko pająki.

Wolność[]

Po latach uwięzienia w Dark Multiverse Linnya została odkryta przez trzech superbohaterów z Ziemi. Tymi superbohaterami byli Plastic Man (Patrick „Eel” O'Brian), Metamorpho (Rex Mason) i Mister Terrific (Michael Holt), którzy wpadli przez wciąż otwarty portal do Dark Multiverse. Po wejściu do Dark Multiverse trzej bohaterowie odebrali sygnał wysłany przez kogoś z Multiverse i wierzyli, że to Linnya ustawiła latarnię. Linnya odczuła niesamowitą ulgę, widząc kolejną czującą istotę po tak długim czasie i zgodziła się towarzyszyć bohaterom, gdy szukali latarni.

W końcu bohaterowie natknęli się na urządzenie wyzwalające sygnał i aktywowali je. Maszyna ożyła i wyświetliła hologram mężczyzny. Mężczyzna na hologramie przedstawił się jako Tom Strong.

Strong poinformował Linnyę i bohaterów, że jeśli przeglądają wiadomość, prawdopodobnie nie żyje i do nich należy ocalenie wszechświata. Po tym, jak wiadomość przestała być odtwarzana, Mister Terrific chciał zabrać antenę urządzenia z powrotem do swojego laboratorium w celu analizy. Ponieważ antena była tak mocno przymocowana do urządzenia, potrzebował pomocy Metamorpho i Plastic Mana, aby ją usunąć. Jednak kiedy urządzenie w końcu odpaliło, Linnyę i bohaterów uderzyła iskra ciemnej energii.

Iskra obudziła zwłoki gigantycznego tytana z kosmosu, który zaczął atakować bohaterów. Z anteną w dłoni bohaterowie uciekli z powrotem przez portal i zamknęli go, pozostawiając Tytana po drugiej stronie. W końcu uwolniona od Dark Multiverse, Linnya odkryła, że może ponownie stać się namacalna, jednak wszystko, czego dotknie, eksploduje. Mister Terrific obiecał pomóc Linnyi znaleźć źródło tych problemów i wrócił do swojego laboratorium, aby zbadać antenę. Jednak gdy tylko opuścił Linnyę, Rex i O'Brian ponownie przeżyli ten sam szok, co poprzednio. Ten szok zmusił Terrifica do powrotu innych bohaterów do Stagg Mansion, lokalizacji portalu.

Advertisement