DC Wiki
Advertisement

Nightwing to pierwotnie superbohater związany z planetą Krypton, zwykle współpracujący z partnerem o pseudonimie Flamebird. Pierwotnie był to pseudonim używany przez tajemniczą postać Kryptończyka, a później zaadoptowany przez Supermana i Van-Zee w butelkowym mieście Kandor. Później tę nazwę przyjął ludzki bohater, Dick Grayson, przyjmując ją po tym, jak zostawił rolę pomocnika Batmana, Robina. Dick Grayson był synem Johna i Mary Graysonów. Z całą rodziną występował w cyrku Haly. Pewnej nocy Dick na własne oczy zobaczył swoich rodziców zamordowanych przez szefa mafii, który chciał zemścić się na właścicielu cyrku, Haly'm, przypadkowo Bruce Wayne (alias Batman) był świadkiem przerażającego aktu i zaoferował, że weźmie młodą sierotę do siebie, pamiętając, że kiedyś był jak Dick w swoim obecnym stanie. Dick miał już spore umiejętności detektywistyczne i wkrótce zorientował się, że playboy-miliarder Bruce Wayne sam był Mrocznym Rycerzem. Bruce zgodził się wziąć Dicka pod swoje skrzydła jako pierwszego Robina z wielu. Minęło wiele lat, a Dick nie chciał dłużej pozostać pod opieką Batmana i wkrótce przyjął własne superbohaterskie imię, Nightwing! Tytuł Nightwinga posiadał także Chris Kent, syn generała Zoda, który mieszkał na New Krypton.

Nightwing został stworzony przez Edmonda Hamiltona i Curta Swana, po raz pierwszy pojawiając się w Supermanie #158. (1963) Wersja postaci Dicka Graysona została wymyślona na nowo przez Marva Wolfmana i George'a Péreza, który po raz pierwszy pojawili się w Tales of the Teen Titans #44. (1984)

Inne Wersje[]

Komiksy[]

Główne uniwerum[]

Advertisement