DC Wiki
Advertisement

Nastoletni tytani: Damian wie lepiej (Teen Titans: Damian Knows Best) - Historia napisana przez Benjamina Percy'ego. Pierwszy tom szóstego wydania serii Teen Titans. Akcja ma miejsce w uniwersum Prime Earth.

Streszczenie[]

Beast Boy, Starfire, Raven oraz Kid Flash wiodą spokojne życie w mniejszym lub większym stopniu bohaterskie. Każde z nich zostaje zaatakowane przez tajemniczą postać, ogłuszone i zaciągnięte do tajemniczego pomieszczenia. Gdy wszyscy odzyskali przytomność, okazuje się, że sprawcą zamieszania jest Robin, Damian Wayne.

Damian obchodzi urodziny samotnie, nie mając przyjaciół, postanawia utworzyć nową grupę nastoletnich tytanów. W tym celu właśnie uprowadził czworo młodych bohaterów. Nastolatkowie są źli z powodu porwania, Starfire uwalnia się za pomocą swojej mocy i atakuje Robina. Robin ma do pomocy swojego przyjaciela Goliatha, smokopodobny stwór. Łącząc siły, grupa pokonuje Damiana i jego potwora, ale ten tylko uśmiecha się i tłumaczy, że właśnie dlatego im się udało go pokonać, ponieważ pojedynczo zdołał obezwładnić każde z nich, ale razem są o wiele silniejsi. Grupa zgadza się dołączyć do Damiana. Damian otrzymuje w prezencie urodzinowym list z groźbą śmierci od swojego dziadka Ra’s Al Ghula.

Damian spotyka się ze swoją matką na dachach Gotham, tam matka przekazuje mu informacje ze jego dziadek wysłał za nim Pięść Demona. Namawia go też, aby wrócił do domu i wybrał życie u jej boku, tak jak to sobie zaplanował Ra’s Al Ghul. Damian odmawia i zbiera tytanów w kryjówce w San Francisco. Na miejscu tłumaczy drużynie kim są ich przeciwnicy, mają oni podobne moce do członków drużyny. Rozmowę przerywają zabójcy, atakując młodych tytanów. W czasie walki wrogowie ujawniają ze Damian był jednym z nich i że jest wnukiem Ra’s Al Ghula. Drużyna traci zaufanie do Robina i czują się oszukani. Robin zjawia się batplanem organizując ucieczkę, obiecuje ze od tej pory koniec kłamstw.

Robin opowiada tytanom o swoim dzieciństwie, jak był trenowany na zabójcę, o swoim aroganckim zachowaniu wobec kuzynki, która była członkiem pieści demona, a teraz ich ściga. Drużyna zwierza się ze swoich problemów z dzieciństwa, znajdując w sobie podobieństwa, jakich doświadczyli w przeszłości. Damian postanawia wyruszyć sam, aby ochronić drużynę. Spotyka się, że swoim dziadkiem oferując mu swój powrót w zamian za bezpieczeństwo drużyny.

Damian stawia się na żądanie Ra’s Al Ghula, ten jednak nie wybacza zdrady swojego wnuka. Całemu wydarzeniu przygląda się Beast Boy, który wraca szybko do tytanów opowiedzieć o całym zajściu. Starfire staje w obronie Robina twierdząc, że jest on dobrym człowiekiem, choć tego nie okazuje. W kryjówce ligi zabójców, Damian wyzywa na pojedynek Marę, swoją kuzynkę liderkę Pięści Demona, jeśli wygra, zostawia tytanów w spokoju. Pojedynek kończy się zwycięstwem Damiana, jednak nie zabił on swojej przeciwniczki, dlatego ta wbija mu sztylet w plecy, co bardzo rozczarowuje Ra’s Al Ghula i wtrąca Damiana do lochu. Stamtąd ratują go Nastoletni Tytani.

Nastoletni tytani uwalniają Damiana z lochu i próbują wydostać się na wolność. W głównej Sali wpadają w pułapkę Pięści Demona, jednak, zamiast walczyć, próbują przekonać ich o tym, że droga zabójcy to zła droga. Robin opowiada o ich dzieciństwie, jak każdy został porwany przez ligę ze swoich rodzin. Słysząc te historie, Pięść Demona zmienia strony i stają przeciwko lidze zabójców. Ra’s Al Ghul wściekły na to zajście chce się pozbyć pięści, ale Robin staje w ich obronie. Cała drużyna atakuje Ra’s Al Ghula oraz Marę, ci decydują się na odwrót. Po wyjściu na zewnątrz spotykają Batmana, któremu podoba się pomysł grupy nastoletnich tytanów, chce, by działali jednak pod czyimś nadzorem. Damian nie zgadza się, chce prowadzić tę grupę sam bez niczyjej zgody ani kontroli. Wspólnie z przyjaciółmi przenoszą się do San Francisco, gdzie zakładają siedzibę tytanów.  

Zeszyty[]

  • Teen Titans: Rebirth #1
  • Teen Titans (Volume 6) #1 (Damian Knows Best, Part 1)
  • Teen Titans (Volume 6) #4 (Damian Knows Best. Part 4)
Advertisement