DC Wiki
Advertisement

Mister Terrific (prawdziwe nazwisko Michael Holt) jest genialnym wynalazcą i biznesmenem oraz członkiem-założycielem Terrifics.

Historia[]

Geneza[]

Michael był znany jako cudowne dziecko w młodym wieku. Zanim osiągnął dorosłość, stał się znany jako jeden z najmądrzejszych ludzi na Ziemi. W pewnym momencie był żonaty i był świadkiem śmierci swojej żony Pauli i nienarodzonego syna. Po tej tragedii Michael postanowił stawić czoła nieznanemu i został zainspirowany do zostania superbohaterem Mister Terrific. Założył własną firmę Holt Industries i stał się jednym z wiodących potentatów technologicznych na świecie. Związał się także romantycznie z Karen Starr, właścicielką Starr Industries.

Debiut Mister Terrific[]

Kiedy na scenę wkroczyła grupa terrorystyczna znana jako Prodigy, Mr. Terrific zadebiutował na świecie. Stawiając czoła Prodigy, znalazł się w sprzeczności z pułkownikiem Andrew Lincolnem i Blackhawks, ponieważ Lincoln uważał, że technologia kalibru Mister Terrific powinna być kontrolowana przez rząd.

Earth 2[]

Kiedy Michael odkrył, że Karen Starr potajemnie włamywała się do Holt Industries i kradła technologię, aby stworzyć tunel kwantowy, próbował utrudnić jej włamania, dostosowując swoje zabezpieczenia, aby powstrzymać ją przed ponownym postawieniem stopy w jego firmie. Próbował podążać za nią przez szczelinę, którą stworzyła, i odkrył inny świat.

Dark Nights: Metal[]

Po przygodach na Ziemi 2 Michael wracał na swoją Ziemię, gdzie dowiedział się o powstaniu Dark Multiverse. Spotkał się z Batmanem na osobności w jego Jaskini Batmana. Tam Batman odsłonił pojemnik w kształcie jajka z emblematem superbohatera Plastic Mana, co sugeruje, że był w nim zamknięty i teraz nadszedł czas, aby go uwolnić.

Mister Terrific uratował Ruch Oporu Gotham przed Mrocznymi Rycerzami. On i Hal Jordan udali się następnie na Thanagar, aby zdobyć więcej Nth Metal, ale zostali schwytani przez Starro. Zostali uratowani przez Martian Manhuntera.

The Terrifics[]

Po swojej podróży do Dark Multiverse Holt odkrył, że jego firma została wykupiona przez potentata przemysłowego Simona Stagga, ku jego wielkiemu rozczarowaniu. Wrócił do starego budynku, obecnie używanego przez Stagg Enterprises, i odkrył, że Stagg przeprowadzał eksperymenty na Metamorpho, zmuszając go do przekształcenia się w Nth Metal. To otworzyło portal do Dark Multiverse, do którego zostali wessani Terrific, Plastic Man i Metamorpho.

Advertisement