DC Wiki
Advertisement

Mongul MDCCXCI był tyranem z kosmosu, władcą Warworld i byłym członkiem Korpusu Sinestro.

Historia[]

Geneza[]

Mongul urodził się jako potomek długiej linii władców planetarnych. Od najmłodszych lat mocno wierzył, że silni w naturalny sposób stoją ponad słabymi i dlatego nie chciał dzielić się niczym z nikim, nawet z własnymi krewnymi. Po zabiciu jego młodszego brata, jego rodzice spędzili lata próbując wymusić na nim dyscyplinę, ostatecznie rozpalając wojnę między rodziną, która ostatecznie spustoszyła ich ojczystą planetę, z Mongulem jako jedynym ocalałym z rodziny.

Następnie Mongul rozszerzył imperium do gwiazd, tworząc Świat Wojny, podbijając liczne planety i rządząc żelazną ręką, wielokrotnie wchodząc w konflikt z Międzygalaktycznym Korpusem Latarni. W pewnym momencie Mongul począł syna z nieznaną kobietą, syna, który najwyraźniej nie był zbyt zainteresowany sprawami ojca. Następnie miał drugiego syna, który bardzo go przypominał, a także podzielał jego pragnienie podbojów.

Mongul został wybrany na członka przerażającego Korpusu Sinestro, organizacji, którą ostatecznie przejął, sprawiając, że wszyscy go okrzyknęli liderem i przemianowali na Korpus Mongula, wchodząc w konflikt z samym Sinestro. Mongul został ostatecznie wydalony z Korpusu.

W końcu natknął się na Ziemię z planami podboju, ale został pokonany przez jej obrońców i zmuszony do odwrotu. Wiele lat później powrócił na Ziemię, aby zebrać „armię ochotników” złożoną z młodych graczy z całej planety, młodych ludzi, którzy chętnie spędzają każdą chwilę na planowaniu bitew.

Game Over[]

Wysłał swoją Złotą Furię na powierzchnię planety, aby nękać jej populację, a gdy Toymaster testował ukryte urządzenie do gier Mongula, pojawił się i pozornie zamordował Batmana, zanim przybył Superman, aby się z nim skonfrontować, odesłał go, gdy zajmował się swoim mistrzem planują rządzić całą populacją Ziemi poprzez jej głód przemocy.

Ale gdy jego gra szalała i coraz więcej ludzi przyłączyło się do planu Mongula, Supermanowi udało się skierować gniew ludzkości przeciwko samemu tyranowi, ostatecznie jednocząc się przeciwko niemu i pokonując go. Został schwytany i uwięziony w Strefie Widmo, dopóki nie połączył się ze swoim synem Jochi, który został uwięziony przez ziemskich bohaterów wraz z całym Warworld. Był zniesmaczony tym, co Jochi zrobił ze swoim ludem, dobywając własnego miecza przebił pierś syna, mówiąc, że tylko on jest panem Warworld.

Doomed[]

Kiedy Superman został zainfekowany przez kryptońskiego potwora, Batman i Wonder Woman udali się do Strefy Widma, aby znaleźć odpowiedzi na temat mocy stworzenia, natknęli się na Mongula i Kryptońskiego przestępcę Non, którzy prawie uciekli z więzienia, dopóki Wonder Woman nie zepchnęła ich z powrotem do Strefy Widma . Jednak po próbie przełknięcia ludzkiej wiedzy przez Brainiaca i zniszczeniu Fortecy Samotności Supermana, Mongul i Non zostali uwolnieni.

Pragnęli niszczyć, ale kiedy zdali sobie sprawę, że Brainiac stoi za anihilacją Ziemi, postanowili wrócić do Strefy Widma ze strachu. Mongul został wtedy wezwany przez Wonder Woman, która chciała zawrzeć umowę o posiadanie Warworld, umowę, którą zaaranżowała siłą. Użyła mocy Warworld, aby uszkodzić Brainiaca na tyle, by Superman mógł go pokonać.

Sinestro War[]

Mongul i jego Warworld w jakiś sposób uciekli ze Strefy Widma i udali się na Nowy Korugar, aby dokonać zemsty na Sinestro, zwabiając go na swoje terytorium, by skonfrontować się z nim bezpośrednio i złapać go w pułapkę, ale ich bitwa została przerwana przez Ligę Apex, która szybko pokonała Sinestro po tym, jak satelita broni wyssał jego moc. Mongul wziął go do niewoli, zastanawiając się, jak osuszył pierścień mocy latarni strachu przy użyciu technologii Relic, gdy czekał na resztę swojego Korpusu, ale nie był świadomy, że ich liczba liczyła teraz wśród nich Nowego Boga.

Mimo to Mongul był pewny siebie, decydując się dołączyć do bitwy i stawić czoła najnowszemu dodatkowi do korpusu, w końcu został pokonany przez Sinestro, który przechytrzył go, obracając przeciwko niemu jego sojuszników w Lidze i wyrzucając go do głębin kosmosu.

Mongul jest następnie ponownie widziany, jak został nawrócony przez Bladych Wikariuszy. Będąc w znacznym stopniu wzmocnionym przez antyemocjonalny porządek, był w stanie walczyć i prześcignąć Czarnego Adama wzmocnionego Pierścieniem Sinestro, a także przedrzeć się przez obronę swojej byłej cytadeli planetarnej, przy czym sam Sinestro zauważył kiedyś, że był już potężny przed jego nawróceniem.

Gdy ostatnia niebieska latarnia weszła do walki, wzmacniając wszystkie obecne żółte latarnie. Mongul poczuł się pokonany i po raz pierwszy czuje ukłucie strachu, odkąd odebrano mu emocje. Wkrótce zostaje przerzucony przez Adama na drugą stronę powierzchni Warworlds. Uwolniony od wpływu The Palings po śmierci biskupa Mongula wyskoczył z wraku swojego celownika, zabijając kilka żółtych latarni, zanim został napadnięty przez Manhunters Sinestro; dobrze widząc, że jego śmiertelny wróg poszerzył jego szeregi. Mongul uciekł na jakiś czas na Ziemię, aby zaplanować swoją zemstę.

Superman Revenge Squad[]

Cyborg Superman zaczął werbować wrogów Supermana, w tym Mongula, obiecując mu odzyskanie Warwolrd. Łącząc siły z pozostałymi złoczyńcami stoczyli walkę z rodziną Supermana u boku Generała Zoda. Ostatecznie Zod, wykorzystał go, a następnie pozbył wyrzucając w przestrzeń kosmiczną kiedy przestał być potrzebny.

Advertisement