DC Wiki
Advertisement

Negative Speed Force została stworzona przez Eobarda Thawne'a jako negatywna wersja Speed Force.

Historia[]

Pre-Flashpoint[]

Jest to wielowymiarowe pole ujemnej energii, które pożera zwykłą Speed ​​Force jak rak i może pochłonąć każdego połączonego z nim speedstera za pomocą dotyku. Podobnie jak Barry Allen z Speed ​​Force, sam Thawne jest także generatorem Negative Speed ​​Force z każdym krokiem, który biegnie. Użył go do zainfekowania i zepsucia Barry'ego, w nadziei, że Negative Speed Force pochłonie bliskich Barry'ego i innych speedsterów, którzy na nim polegają, pochłaniając Barry'ego w żalu, aby połączył się z Speed ​​Force.

Odrodzenie[]

We wszechświecie Post-Flashpoint i po wydarzeniach z DC Rebirth okazuje się, że Negative Speed Force nadal istnieje, a Eobard Thawne nadal jest jej twórcą i generatorem. Thawne może z niego skorzystać, tak jak normalni speedsterzy z normalną Speed Force, ale z własną unikalną sygnaturą energetyczną. Energie zmieniły się z czerwonego na czarny, aby jeszcze bardziej podkreślić jego „negatywne” i trujące właściwości.

Thawne prowadzi Barry'ego do Negative Speed Force, ponieważ sądzi, że uwięzi go tam na zawsze. Zamiast tego połączenie Speed Force Barry'ego jest uszkodzone, teraz zyskuje połączenie Negative Speed Force, a także inny wygląd. Barry jakoś ucieka i wraca do 25 wieku, i obiecuje, że zabije Thawne.

Po tym, jak Iris West zabiła Thawne, Negatywna Siła Prędkości zdawała się pozostawać w systemie Barry'ego, powodując, że przypadkowo wytworzył wokół siebie niszczycielskie fale siły, wysadzając opancerzoną ciężarówkę po uratowaniu jej kierowców przed Żniwiarzami. Barry wkrótce zdaje sobie sprawę, że jego przyspieszony metabolizm zmniejszył się od czasu narażenia i gojenie się powierzchownych ran, takich jak te otrzymane podczas walki z Shrapnelem, trwa dłużej. Później, niestety, dowiaduje się, że Negative Speed Force również sieje spustoszenie w jego emocjach, powodując, że rzuca się na Davida Singha, a otaczającą go destrukcyjną aurę pogarsza gniew. Wally West zgłasza się później na ochotnika do szkolenia Barry'ego w kontrolowaniu jego nowych niszczycielskich zdolności.

Wygląda na to, że Negatywną Siłę Prędkości można do pewnego stopnia powstrzymać przez jej przeciwieństwo, dodatnią Siłę Prędkości, gdy Barry i Wally powstrzymują napad na sklep jubilerski dokonany przez Black Spider. Aura Barry'ego pozostaje cicha, gdy biegnie obok swojego partnera.

Kilka dni później Meena Dhawan wraca i mówi Barry'emu, że negatywny aspekt Speed ​​Force koliduje z pozostałościami pozytywu w jego systemie i powoli go zabija. Nakazuje mu przetestować pełną niszczycielską moc jego energii podczas Demolition Derby, w wyniku czego rozbija szyby i przewraca pobliskie samochody. Ale Meena później zdradza Barry'ego i Wally'ego, pojawia się pełna siła Czarnej Dziury i chwyta speedsterów, Meena pozornie jako ich przywódczyni. Następnie zaczyna okrążać go z super prędkością i wchłania w siebie Negatywną Siłę Prędkości.

Arrowverse[]

W Arrowverse Negative Speed Force jest sztucznym, międzywymiarowym źródłem energii, które Eobard Thawne stworzył jakiś czas w przyszłości. Jego przewody są w stanie podróżować w czasie bez wykrycia przez użytkowników Speed ​​Force i mogą stać się żywymi paradoksami, ponieważ nie podlegają już ograniczeniom zarówno Strumienia Czasu, jak i Speed ​​Force; poruszają ich także negatywne emocje, które nieuchronnie psują ich wszystkich.

Jakiś czas po pokonaniu przez bohaterów Ziemi-1 wraz ze swoimi sojusznikami z Ziemi-X, Thawne udał się do niedalekiej przyszłości, gdzie Barry Allen zginął w kryzysie, ale ostatecznie został aresztowany i wysłany do Iron Heights, gdzie został pozbawiony mocy ze względu na efekt sztyletu Cykady. Udało mu się zmanipulować córkę Barry'ego, Norę West-Allen, aby sama została gospodarzem Negative Speed ​​Force i cofnęła się w czasie, aby zmienić przyszłe wydarzenia, usuwając istnienie sztyletu.

Tak jak wcześniej planował, po tym, jak obecny Barry Allen zniszczył sztylet Cykady, wydarzenia z Przyszłości Nory zostały zmienione, tak że Thawne mógł ponownie wykorzystać Negatywną Siłę Prędkości i powrócić do teraźniejszości. Później, gdy oś czasu Nory zaczęła się zapadać z powodu zmian czasu, młoda superbohaterka odmówiła użycia Negative Speed Force, aby stać się żywym paradoksem, aby uciec przed zniszczeniem swojej przyszłości.

Po kryzysie Eobard Thawne został uwięziony w umyśle Nasha Wellsa, który przejął, ale pokonany przez Team Flash został zmuszony do wycofania się do Negative Speed Force, stając się istotą bezcielesną. Kilka miesięcy później, aby pokonać złego speedstera Godspeeda, Speed Force uwolnił Thawne z Negative Speed Force, pozwalając mu ponownie odzyskać prawdziwe ciało: jednak po zabiciu Godspeeda Thawne próbował pokonać Barry'ego, ale jego połączenie z Negative Speed Force okazał się niezdolny do dopasowania nowo odkrytej prędkości Barry'ego.

Advertisement